voiko e-pillereistä tulla alavatsakipuja ja jatkuvaa pissahätää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meiksi

Vieras
Aloitin siis n. pari viikkoa sitten syömään e-pillereitä, ja nyt tuntuu, että ainakin viikon ajan on ollut silleen että melkeen 1-2 tunnin välein pitää rampata vessassa, vaiks yleensä ei oo todellakaan noin usein tarvinnut käydä vessassa. Sitte vielä noi vihlovat alavatsakivut, joita tulee silloin tällöin päivässä, tuntuu vähän menkkakivuilta mutta niitä ne ei voi olla kun menkkojen ei pitäis vielä tulla kun liuskassa tosiaan menossa vasta toinen viikko.
Söin muutama vuosi sitten eri e-pillereitä ja ne oli ihan hyvät, ei minkäänlaisia oireita tullut. Voisko nää nyt johtua e-pillereistä ku oon just vasta alottanut syömään vai sitten jostain muusta? Tuntuu että ihokin ois mennyt huonompaan kuntoon... Auttakaa joku jos osaatte!

[QUOTE="ap";26195186]olen jättänyt kumin pois mutta poikaystävälläni ei ole klamydiaa. mietin pitäisikö varoiksi tehdä raskaustesti tai jotain...[/QUOTE]

Pissatulehdus on todennäköisempi :)

Kuulostaa virtsatietulehdukselta. Siihen auttaa antibiootit ja se todetaan pissanäytteestä. Siitä ei hirveästi ole huudeltu mielestäni pakkausselosteissa, mutta olen kuullut että pillerit voivat altistaa toistuville virtsatietulehduksille, jos siihen on taipumusta. Pillerit voivat kuivattaa ja heikentää limakalvoja, jolloin virtsaputkensuulle joutuneet haitalliset bakteerit eivät "huuhtoudu" pois ja limakalvot ovat alttiimpia tulehduksille.

Tai voihan olla vain jotain muuta pillereistä johtuvaa. Tuntuu että ne kyllä aiheuttavat etenkin alkuun jos jonkinlaista vaivaa...

Aloitin siis n. pari viikkoa sitten syömään e-pillereitä, ja nyt tuntuu, että ainakin viikon ajan on ollut silleen että melkeen 1-2 tunnin välein pitää rampata vessassa, vaiks yleensä ei oo todellakaan noin usein tarvinnut käydä vessassa. Sitte vielä noi vihlovat alavatsakivut, joita tulee silloin tällöin päivässä, tuntuu vähän menkkakivuilta mutta niitä ne ei voi olla kun menkkojen ei pitäis vielä tulla kun liuskassa tosiaan menossa vasta toinen viikko.
Söin muutama vuosi sitten eri e-pillereitä ja ne oli ihan hyvät, ei minkäänlaisia oireita tullut. Voisko nää nyt johtua e-pillereistä ku oon just vasta alottanut syömään vai sitten jostain muusta? Tuntuu että ihokin ois mennyt huonompaan kuntoon... Auttakaa joku jos osaatte!
On varmaan älytöntä näin monen vuoden jälkeen kysyä mut koitan silti.. löytykö ikinä selitystä tähän?

On varmaan älytöntä näin monen vuoden jälkeen kysyä mut koitan silti.. löytykö ikinä selitystä tähän?
Pillerit vaikuttavat hormonitoimintaan ja saattavat lisätä mm turvotusta ja painonnousua, joka voi olla syynä lisääntyneeseen virtsaamisen tarpeeseen. Jos paljon ylipainoa niin tyypin 2 diabeteksen puhkeaminen voi myös olla syynä.
Pillereissä on erilaisia vaikuttavia aineita ja kannattaa seurata missä vaiheessa liuskaa kipuoireet ilmenevät syynä voi olla esim keltarauhashormoni. Tietenkin on mahdollista ettei kyseiset pillerit sovi ja on aiheellista kokeilla jotain toista merkkiä.

Yhteistyössä