Voiko imetyksen lopettaa ja sit aloittaa uudestaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muikkis

Vieras

Tää voi olla älytön kysymys monen mielestä. Mutta haluan toisen lapsen, en halua lopettaa imetystä ja kuukautiset ei ala muuten. Vauva on nyt 10kk. Kysymys kuuluu, voiko imetyksessä pitää tarvittavaa taukoa ja jatkaa sitten? Oon lukenut, että nuo "maitohanat" saa auki tarvittaessa vaikka imetyksestä ois aikaakin.

miksi ihmeessä alottaisit sit uudestaan? Haluaisitko siis tulla välissä raskaaksi ja sitten kun raskaudut, jatkaisit imetystä? Imettäminen suurentaa keskenmenonriskiä, joten itse en uskaltaisi imettää raskausaikana.
Ja toiseksi, joutuisit kuitenkin pitää kuukausien tauon, miksi jatkaisit sitten uudestaan jos lapsi on vierottunut rinnalta?

Kyllä varmaan maitoa alkaa tulemaan uudestaan jos tilausta on, mutta eikö tuo ole vähän turhan rankkaa lapselle? Ensin riistetään tissi, sitten annetaan takaisin ja sitten tulee pikkusisarus joka omii taas sen tissin. sisarkateutta tuo ainakin lisää... Ja millä meinaat saada sen jo vierotetun lapsen lutkuttelemaan sitä tyhjää lärpykkää?

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kyllä varmaan maitoa alkaa tulemaan uudestaan jos tilausta on, mutta eikö tuo ole vähän turhan rankkaa lapselle? Ensin riistetään tissi, sitten annetaan takaisin ja sitten tulee pikkusisarus joka omii taas sen tissin. sisarkateutta tuo ainakin lisää... Ja millä meinaat saada sen jo vierotetun lapsen lutkuttelemaan sitä tyhjää lärpykkää?

Näinpä! Täällä esikoisen imetys loppui kun neiti oli 4kk. Kokeilin parin kuukauden päästä uudestaan, suostuisiko syömään niin ei.

En usko että noin iso lapsi ainakaan enää tissille takasin suostuisi..

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Laps vaan hämmentyisi. Vähän hypoteettinen tuo kysymys oli, en nyt tuollaista varsinaisesti suunnittelekaan. Mutta imetystä jatkaisin mielelläni vielä hyvän aikaa ja mielellään saisin toisen lapsen alulle... No, katsotaan, jos vaikka ne kuukautiset ilmaantuis.

mä lopetin viikko sitten imetyksen ja kolmen päivän päästä alkoi menkat että jos sulla käy samoin niin mul ei ainakaan kolmessa päivässä maidon tulo loppunut. mutta sitä voit henk koht miettiä onko lapselle kiva jos annetaan ristiriitaista signaalia... ehkä sun lapsi ei välitä niin mutta meillä olis kyllä hermostunut

Alkuperäinen kirjoittaja nauku:
mä lopetin viikko sitten imetyksen ja kolmen päivän päästä alkoi menkat että jos sulla käy samoin niin mul ei ainakaan kolmessa päivässä maidon tulo loppunut. mutta sitä voit henk koht miettiä onko lapselle kiva jos annetaan ristiriitaista signaalia... ehkä sun lapsi ei välitä niin mutta meillä olis kyllä hermostunut

Jännä, noin nopeasti alkoi! Mut joo, ristiriitaista olisi lapsen kannalta ensin lopettaa, sit taas aloittaa.

Kymmenen kuukautta on oikein hyvä aika vieroittaa. Itse olin ajatellut imettää esikoista pitkään, mutta kun poika rupes leikkimään 10kk ikäisenä tissillä (vetäs herumisen käyntiin ja sitten vaan hekotteli) niin tuumasin että nää on nyt äitin taas.

Että se vähän niinkuin vieroitti itse itsensä. Vähän yli vuosikkaat taas ovat jossain ylimenovaiheessa, että silloin kiusaa itseään jos yrittää tissistä irti. Sitten siinä puolentoistavuoden kohdalla on taas uusi vaihe, jossa voi kokeilla vierotusta.

Mutta imetyksen suhteen kaikki on ihan kiinni siitä, mikä teille sopii.

Höh on aika asiassa tuossa kommentissaan. Ja ei sillä sisaruksella oikeasti ole niin kiire, etteikö se paria kuukautta ehtisi odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja iipikkoi:
Kymmenen kuukautta on oikein hyvä aika vieroittaa. Itse olin ajatellut imettää esikoista pitkään, mutta kun poika rupes leikkimään 10kk ikäisenä tissillä (vetäs herumisen käyntiin ja sitten vaan hekotteli) niin tuumasin että nää on nyt äitin taas.

Että se vähän niinkuin vieroitti itse itsensä. Vähän yli vuosikkaat taas ovat jossain ylimenovaiheessa, että silloin kiusaa itseään jos yrittää tissistä irti. Sitten siinä puolentoistavuoden kohdalla on taas uusi vaihe, jossa voi kokeilla vierotusta.

Mutta imetyksen suhteen kaikki on ihan kiinni siitä, mikä teille sopii.

Höh on aika asiassa tuossa kommentissaan. Ja ei sillä sisaruksella oikeasti ole niin kiire, etteikö se paria kuukautta ehtisi odottaa.

Hyviä neuvoja. Ei sillä niin tulenpalava kiire ole, totta tuokin.

Yhteistyössä