voiko 3-vuotiaan laittaa kerrossänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kolmevuotiasta ei voisi laittaa kerrossängyn yläsänkyyn, kun on niin levoton nukkuja. Nukkuu milloin mitenkin päin ja on useamman kerran tippunut sängystä yöllä. Lisäksi vaeltaa välillä yöllä vanhempien kainaloon, joten siksikään en laittaisi. Mutta jos teidän muksu on rauhallinen nukkuja eikä vaeltele, niin mikä ettei.

Mä olen miettinyt tota samaa. Meillä kun pienempikin olis jo tulossa pinnasängystä pois niin mietin että pitäiskö ostaa toinen autosänky vai joku kerrossänky.
Mutta päädyin että kerrossänkyä ei vielä tässä vaiheessa.... ehkä. Jos olis laidat isot niin sitten joo..
ehkäpä vasta viisvuotiaana (?) laittaisin kerrossänkyyn..

En laittaisi kerrossänkyyn tuon ikäistä. Eskari-ikäinen tosiaan voi siellä jo nukkua.

En ole kerrossänkyjen kannalla, ne säästävät tilaa, mutta ovat epäkäytännöllisiä kapistuksia muutoin.

no vilkas ja hyvä kiipeilemään poika on. ei ylleensä heräile yöllä, aamulla kun herää niin kömpii meidän viereen. nyt meillä on siis 1 pinnasänky ja yksi sellaen lasten jatkettava sänky.

haluaisin ostaa jotain järkevää, eli ei niin että vuoden tai kahden päästä joutuu taas ostamaan uutta. Oisko sellanen kerrossänky, josta saa myös 2 sänkyä hyvä? silloin vois laspset ensin olla molemmat matalalla ja ist myöhemmin pistää kerroksittain?

Meillä 3 vuotias pääsi lasten kerrossänkyyn ja ei ongelmia, ehti yläsängystä jopa oksentamaan vessaan kun oli mahataudissa :) laitettiin normi laidan päälle vielä lisälaita. Nyt on kohta vuoden siellä nukkunut ilman ongelmia

mie en laittais mutta mun poika kyllä nukkuu isällä ollessaan kerrossängyn yläpedillä.. on nukkunut jo 6kk eli 3v sinne meni.. :D eli ihan hyvin siellä nukkuu, ei ole tippunut, pääsee ylös ja alas itse mutta mua hirvittäis täällä kotona laittaa se sinne nukkumaan

meillä meni 3,5 vuotias yläsänkyyn. Hyvin on mennyt. Joka yö herää ja tulee meiän viereen. OSaa siis yölläkin tulla ite alas. Meidän 5-vuotiasta en laittais sinne.

Meillä 3v. nukkuu kerrossängyn alasängyssä ja 7v. yläsängyssä. Pienempi tipahteli siitä alasängystäkin ja piti laittaa lisälaita, kun ei siinä ollut mitään laitaa. Ykläsängyssä on laita, mutta sitten pitäis portaat osata tulla alas...myös unenpöpperössä. Ei puhettakaan että meidän 3v. nukkuis yläsängyssä.

Meillä semmonen paloautokerrossänky missä 3v nukkuu ylhäällä ja 1,5v alhaalla.. hyvin toimii!!! Ensin sillä leikittiin niin että sänky ja tikkaat tuli tutuksi. Pikkuhiljaa sit päikkäreillä alottaen sinne nukkumaan.

Yhteistyössä