Voiko 55-v olla raskaana? Oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuttavani epäilee raskautta. Rinnat on turvonneet, kuukautiset on jääneet pois 5kk sitten (siihen asti oli päivälleen tarkka kierto), vatsa on kasvanut selvästi, on pahoinvointia yms. Selkeät raskausoireet. Ei uskalla tehdä testiä, ei kehtaa kuulemma ostaa sitä edes tuossa iässä.

Sanokaa, että nyt on vain joku vaihdevuosijuttu ja tuo johtuu hormoneita. Eihän mummo saa enää vauvaa?!

Voi olla raskaana, jos kerran kuukautiskierto vielä pelas ja vielä aivan säännöllisesti. Harvinaista on, että raskautuu tuossa iässä, mutta täysin mahdollista. Omalla äidilläni kuukautiset loppuivat vasta 60-vuotiaana.

No jos kuukautiset oli siihen saakka ihan säännölliset, niin hyvinkin voi olla raskaana. Mutta aika hölmö saa olla, että miettii tällaista asiaa viis kuukautta tekemättä testiä. Mä olen nähnyt kyllä yli viiskymppisiä synnyttäjiä työni puolesta, joten vaikka se harvinaista onkin, niin ei mitenkään mahdotonta.

Mun ymmärtääkseni vaihdevuodet eivät iske ihan niin suurella rytinällä, vaan että kierto alkaa ensin pidentyä ja jää sitten vähitellen kokonaan pois.

Voi herranen aika. Okei. Olin varma, että ei se voi olla paksuna. Että se on joku hormonijuttu. Aikoi kyllä nyt hankkia testin ja mainita vain, että tyttärelleen ostaa tms. Jotenkin surullista ja kamalaa, että tuon ikäinen saa vauvan. Toki uskon, että hän antaa vauvan pois. Ei ole kiva eläkeiässä ravata vanhempainilloissa...

Jep. Mun äiti oli noin 45-v ja luuli oikeasti olevansa raskaana. "Raskaus" oli jo pitkällä, sillä joku tuntematon oli jo onnitellut. Mutta eipä siellä mitään vauvaa ollut, vaan vaihdevuodet olivat pistäneet elimistön sekaisin. Tarkemmin en tiedä kuukautiskierroista yms, mutta minullekin kerrottin raskaudesta.

Osta sinä se raskaustesti tuttavallesi, jos hän ei itse uskalla.

Mahdollista, mutta todella, todella epätodennäköistä. Vaihdevuodet todennäköisempiä. Mutta kannattaisi kaverin vaan tehdä testi. Meidän suvussa eräs nainen tuli 54-vuotiaana raskaaksi, ei suostunut aborttiin uskonnollisista syistä... ja raskaus päättyi lapsen ja äidin kuolemaan. Tämä kyllä 80-luvulla.

[QUOTE="vieras";26936605]Jep. Mun äiti oli noin 45-v ja luuli oikeasti olevansa raskaana. "Raskaus" oli jo pitkällä, sillä joku tuntematon oli jo onnitellut. Mutta eipä siellä mitään vauvaa ollut, vaan vaihdevuodet olivat pistäneet elimistön sekaisin. Tarkemmin en tiedä kuukautiskierroista yms, mutta minullekin kerrottin raskaudesta.

Osta sinä se raskaustesti tuttavallesi, jos hän ei itse uskalla.[/QUOTE]

Asun eri paikkakunnalla. Ehsotin kyllä, että ostan ja postitan, mutta hän päätti, että pitäähän tämänikäisen ihmisen osata apteekkiin mennä ja toimittaa asiansa.

Toivon todella, että vaihdevuodet teki tämän, ei tuleva vauva.

[QUOTE="vieras ap";26936588]Voi herranen aika. Okei. Olin varma, että ei se voi olla paksuna. Että se on joku hormonijuttu. Aikoi kyllä nyt hankkia testin ja mainita vain, että tyttärelleen ostaa tms. Jotenkin surullista ja kamalaa, että tuon ikäinen saa vauvan. Toki uskon, että hän antaa vauvan pois. Ei ole kiva eläkeiässä ravata vanhempainilloissa...[/QUOTE]

Miksi uskot että antaisi mahdollisen lapsensa pois?? Ja miksi edes pitäisi:O

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26936701:
Miksi uskot että antaisi mahdollisen lapsensa pois?? Ja miksi edes pitäisi:O

Puhui siitä, että ei vois kasvattaa lasta. Että se on täysin poissuljettu vaihtoehto. Hänen lapset on jo yli kolmekymppisiä ja lastenlapsetkin lähentelee teini-ikää. Hänen luonteelleen ja elämäntyylilleen ei vaan nyt sovi vauvat. :D

Siksi.

Heissan, olin 46v, kun synnytin iltatähtemme. Päivääkään en vaihtaisi pois, jaksaminen ollut aivan mahtavaa. Olen kyllä urheilullinen ja kondis melko hyväkin. Toimin lastentarhanopena ja työssäni huomaan miten "vanhana" lapsia nykyään tehdään uusperheiden myötä. Myös kun lehtiä lukee, niin milloin mikäkin julkkis tai kuninkaalinen raskaana...tyyliin 44 tai 45v.

[QUOTE="Vieras";26936738]Tiedän yhden, joka sai tuon käisenä neloset!!!! :D Ja se ei todellakaan ollut suunniteltu juttu.[/QUOTE]

Älä pelottele. Se vatsa on tosi iso. Semmoinen 7kk vatsa. Voishan mahdollinen raskaus olla jo pitkällä kuukautisista huolimatta. Tuli kylmä hiki miettiäkin, että jos se oikeasti odottaa vaavia.

[QUOTE="jasmiina";26936760]Heissan, olin 46v, kun synnytin iltatähtemme. Päivääkään en vaihtaisi pois, jaksaminen ollut aivan mahtavaa. Olen kyllä urheilullinen ja kondis melko hyväkin. Toimin lastentarhanopena ja työssäni huomaan miten "vanhana" lapsia nykyään tehdään uusperheiden myötä. Myös kun lehtiä lukee, niin milloin mikäkin julkkis tai kuninkaalinen raskaana...tyyliin 44 tai 45v.[/QUOTE]

Nuo tuo on 55-v. Hieman eri juttu.

Mun mummu sai kuopuksensa 48-vuotiaana, ja kertomansa mukaan hänellä ei ollut enää siinä vaiheessa edes säännölliset kuukautiset. Ikäeroa sedälläni muihin sisaruksiin tuli 28-12-vuotta, itse synnyin mummun ollessa 50v. :)

[QUOTE="vieras";26936774]Nuo tuo on 55-v. Hieman eri juttu.[/QUOTE]

Oikeassa oot. Mitä ootte mieltä raskaudesta 45-46-ikäisenä?? Vastaan myös kysymyksiin jos kiinnostaa.

[QUOTE="vieras";26936763]Älä pelottele. Se vatsa on tosi iso. Semmoinen 7kk vatsa. Voishan mahdollinen raskaus olla jo pitkällä kuukautisista huolimatta. Tuli kylmä hiki miettiäkin, että jos se oikeasti odottaa vaavia.[/QUOTE]

No kai siinä vaiheessa potkutki jo tuntuis ym. Että eiköhän siihen voi löytyä muukin selitys, vaikka sit ne vaihdevuodet. Mutta onse mahdollista iästä huolimatta olla raskaana. Hiton harvinaista kyllä varmaan...

[QUOTE="vieras ap";26936588]Aikoi kyllä nyt hankkia testin ja mainita vain, että tyttärelleen ostaa tms. [/QUOTE]

Miksi pitää selittää mitään? Ostaa testin ja siinä se. Vai tiedustellaanko apteekissa, ketä varten hankkii raskaustestiä? Itse kun en ole koskaan ostanut.

[QUOTE="jasmiina";26936760]Heissan, olin 46v, kun synnytin iltatähtemme. Päivääkään en vaihtaisi pois, jaksaminen ollut aivan mahtavaa. Olen kyllä urheilullinen ja kondis melko hyväkin. Toimin lastentarhanopena ja työssäni huomaan miten "vanhana" lapsia nykyään tehdään uusperheiden myötä. Myös kun lehtiä lukee, niin milloin mikäkin julkkis tai kuninkaalinen raskaana...tyyliin 44 tai 45v.[/QUOTE]

Mutta 55 v on ihan eri juttu.

[QUOTE="jasmiina";26936830]Oikeassa oot. Mitä ootte mieltä raskaudesta 45-46-ikäisenä?? Vastaan myös kysymyksiin jos kiinnostaa.[/QUOTE]

Ok, jos kunto kestää ja jaksaa sitten teini-iänkin eläkkeellä. :D

[QUOTE="vieras ap";26936588]Voi herranen aika. Okei. Olin varma, että ei se voi olla paksuna. Että se on joku hormonijuttu. Aikoi kyllä nyt hankkia testin ja mainita vain, että tyttärelleen ostaa tms. Jotenkin surullista ja kamalaa, että tuon ikäinen saa vauvan. Toki uskon, että hän antaa vauvan pois. Ei ole kiva eläkeiässä ravata vanhempainilloissa...[/QUOTE]

Olipa outo kommentti.
Miksi antaisi lapsen pois?

:O

Yhteistyössä