Voiko imeväinen syödä liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Olen ehkä hölmö esikoisen äiti, mutta mieheni kanssa tuossa mietimme voiko reilun kuukauden ikäinen imeväisemme syödä liikaa tissimaitoa. Nykyisin vauva saattaa olla pitkiä jaksoja rinnalla ja jo hetken kuluttua itkeä taas ja tehdä suullaan imuliikkeitä, jotka tulkitsemme nälän merkiksi ja annan taas rintaa. Teenkö oikein vai väärin. Tuttia pikkuisemme ei suostu syömään joten siitä ei ole apua.

Mä oon joskus nähnyt kun vauva selvästi söi liikaa maitoo...sitten tulikin kaarella ulos...ja taas äippä työns tissiä suuhun.
Mutta mulla kans esikoinen oli jatkuvasti rinnalla...melkein, ja ei se kyllä ylensyönyt, kai...

Olethan varma että itse syöt tarpeeksi? Jos et syö itse tarpeeksi ja monipuolisesti, voi maitosi olla liian "laihaa" ja näin ollen se ei täytä vauvasi tarpeita. Ja vauvalla on näin ollen koko ajan nälkä. Tosin vauvat saattavat syödä varsinkin iltaisin koko ajan.

Ei voi. On oikein antaa pikkuiselle rintaa sekä nälkään että lohduksi. Rinnalla olo ei ole lapselle pelkästään ravinnonsaamista vaan vauva hakee siitä myös turvaa ja lohtua.

Noin pieni voi tosin saada rinnasta maitoa kerrallaan vielä niin vähän tai vatsa voi olla niin pieni, ettei paljon mahdu kerralla, joten joka hamuaminen voi olla nälkääkin.

Kun kuuntelet vaistoasi et kovin metsään voi mennä. ( :

Vauvoilla on vähän sellanen vika että ne kuvittelee masunkivun (pierun) näläntunteeksi. Ja sit ne syö lisää ja kohta taas koskee mahaan. Näin neuvottiin minua aikanaan.
Koetapas laittaa vauva vähä niinku kontalleen, polvet masun alle, nukkumaan niin pieru pääsee pois.
Rela tipat tai cuplaton auttaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Imeekö se sitten koko ajan kun rinnalla on vai nukahtaako vain tissi suussa? =)

yleensä imee, ei kyllä aina kovin aktiivisesti nieleskele.

Mä olen antanut olla rinnalla niin kauan kuin syö,mutta kun näyttää että imut harvenee ja rupee nukahtamaan niin sitten on loppu ja sänkyyn nukkumaan =) Ja terve ja reipas 2 vuotias on tuollasesta imetyksestä tullut :D

Teet oikein antamalla imeä niin paljon kuin haluaa! Vauvasi on vielä aivan pieni ja imeminen tuottaa hänelle sitä juuri nyt niin tärkeää läheisyyden tunnetta. Minullekin on lääkäri sanonut, että lapsi ei voi saada liikaa ravintoa rintamaidosta!

Äläkä kuuntele ketään, joka pelottelee sinua siihen, ettei lapsesi, erittäin usein imettäessäsi, muka koskaan 'oppisi olemaan yksin', ei oppisi 'nukahtamaan yksin' tai 'tottuisi liikaa olemaan sylissä' (mitä ikinä se tarkoittakaan!). Lapsesi kuuluu tuossa iässä saada rajattomasti läheisyyttä ja niin paljon rintaa kuin haluaa -hän ei tule aina haluamaan näin paljon rintaa eikä tule aina olemaan sinussa kiinni vaikka nyt onkin. Hän oppii iän mukana luonnollisesti kun kasvaa.

en tiedä voiko syödä liikaa mutta meidän tyttö huusi vatsaansa ja kun ei jaksanut enään kuunnella niin tuli annettua tissiä joten taas huudettiin vatsaa lisää. sitten vaan oli pakko ruveta pidentämään välejä.

Yhteistyössä