voiko häihin laittaa leginsit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
noin lyhkäsen mekon kanssa pitsillä koristellut legginsit käyvt paremmin kuin hyvin häihin. Kunhan ovat siistit, olet paremmin pukeutunut kuin moni muu suomalainen....mutta leggareiden kanssa sitten korkeakorkoiset kengät ehdottomasti, ainoastaan suomalaisnaiset pilaavat juhlapukeutumisensa korottomilla kengillä....

Kengät voi olla kauniit ja asuun sopivat ilman korkojakin.
Usein näkee myös kaameiden "horo" korkkareiden pilaavan kauniin asun =)

Ja legginsit ei ole hää asuste. ja mekko polven alapuolelle!!

Siis voi jeesus! Kuka oikeesti noudattaa noita ETIKETTEJÄ! Ei kai ne nyt mitkään linnanjuhlat oo!

Ja mä en tykkää sukkiksista ja niitä en suostu laittaan jalkaan! Joten jos joku mulkoilee mun "juhlapukeutumistani" ilman sukkiksia niin HALOO!

Alkuperäinen kirjoittaja rintintin:
Siis voi jeesus! Kuka oikeesti noudattaa noita ETIKETTEJÄ! Ei kai ne nyt mitkään linnanjuhlat oo!

Ja mä en tykkää sukkiksista ja niitä en suostu laittaan jalkaan! Joten jos joku mulkoilee mun "juhlapukeutumistani" ilman sukkiksia niin HALOO!

Paljaat jalat eivät ole asiallisen, kunniallisen naisen asuste. Häissä ja muissa juhlissa ne pitää olla verhottuna. Ja kirkkoon ei mennä hihattomassa mekossa/paidassa. Voithan laittaa stay-upit? Etiketit on kivoja, niin harvoin on OIKEITA juhlia, joten niihin onkin sitten hauskaa valmistautua etikettiä myöten! Ihme ilonpilaajia täällä....

mielestäni HÄÄT ovat arvokkaammat ja suurempi juhla kuin joku linnanjuhla.
kunnioittakaa hääparia pukeutumalla arvokkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Just juntti-elma:
Alkuperäinen kirjoittaja buaaaah:
Mä en jaksa mitään tollaisia tapaoppaita. Toki pukeudun siististi ja juhlavasti, mutta rajansa kaikella!

Emilynkö se täällä pelleilee????

En ole Emilyn. Ja korostan, että pukeudun siististi ja juhlavasti ystävieni häihin, tietty, mutta tuollaiset tapaoppaat on jo ihan naurettavia. Aika aikaansa kutakin....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mielestäni HÄÄT ovat arvokkaammat ja suurempi juhla kuin joku linnanjuhla.
kunnioittakaa hääparia pukeutumalla arvokkaasti.

Arvokas pukeutuminen ei ole edellytä tapaoppaiden pilkuntarkkaa viilausta. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Juntti-elinat liikkeellä:

Paljaat jalat eivät ole asiallisen, kunniallisen naisen asuste. Häissä ja muissa juhlissa ne pitää olla verhottuna. Ja kirkkoon ei mennä hihattomassa mekossa/paidassa. Voithan laittaa stay-upit? Etiketit on kivoja, niin harvoin on OIKEITA juhlia, joten niihin onkin sitten hauskaa valmistautua etikettiä myöten! Ihme ilonpilaajia täällä....

miten sä erotat, onko sukkikset jalassa vai ei??? En mä ainakaan ole huomannut tai kiinnittänyt huomiota, muiden ihmisten jalkoihin ja sukkiksiin tai niiden puutteeseen!

Mä kyllä haluan kunnioittaa juhlaparia ja muita vieraita pukeutumalla siististi ja "säällisesti". Mutta aina valitettavasti löytyy tuota tuulipukukansaa joka sitten jättää ne jalatkin verhoomatta. Onneksi ei tarvitse olla tekemisissä niiden maalaisjunttien kanssa. Ne ei osaa pukeutua eivätkä käyttäytyä.

Aapelle: en laittaisi legginsejä, kuuluvat alusvaateosastoon tai kotioloasuun. Ei juhlavaatetukseen, ei. Sama kuin laittaisi collegepaidan tms.

Mä voisin ainakin hyvinkin laittaa jos mekko on siisti,laittaisin vähän alle puoleen väliin säärtä ulottuvat vähän läpikuultavat legginsit ja asuun sopivat juhlalliset korkokengät/sandaalit =)

No ehkä nää vastaukset vois tiivistää niin, että jos oot menossa nipojen ihmisten häihin, niin älä ihmeessä laita legginssejä vaan hanki jokin perustylsä mekko. Mut jos hääpari on vähän rennompi niin siitä vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Mun mielestä legginsit=pitkät kalsarit, oli ne miten koristeelliset hyvänsä. :laugh:

Minä komppaan tätä. En tajua mikä muoti niistä on nyt tullut ja kesästä toiseen. Eikö naiset nykyisin enää halua/pysty näyttämään sääriään hamosen kanssa ilman legginsejä tai eikö ihmiset enää halua väriä jalkoihinsa auringossa. Ja tosiaan ei ainakaan häihin nyt sellaisia päälle! :o Moni miespuolinen kaverinikin katselee kauhuissaan, kun jokaisella naisella on nykyisin legginsit. Ei kuulemma mikään järin kaunis muoti-ilmiö heidänkään mielestä.
:whistle:

Voi itku, mie oon tehny kaks etikettivirhettä viime häissä..olin hihattomassa mekossa kirkossa ja eikä mulla ollu sukkiksia, kun olin raskaana ja ne olis tuntunu ahistavilta, kun en sukkiksista muutenkaan tykkää.
Ja juu, olen maalta ja lähen nyt navetan taa häpeemään

Alkuperäinen kirjoittaja tarkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no,kysyn sitten vielä, että onko mun mekko liian lyhyt häihin, kun se ylettyy noin 5 cm polven yläpuolelle?

alkuperäisessä viestissä kirjoitit, että ylettyy hieman YLI polven..

Niin hän varmaan tarkoitti tuolla ihan samaa, eli polven yläpuolelle ei alapuolelle (ALLE polven)

Minä ainakin ymmärsin näin, miten lie muut?

Olen itsekin menossa häihin. Ne on iltahäät.

5 vuotias poika laittaa puvun ja juhlakengät. 1 v tyttö laittaa juhlavaa mekkoa yms. tyttömäistä.

Mies laittaa tumman puvun.

Minulla on juhlava, kesäinen mekko, jonka helma yltää polven ALLE. Siis polven alapuolelle. Siihen päälle tulee bolero, jossa hihat ovat kyynärtaipeeseen. Kengät on umpinaiset ja hyvin korkeakorkoiset. Sukkahousut tietysti.
Hattua en laita, sillä hattu pitäisi ottaa pois klo 18 jälkeen ja ne on iltahäät. Siksi "saan" olla kirkossa ilman hattua. En omista hattua enkä osaa käyttää niitä.

Asuun sopivaa laukkua en ottanut, sillä minulla on - hoitolaukku! :)

Olenko nyt ihan varma että menen etiketin mukaan? Jos asu menee pieleen, otan yhteyttä stokkan pukeutumisneuvontaan, missä tuo asu hankittiin juuri näitä häitä varten.

Olisin halunnut hieman juhlavamman mekon, mutta siitä ei ollut kokoa. Kokopitkään pukeutuu vain morsian. mekon helma saa olla puolisääreen tai polveen.

Minun omissa häissäni tuttavalla on hame tai mekko, jonka helma oli polven yläpuolelle, ja minusta se oli tosi nätti, sopi hänelle eikä ollut mauton tms. Mutta ei hänellä mitään leggareita ollut!!!
Toisella juhlavieraalla oli housut, ja ne sopi hänelle koska hän ei muutenkaan käytä hameita. Asu oli aika arkinen, mutta hänen rahatilanteesakaan ei mikään huippuhyvä ole. Toisella sukulaisella oli aika arkinen jakkupuku.

Niin että laita se mekko mutta jätä ne leggarit pois ja laita sukkahousut.

Yhteistyössä