Voiko etävanhempi olla töistä poissa lasten sairauden takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietääkö joku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietääkö joku?

Vieras
Eli: Lapset asuu äitillään, ja jos lapset sairastuu, niin voiko myös isi olla sen kolme päivää palkallisella poissa töistä, vaikkei ole lähivanhempi. Vanhemmilla yhteishuoltajuus. ???

En tiä, mut eiks se ole HUOLTAJAN mahdollisuus jäädä kotiin? Eli sit järjellä ajatellen jos on yhteishuoltajuus, niin silloin isäkin voi jäädä (ja eiks se ole järkevääkin, jos lapset silloin sairaina isällä?!?) Mut mitään faktatietoa ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö joku?:
Eli: Lapset asuu äitillään, ja jos lapset sairastuu, niin voiko myös isi olla sen kolme päivää palkallisella poissa töistä, vaikkei ole lähivanhempi. Vanhemmilla yhteishuoltajuus. ???

Riippuu työnantajasta, mut periaatteessa EI.

Alkuperäinen kirjoittaja hilppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö joku?:

Riippuu työnantajasta, mut periaatteessa EI.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muistaakseni viimevuoden puolella tuli voimaan laki(?), että myös etävanhempi on oikeutettu jäämään sairasta lasta hoitamaan

tämä tieto on mulla jäänyt väliin :o

mun tämänhetkisten tietojen mukaan etävanhempi ei ole oikeutettu palkkaan sairaan lapsen hoitamisesta. tietenkin SAA maksaa, muttei ole pakko.

Meillä yhteishuoltajuus ja pojan sairastaessa on aika usein pojan isä tullut meille häntä sairauspäiviksi hoitamaan. On tehty niinkin, että ekaksi isä hoiti kaksi päivää ja sitten minä kolme päivää, kun oli pitkä ja ankara flunssa pojalla. Terveydenhoitaja/lääkäri on vaan kirjoittanut sairauslomalapun sen nimellä, kumpi hoitanut.

ollut tilanne tämä, että minä olen ollut äitiyslomalla tai kotihoidontuella kotona ja mies töissä. kun lapsi on sairastunut on mies ollut 3 päivää pois töistä niin, että hän on vienyt töihin myös minun sairaslomalappuni, että minäkin olen sairas, enkä kykene lasta hoitamaan.

Yhteistyössä