Voiko 9v. pian täyttää 10v. käydä vielä isänsä kanssa saunassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";24859371]Koska hän lähestyy selvästikkin murrosikää. Hiki haisee jo kainaloissa, joten on pyytänyt deodoranttia.[/QUOTE]

Öh, mutta siis miksi sinun pitäisi tuossa saunominen kieltää?
Eiköhän tyttö sitten itse sano kun ei enää halua samaan saunaan isänsä ja veljensä kanssa. Niin kauan kun sinne mielellään menee niin ei mitään ongelmaa.

Toki jos tilanne on tytölle vaivaannuttava eikä hän saa sanottua isälleen että haluaisi jo saunoa yksin ja on tästä sanonut sinulle niin silloin tietty viet viestiä eteenpäin. Mutta silloinhan aloitus ei olisikaan ollut tällainen.

Kyllä kai useimmat tytöt osaavat sitten sanoa, kun eivät enää halua olla isän kanssa samaan aikaan saunassa. Tai ainakin huomaa eleistä, jos ei sanotuksi saa, ja jos isä on fiksu, niin huomaa mahdollisen välttelyn, piilottelun ja vaivaantuneisuuden.

Musta lapset voivat saunoa vanhempien kanssa sukupuoleen katsomatta vaikka koko iän, jos vain itse haluavat. Useimmilla taitaa tulla murrosiän kynnyksellä oma halu lopettaa vastakkaista sukupuolta olevan vanhemman kanssa saunominen, mahdollisesti omaakin sukupuolta olevan vanhemman.

Muistan itse, että isän kanssa saunominen alkoi häiritä suunnilleen tuossa iässä, ja pian en enää halunnut saunoa äidinkään kanssa. Oma päätökseni oli, että aloin saunoa yksin ja tuolla tavalla omalla painollaan asia menee toivottavasti omien lastenkin kanssa.

Eli tuossa yhdessä saunomisessa ei ole mitään outoa jos se ei tyttöä vaivaa, oudompaa olisi, jos äiti tai isä alkaisi vihjailla, että siinä on jotakin outoa. Ihan turhaan luoda tytölle ikävää oloa tai häpeää jostakin sellaisesta, mistä sitä ei luonnostaan ole tullut.

Samaa mieltä valtaosan kanssa, miksei tyttö voisi saunoa isänsä kanssa jos kerran kokee sen itse olevan ok. Muistan että itsekin lopetin vanhempien kanssa saunomisen kun murrosikä alkoi mutta ihan omasta aloitteesta sen tein. 9v on kuitekin ihan lapsi ainakin mieleltään eikä ymmärrä ns. seksuaalisia viritteitä alastomuudessa niin anna saunoa :)

Saunoin 16-vuotiaaksi yhdessä perheen kanssa. Sitten saunavuoro annettiin pois ja saunominen perheen kanssa jäi. En ymmärrä miksi saunominen vanhempienkanssa tietyssä iässä pitäisi lopettaa. En minä ainakaan kroppaani hävennyt. Miksi olisi pitänyt?

Mäkin ihmettelen mikä IHME tässä on ongelmana??? Joo, ja ihan saunon 17v. pojan kanssa ps.. ja on siellä saunassa muukin perhe. Ongelman saunomisesta saa kun itse sen tekee. Mä en kyllä ymmärrä tätä nykyaikaa..

Ap:lla on joko todella sairas mielikuvitus tai sitten jokin syy epäilyihin?

Miksi ihmeessä lapset eivät voisi käydä oman isänsä kanssa saunassa?
Saako poika sitten 10-vuotiaana käydä sinun kanssa saunassa?

Se riippuu ihan siitä, että miten lapsi on manipuloitu, eli jos on sanottu kokoajan, että ei saa mennä ja sitä sun tätä ei saa!
Missä laissa on kielletty oman perheenjäsenten kesken saunominen?

Meillä yli 10 v tyttö saunoo vielä isänsä kanssa. Poika lopetti saunomisen minun kanssani n. 12 v. Voi saunoa niin kauan, kun hänestä itsestään se tuntuu luontevalta.

Musta olisi paljon huolestuttavampaa, jos 9v ja 4v eivät saunoisi isänsä kanssa, vaan menisivät esim. saunaan keskenään. :O Sen kieltäisin. Lapsi saa saunoa vanhempiensa kanssa niin kauan kuin sen kokee hyväksi. On kummallista ajatella, että siinä olisi mitään sopimatonta.

Lapsen kainalohien haju tai deodorantin käyttö tuskin estää saunan käyttöä isän kanssa, uskon, että isä kestää hien hajun siinä missä äitikin ja on ihan hyvä että lapsi peseytyy säännöllisesti jos hikikin on alkanut muuttua haisevammaksi.

Yhteistyössä