Voiko angiina tarttua 1,5v lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohikulkija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohikulkija

Vieras
Eli etsin netistä tietoa ja joka kirjoituksessa on yleensä ei alle 2vuotiaissa esiinny angiina.

No kun minulla nyt aika varmasti(lääkäri olisi huomenna) on angiina ja kun kurkkukipu alkoi antoi lapseni minulle vielä pusun, pienillähän on heikonpi vastustus kyky niin eikö se aika varmaa ole että hän sairastaa sen myös?
Onko kellään mitään tietoa??

Murehdin pikkuistani, kipu on valtava jos hän sen saa :(

Onko sulla kurkussa sellaisa viiruja, ei ole angiina vaan ihan eri virus. Eikä tartu kovin äkkiä mikään kurkkuvirus pieneen. Onko sulla millaisia muita oireita, silmät punaiset?

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Angiina on bakteritulehdus, ei virus....

Aivan, nyt onkin liikkeellä virusta joka aiheuttaa kurkkuun samantyylisiä peitteitä kuin angiinassa, mutta on sellaisia viiruja ja siihen ei tosiaan saa antibioottia vaan paranee kun paranee.

Kurkkukipu alkoi ihan yhtäkkiä, yöt olen valvonut, kuumeillut, ekan yön jälkeen turposi nielurisat ja kurkun ulkopuolelle ilmestyi patti. Tänään tutkin kurkkuani ja yhtäkkiä näyttäisi et valkoisia pisteitä olisi, en varmaksi sano.
Silmät ei ole punaiset.

Voi toivottavasti tämä on mielummin angiinaa, tulen hulluksi jos tähän ei ole mitään lääkettä, ja jos tämä tarttuisi muihin :(
Itselläni vielä burana 800 että saan kipua huomattavasti pienemmäksi.

Kiitos myös alkuun vastanneille tiedän että lapseni on tutkittava tai saatava aika myös lääkäriltä! Oli tauti sitten mikä hyvänsä.

tarttua angiina ja meillä on alle 5v:llä just jonkun kuvailemaa viirullista nielukuviointia.. ollut kolemsti jo kesän jäkeen..huomiselle sain ajan lekurille vihdoin.. jos joudutaan risa leikkauksiin niin niitä joutuu pirkule vieköön oottamaan tämän possutaudin takia..

Yhteistyössä