Voiko antaa 10 kk:lle ruokaa jossa on munamaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ruokaa jossa on tavalliseen maitoon tehty munamaito, vai kannattaisiko tehdä vauvalle oma maidoton satsi? Onko se 12 kk suositus maidon antamiselle miten tarkka?

Tiedän että voisin googlettaa, mutta en nyt jaksa, ruokaa olen tekemässä nälkäisenä, ja samalla tuli ko. asia mieleen, ajattelin että täältä saa tiedon nopeammin.:-))

mä täysimetin kumpaakin puoli vuotta, ja sitte sitä mukaa kuin muuta ruokaa rupesi antaa, annoin ihan samaa kuin muullekin perheelle. ja esimerkiksi riisit riisinä, en tehny soseita -> ei silkkikurkkua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän tuo nyt mikään tähtiin kirjoitettu juttu ole, mutta pienillä määrillä pitäisi tietty aloittaa... Onko muuten kokeillut jotain maitotuotteita jo?

Noin viikon verran olen antanut maustamatonta jugurttia sekä raejuustoa, kun saatiin neuvolasta lupa. Tätä em. asiaa en silloin vaan tajunnut kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän tuo nyt mikään tähtiin kirjoitettu juttu ole, mutta pienillä määrillä pitäisi tietty aloittaa... Onko muuten kokeillut jotain maitotuotteita jo?

Noin viikon verran olen antanut maustamatonta jugurttia sekä raejuustoa, kun saatiin neuvolasta lupa. Tätä em. asiaa en silloin vaan tajunnut kysyä.

No etköhän sä sit voi antaa :) Ja ton ikäisen ruokamäärissä se maidon määrä on varmaan todella vähäinen. Kyllä mä siis antaisin :)