Voiko auton rekisterinumeron perusteella tehdä ilmoituksen poliisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katrinainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katrinainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
2 076
0
36
Tänään sattui kummallinen juttu kun parkkeerasin lähikaupan pihalle, siis ihan sallitulle parkkipaikalle. Tuli siihen sitten joku vanha setä huutamaan, että olen parkkeerannut paikalle johon ei ole lupaa pysäköidä (juuri ajoin siihen paikalle, normaali parkkiruutu). Yritin kysyä, että millä perusteella ei ole lupaa pysäköidä, mutta sain vain vastauksen, että olen "v***n ulkomaalainen enkä ymmärrä liikennesääntöjä. Ukko alkoi sitten huutaa, että sillä on onneksi mun rekisterinumero ylhäällä ja ilmoittaa kyllä poliisille niin varmasti saan sakot väärästä pysäköinnistä ja jostakin risteysliikennerikkomuksesta,johon hänen mielestään olin myös syyllistynyt. Hämmennyin niin totaalisesti, että en osannut tehdä muuta kuin startata auton ja ajaa toisen kaupan parkkikselle. Nyt mieltäni jäi painamaan, että voiko tuo mies oikeasti tehdä musta jonkun ilmoituksen? Sakkoja nyt tuskin tuollaisesta voi joutua edes maksamaan... Paha mieli vaan.

Enpä olis kovin huolissani. Millähän herra meinas edes todistaa, että olet johonkin syyllistynyt? Kyllä se taitaa ihan vaatia todistajat ja mieluiten vielä poliisit itse näkemään ennen kuin huomautus, saati sitten sakko, lähtee.

Ei ne sulle sakkoa voi antaa mistään mitä eivät ole itse nähneet (eri asia olis joku vahingon teko jolla olis myös todistajat) eikä niitä kiinnosta minkään ukon kummalliset hölinät :) ole vain ihan rauhassa äläkä suo ajatustakaan koko asialle..

Meille on käynyt aika monta kertaa että joku vanha käpy tulee huutamaan että muka invapaikalle ollaan ajettu, mutta kesällä kun katsoo ja valkeat viivat asvaltissa näkyvät kunnolla meidän kaupan edessä on vain aina yksi invapaikka per rivi. Ärsyttävää tuommoinen.Älä vaivaa enää mieltäsi maa on täynnä kaikenlaista huutajaa.

no sitä vähän itsekin ihmettelin, että millä hän aikoo jotakin todistaa. mutta sen verran agressiivinen oli, että hyvä ettei päälle tullut. En ymmärrä kyllä, että mikä agressio kyseisellä herralla oli. On nämä raskaushormonitkin sen verran koholla, että nyt on sitten itku kurkussa koko ajan. saipa herra ainakin supistuksia aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
no sitä vähän itsekin ihmettelin, että millä hän aikoo jotakin todistaa. mutta sen verran agressiivinen oli, että hyvä ettei päälle tullut. En ymmärrä kyllä, että mikä agressio kyseisellä herralla oli. On nämä raskaushormonitkin sen verran koholla, että nyt on sitten itku kurkussa koko ajan. saipa herra ainakin supistuksia aikaan.

Mie oisin varmaan näissä hormoneissa tintannu ukkoa kuonoon ;) .

Mitä varten siuta muuten ulkomaalaiseksi syytti?

Jos rekkarinumeron perusteella vois ilmotuksia tehdä, niin johan niitä tehtäs kasapäin. Mä ainakin tekisin meidän ääliöstä naapurista monta monituista ilmoitusta milloin milläkin verukkeella. :p

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:

Mie oisin varmaan näissä hormoneissa tintannu ukkoa kuonoon ;) .

Mitä varten siuta muuten ulkomaalaiseksi syytti?

Asun norjassa ja varmaankin kuuli puheestani, että hieman murtaen puhun. Tieliikennelaki on onneksi skandinaaviassa niin yhtenevä ja rikesakotus, että en itsekään usko täälläkään pelkän puhelinsoiton riittävän mihinkään sakon kirjoittamiseen. Mutta enemmän surettaa, että pilasi kyseinen herra päiväni, olisin varmasti kaunistakin puhetta ymmärtänyt. ja vielä kun kyseessä ei edes ollut invapaikka vaan ihan täysin laillinen pysäköintiruutu. Nyt täytyy vaan lopettaa asian miettiminen. Pelotti vaan tilanne jotenkin.

Yhteistyössä