Voiko ex pakottaa aborttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aborttiko pelastaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsen isä haluaa pitää lapsensa, ei halua aborttia. (tosin sekin silti mun päätös,luvannut tukea mua joka tapauksessa) Hän tunnustaa lapsen ja on valmis olemaan isänä sille ja auttaa myös noiden mun omien lasten kanssa. Hänellä on itsellään lapsia omasta entisestä liitostaan...Haluaa myös lapsen omille nimilleen!

Oletko sataprosenttisen varma, että tämän uuden lapsen isä haluaa vahvistaa isyytensä vielä silloinkin, kun lapsi syntyy (mihin on ilmeisesti vielä aika paljon aikaa)?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsen isä haluaa pitää lapsensa, ei halua aborttia. (tosin sekin silti mun päätös,luvannut tukea mua joka tapauksessa) Hän tunnustaa lapsen ja on valmis olemaan isänä sille ja auttaa myös noiden mun omien lasten kanssa. Hänellä on itsellään lapsia omasta entisestä liitostaan...Haluaa myös lapsen omille nimilleen!

Eihän sulla mitään ongelmaa ole. Annat ex:n riehua ja uhkailla niin paljon kun haluaa. Tarvittaessa viet poliisille uhkailuviestit,niin eiköhän tuokin lopu. Ajan kanssa sekin pääsee varmasti asian kanssa sinuiksi. Elä omaa eläää,äläkä ex:N tahdon mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Oletko sataprosenttisen varma, että tämän uuden lapsen isä haluaa vahvistaa isyytensä vielä silloinkin, kun lapsi syntyy (mihin on ilmeisesti vielä aika paljon aikaa)?

Eihän tuollainen asia ole "halun" asia. Sehän voidaan vahvistaa oikeusteitsekin, jos ei muuten ??

Mutta siis tosiaan mä joudun kantamaan syyllisyyttä siitä että mun lapsilla ei ole enää isäänsä sitten. Exä sanoi ettei halua olla mun tai lasten kanssa enää tekemisissä lainkaan jos pidän tämän lapsen. Mulla on aika varattuna siihen ultraan missä varmistetaan raskaus ja saisin halutessani sen abortin, aika on jo huomenna...Mä vaan oon keskustellut tässä välissä lapsen isän, exän ja monen muun kanssa ja huomannut etten itse ole yhtään valmis abortoimaan lasta sillä sehän on minunkin lapseni...

Mutta siis tosiaan mä joudun kantamaan syyllisyyttä siitä että mun lapsilla ei ole enää isäänsä sitten. Exä sanoi ettei halua olla mun tai lasten kanssa enää tekemisissä lainkaan jos pidän tämän lapsen. Mulla on aika varattuna siihen ultraan missä varmistetaan raskaus ja saisin halutessani sen abortin, aika on jo huomenna...Mä vaan oon keskustellut tässä välissä lapsen isän, exän ja monen muun kanssa ja huomannut etten itse ole yhtään valmis abortoimaan lasta sillä sehän on minunkin lapseni...

Kuhan uhoaa.
En usko hetkeäkään et on tosissaan,ja jos on ni oma on häpeänsä!

Hän tuolla uhkailulla yrittää hallita sinua.. sellaisia narsistiset ihmiset ovat.
ÄLÄ tee missään nimessä aborttia jos et itse sitä tahdo tehdä.
Lapsi on ihana asia,nauti raskaudestasi ja uudesta miehestäsi.
Pidä vaikka taukoa exäsi yhteydenpitoon,sulje puhelin/menkää muualle rauhaan..
Tapaamiset lasten ja exän välillä voi järjestää vaikka enskan kautta(sun ei tarvi exääsi nähdä )

Yrittämällä haliita sua,uhkailee ettei lapsia tapaa,koska tietää että tämä arka paikka ja et tahtoisi että lapset menettävät isänsä. Mutta sun täytyy pysyä lujana, etkä antaa hänen enää pompotella sun elämää!!!

Moni kaveri vaan epäilee etten tule jaksamaan uuden lapsen kanssa sillä poltin itseni loppuun keväällä avioliitossa (monista erinäisistä syistä johtuen)
Itse en voi tietää miten tulen jaksamaan...Ystäväni myös sanovat että en voi olla varma (kuten en voikkaan) että tämä uusi mies sit kuitekaa tulee olemaan kestävä suhde...Mistäähän ei voi olla varma enneku elää ja näkee...

rv 7+6

Moni kaveri vaan epäilee etten tule jaksamaan uuden lapsen kanssa sillä poltin itseni loppuun keväällä avioliitossa (monista erinäisistä syistä johtuen)
Itse en voi tietää miten tulen jaksamaan...Ystäväni myös sanovat että en voi olla varma (kuten en voikkaan) että tämä uusi mies sit kuitekaa tulee olemaan kestävä suhde...Mistäähän ei voi olla varma enneku elää ja näkee...

rv 7+6

Sun onnellisuus ja sisäinen rauha vaikuttaa paljon sun jaksamiseen.. Sun täytyy pyyhkiä elämästäsi nämä asiat jotka saa sut palamaan loppuun: EX!!!

Samaa mieltä Annelin kanssa, SUN ei tarvi olla exäsi kanssa yhteydessä,ei edes nähdä häntä.. älä vastaa hänen puheluihin,älä päästä häntä sisään. Mene sinne ensi ja turvakodille/lastenvalvojalle sopimaan tapaamisista. (lapsilla oikeus tavata isäänsä )

Nauti nyt, koskaan ei tosiaan voi tietää kestääkö suhde vai ei.. Mutta kyllä sinä pärjäät hyvin yksinkin jos ero uudesta miehestä tulee, ja sinulla näyttää olevan paljon tukiverkostoa kuitenkin ympärilläsi =)

Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖ...:
No eipä lapset mitään menetä, jos isä on tuollainen kusipää! Omani on aivan samanlainen ja arvaat varmaan ettei yksikään sisaruksistani+minä halua olla "isän" kanssa missään tekemisissä. Siitä sai, kun mustamaalasi äitiämme yms, yms...!

Peesi! Nauti siitä, että pääset tuosta miehestä eroon ja en itse ainakaan toivoisi edes lasteni nökevän moista miestä jos ehtona näkemiselle on lapsen tappaminen :|

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkimys.:
Miehen vaikea luonneko oli syynä avioeroon? Eikö siihen ollut pikkuriikkistäkään syynä se, että vaimo teki lapsen toiselle miehelle?

Eikös siinä eron saamisessa mene aika pitkä tovi? Jos on rv 7 niin eroa on varmaan voitu hakea jo ajat sitten...

Pääasia on mielestäni, että he ovat edelleen virallisesti naimisissa. Mies toimii kohtuuttomasti, mutta ymmärrän kyllä että kiukuttaahan se, että vaimo käy harkinta-aikana pistämässä alulle lapsen, joka menee viranomaisten silmissä miehen "piikkiin". Käsittääkseni kun harkinta-ajan tarkoitus ei ole ihan sellainen.

Eikä tuo 15 vuoden tuttavuus uuden miehen kanssa kuulosta yhtään sen paremmalta. Perhetuttavako on kyseessä, vai vanha ystävä?

Mietin vaan, että voihan kaiken tuon kiukun ja sopimattomien uhkailujen takana olla halu jatkaa liittoa.

Abortti ei ole tässä tilanteessa mikään ratkaisu! Ilmeisesti olet yhdessä tämän uuden miehen kanssa jo nyt? Jos nyt teet abortin exäsi vaatimuksesta, vaatii hän kohta jättämään tämän miehen. Ja lopulta kaikki miehet mitä ikinä tapaat. Hän on ilmeisesti (tekstistäsi päätellen) narsisti, joka haluaa hallita sinua lopun ikääsi.

Lisäksi se, että uskon vahvasti ettet säilytä omaa mielenterveyttäsi, jos abortoit lapsen. ELi silloin lapsesi menettävän äidin. Joten kumpi on heille suurempi menetys: isä, joka on narsisti (ja uskoisin, että toteuttaa uhkauksensa jossain vaiheessa kuitenkin, teet abortin tai et) vai rakastavan äidin? Jos isä todella rakastaisi ehdoitta lapsiaan, ei hän voisi heitä hylätä syntyisi sinulle sitten kuinka monta uutta lasta tahansa.

Ja ehdottomasti en suosittele jakamaan sisaruksia kahteen eri kotiin. Tärkeintä on sisarussuhteen säilyminen, joten koko katras aina saman katon alla.

Avioeroa on haettu jo ja minä olisin hakenu sitä jo alkuvuodesta mutta ex ei halunnut kuullakkaan aiheesta. Olisin voinut hakea yksinkin mutta sitten sitä vaan jotenki ootti että jospa se tulee järkiinsä ja suostuu keskustelemaan jossain vaiheessa...Uusi suhde on mun vanha ystävä ei mikään perhe tuttu. Oltiin pitkään ystäviä ja jossai vaiheessa tässä kesällä muuttuikin joksikin enemmäksi. Mikäli itse saisin päättää niin tässä ei mitään harkintaa tarvita sillä en aio muuttaa mieltäni ja palata takaisin vaikka se harkinta aika sitä varten onkin ettei avioeroja otettaisi hetken mielijohteesta... Itse vaan olen ehtinyt syksystä 2009 miettiä asiaa ex taas ei...

Uuden suhteeni kanssa emme asu virallisesti yhdessä, mielessä se yhteen muutto kyllä on etenkin ennen mahdollisen lapsen syntymää mutta ei nyt heti vielä. Lapsilla oli tarkoitus olla kaksi kotia eli saavat olla välillä kaikki samassa välillä osa exällä ja osa mulla.. Nyt sitten en tiedä kuinka nämä asiat järjestää...

Huomenna se aika sinne gynelle ja jos näen siellä sen alun niin en usko että voisin tappaa oman lapseni...

Ei tietenkään voi pakottaa aborttiin. Ex-miehestä tulee automaattisesti vauvan isä mutta voitte kumota sen ja vahvistaa isyys sitten tälle uudelle miehelle.

Exälle tuo on tietty kova pala mutta anna hänen rauhassa sulatella asiaa.

Yhteistyössä