Voiko ilmavaivat aiheuttaa rytmihäiriöitä tai rytmihäiriötuntemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitää

Vieras
Kun mulla aika ajoin on rytmihäiriöitä ja oon pannu merkille, että niitä esiintyy erityisesti silloin kun on jostain syystä ilmaa mahassa paljon. Voiko se ilma jotenkin painaa jotain hermoa joka laukaisee ne, vai onko niin että se vaan tuntuu rytmihäiriöltä vaikka todelisuudessa on kyse ilmasta joka kiertää mahassa ja suolessa? ONko kellää kokemusta tai linkkiä asiaan liittyen?

[QUOTE="aapee";23276106]osaatko sanoa onko tuollaiset "suolistoperäiset" rytmihäiriöt vaarallisia, tai siis voiko ne aiheuttaa vaarallisia häiriöitä?[/QUOTE]

En osaa sanoa. Mulla ne ainakaan ei ole vaarallisia, on sen verran monta kertaa tutkittu. Mulla on tosi paljon muutenkin rytmihäiriöitä ja lääkitys niihin, mutta selvästi mahan turvotus tosiaan lisää tuntemuksia. Myös rintarangan nikamalukot aiheuttaa mulla rytmihäiriöitä.

Muut syyt ennemmin, liika kahvinjuonti, tupakointi, jne.

Mä itse en juo lainkaan kahvia tai mitään kofeiinipitoista, en tupakoi. Syön suht terveellisesti ja säännöllisesti. Ainoa on se, että nukkuminen jää vauvan vuoksi vähiin. Huono nukkuminenhan lisää rytmihäiriöitä, mutta mä nyt en voi toistaiseksi vauvalle sanoa yöllä että koita pärjätä, äitin pitää nukkua. :D

Yhteistyössä