voiko 3 viikkoinen vauva jo hymyillä tarkoituksellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Vieras
kun meidän vauva on kolmesri tehny niin et ku sille puhuu ja hymyilee niin se väläyttää hymyn naamalleen. voiko noin pieni jo tehdä sen tarkoituksella vai onko se vaan ollu sattumaa?meillä edelliset vauvat hymyilly vasta n 6 viikon iässä.

voi:) Meillä poitsu oli hieman reilu 3vkoa, kun isille eka kertaa hymyili. Ajattelin itsekin, että se oli joku pieru, joka "hymyilytti" , mutta sit hymyjä alkoi tulla päivittäin ja just katsekontaktissa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
voi:) Meillä poitsu oli hieman reilu 3vkoa, kun isille eka kertaa hymyili. Ajattelin itsekin, että se oli joku pieru, joka "hymyilytti" , mutta sit hymyjä alkoi tulla päivittäin ja just katsekontaktissa.

meillä kans ne hymyt on tulleet tilanteessa, jossa vauva on hoitopöydällä kun vaihdan vaippaa ja mä lässytän sille ja hymyilen, vauva tuijottaa mua ja väläyttää hymyn ja yrittää jopa vastata mun "keskusteluun" sellaisella kurlaavalla jokelluksella. Tuntuu vaan niin hassulta, että jo näin varhain. vauva tosin syntyi yliaikaisena, et olisko ehtiny kehittyä kohdussa jotenki enempi kun meidän aiemmat lapset jotka taas on syntyneet jo reilusti ennen laskettua aikaa. En tiedä miten paljon se vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

meillä kans ne hymyt on tulleet tilanteessa, jossa vauva on hoitopöydällä kun vaihdan vaippaa ja mä lässytän sille ja hymyilen, vauva tuijottaa mua ja väläyttää hymyn ja yrittää jopa vastata mun "keskusteluun" sellaisella kurlaavalla jokelluksella. Tuntuu vaan niin hassulta, että jo näin varhain. vauva tosin syntyi yliaikaisena, et olisko ehtiny kehittyä kohdussa jotenki enempi kun meidän aiemmat lapset jotka taas on syntyneet jo reilusti ennen laskettua aikaa. En tiedä miten paljon se vaikuttaa.

Vaikuttaahan se. Onhan yliaikaiset muutenkin "valmiimpia"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vaikuttaahan se. Onhan yliaikaiset muutenkin "valmiimpia"

No mä oon huomannu sen. Kun kuopus jo mm kannattelee päätään hyvin ja on päivisin tosi pitkiä aikoja valveilla. Reilusti ennen laskettua aikaa syntyneet sisaruksensa taas vielä tuossa iässä pelkästään nukkuivat ja söivät eivätkä todellakaa osanneet kannatella päätään. Ehkä se sitte kehittyy asioissa "nopeammin" sen takia, että oli mahassa pidempään.

noi ohjeistukset ja viitteelliset ajat on yleensä vedetty "turvallisesti ylikin", ettei kenellekään tuu paha mieli, jos on himppasen keskimääräistä hitaampi jonkun asian oppiminen/kehittyminen/ilmestyminen

juu meillä hymyiltiin kanssa jo kolmen viikon iässä. ja siis kuukauden iässä kun oli neuvola niin siellä saatiin varmistus ettei oltu vaan kuviteltu.:D ja tosiaan noi kirjatiedot on vedetty yli. meillä ei oltu kun viis päivää yli lasketun ajan, mutta silti poika kannatteli ihan ihan pieniä hetkiä päätään jo parin päivän ikäisenä ja kaks kuisena sitä ei enää tarvinnut tukea ollenkaan.

Yhteistyössä