Voiko iskeä nyt sitten raskausmyrkytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dynamiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dynamiitti

Aktiivinen jäsen
04.03.2009
3 304
2
38
Jyväskylä
Raskaus on mennyt nyt 8 päivää yli LA:n. Aamulla oli sormet ihan turvoksissa ja sormenpäät kutisi tosi paljon. Maanantaina viimeisessä neuvolassa oli verenpaine hieman aiempaa enemmän koholla (ollut aika matala verenpaine tähän mennessä) ja pissa heikolla plussalla. Väsyttää koko ajan. Voiko alkaa olemaan raskausmyrkytysoireita?

Ensi maanantaina olisi vielä äitipolikäynti jos ei ala mitään tapahtua ennen sitä. Käynnistävätkö he siellä mahdollisesti synnytyksen vai käännyttävätkö vielä kotiin? Jo pelkästään elämäntilanteeni takia meinaan vaatia käynnistämistä maanantaina koska joulusta asti olen ollut valmiustilassa vanhempieni luona jos lähtö tulee. On ollut muillakin vähän hermostuneet olotilat kun mitään ei ala tapahtua. Esikoisen koulukin alkaa 7.päivä ja sitä ennen olisi TODELLA kiva olla jo kotiutunut koska muuten tulee käytännön järjestelyjen kanssa ongelmia.

Alkaa stressaamaan tosi paljon jos eivät käynnistäkään maanantaina!

Lepäile nyt mahdollisimman paljon maanantaihin saakka, niin oma ja vauvan olo säilyy hyvänä. Se on raskausmyrkytyksen oireiden helpottamisen ainoa keino. Pyydä tekemään myös kovakouraisempi sisätutkimus. Ja tietysti voit keskustella käynnistämisen mahdollisuudesta, mutta muista perustella se hyvin. Itse sain käynnistyksen tytyltä (olin kyllä jo sairaalassa valmiiksi osastolla tuon raskausmyrkytyksen vuoksi), kun sanoin, että mieluummin käyn lävitse useampia käynnistysyrityksiä kuin niin, että sitten mennään hätäsektioon raskausmyrkytyksen pahennuttua liikaa.

Raskausmyrykytys etenee todella nopeasti. Et jos oireet yhtään pahenee niin ainaki soita sinne polille. Ja se on ihan oikeesti tosi vakava tila, että lepää ja soita herkästi polille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Lepäile nyt mahdollisimman paljon maanantaihin saakka, niin oma ja vauvan olo säilyy hyvänä. Se on raskausmyrkytyksen oireiden helpottamisen ainoa keino. Pyydä tekemään myös kovakouraisempi sisätutkimus. Ja tietysti voit keskustella käynnistämisen mahdollisuudesta, mutta muista perustella se hyvin. Itse sain käynnistyksen tytyltä (olin kyllä jo sairaalassa valmiiksi osastolla tuon raskausmyrkytyksen vuoksi), kun sanoin, että mieluummin käyn lävitse useampia käynnistysyrityksiä kuin niin, että sitten mennään hätäsektioon raskausmyrkytyksen pahennuttua liikaa.

Voiko elämäntilanne olla painava syy synnytyksen käynnistämiselle jos odotuksesta alkaa koitua vain enemmän haittaa jo ihan käytännön järjestelyjen kannalta? Autottomana yh:na vähän vaikea lasten kanssa raahautua paikkoihin tässä kuosissa ja muutkaan läheiset ei pysty venymään joka hetki kyytsääjiksi ja lastenhoitajiksi. On tässä aika hermostunut olo tällä hetkellä. :/

Jos sulla on paikat riittävän kypsät niin takuulla fiksu lääkäri käynnistää sen noilla viikoilla. Mulla on käynnistetty exhaustion vuoksi noilla viikoilla kun olin tosi väsy, iso ja kävely otti tiukkaa ja oli kolme isompaa lasta ja tilanne oli sopiva niin lääkäri sano että otetaan sisälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mee ap tai soita jos yhtään tuntuu sille. Mulla ei myrkytyksessä päätä sattunu ollenkaan tai ollu näköhäiriötä. Oli vaan väsy ja huononeva olo.

Tämä väsymys on ollut tosi voimakas nyt viimeisen viikon ajan. Vasta tänä aamuna tuli tämä pään kivistyskin sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Voiko elämäntilanne olla painava syy synnytyksen käynnistämiselle jos odotuksesta alkaa koitua vain enemmän haittaa jo ihan käytännön järjestelyjen kannalta? Autottomana yh:na vähän vaikea lasten kanssa raahautua paikkoihin tässä kuosissa ja muutkaan läheiset ei pysty venymään joka hetki kyytsääjiksi ja lastenhoitajiksi. On tässä aika hermostunut olo tällä hetkellä. :/

Elämäntilannekin sopii käynnistyksen aiheeksi. Lisäksi tuo hermostuneisuus ON oire raskausmyrkytyksestä. Ärtyneisyys ja hermostuneisuus (kaikki ärsyttää ja tuntuu, että vihaa kaikkia ja kaikkea, vaikkei ole syytä) voi olla oire alkavasta krampista. Kipin kapin polille...

Saas nähdä kerkeämmekö näkemään synnärillä jos sulla menee vielä kauankin :) Toivottavasti nyt kuitenkin järjestyis että ei tarvitsis turhaan stressata muista käytännön asioista.
Mulla seurattiin myös mahdollista raskausmyrkytyksen kehittymistä. Antoivat kotiin pissaliuskoja että jos olo huononee niin proteiinien pitäisi kohota jos on raskausmyrkytys. Turvotusta voi tulla tietysti muutenkin, mulla ollut sitä kyllä jo aika pitkään vaihtelevasti. Ja päätä särkee kans ilkeesti mutta ei noi proteiinit kohoa niin ei hätää.
Luulisi, että ottavat huomioon sun elämäntilanteen ja käynnistävät jos vielä venyy. Rohkeasti vaan kysymään! Ja tsemppiä! :hug:

Mee ap tai soita jos yhtään tuntuu sille. Mulla ei myrkytyksessä päätä sattunu ollenkaan tai ollu näköhäiriötä. Oli vaan väsy ja huononeva olo.

Tämä väsymys on ollut tosi voimakas nyt viimeisen viikon ajan. Vasta tänä aamuna tuli tämä pään kivistyskin sitten.

Ota yhteyttä ainakin sinne polille. Tuokaa tollanen väsy ei kuulosta hyvälle. Mä pääsin just vielä polille mutta sielä en meinanukaan päästä ominjaloin enää osastolle ja käskivät makuulle. Olo huononi tosi nopeaa lopuksi.

Ota yhteyttä ainakin sinne polille. Tuokaa tollanen väsy ei kuulosta hyvälle. Mä pääsin just vielä polille mutta sielä en meinanukaan päästä ominjaloin enää osastolle ja käskivät makuulle. Olo huononi tosi nopeaa lopuksi.

Juu, melkein tekisi mieli mennä suoraa päätä sinne polille. :/ Vauvakin liikkunut melko laiskasti (liikkuu kuitenkin) ja olisi kiva tietää lapsiveden värit/laadut ja muut. Liikkeitä saa välillä tosissaan odotella.

Kannattaa soittaa polille vaikka heti antavat sieltä kyllä ohjeita.Itsellä oli kolmannesta synnytystapa arvio rv 37 ja mies tuli sairaalaan isompien lasten kanssa kun oli syysloma ja onneksi tuli.Olotilani oli tosi hyvä mutta kun verenpainetta mitattiin niin se oli 180/133 ja monta kertaa mitattiin ja ei kun suoraan osastolle jossa vasta seuraavana päivänä tuli tosi kova päänsärky joka ei mennyt ohi lääkkeilläkään ja synnytyksessä seuraavalla viikolla( käynnisty itsekseen) lapsivesi oli vihertävää.Mutta pikkuinen voi hyvin ja on pian 3kk niin se aika vaan menee.Tsemppiä.

Kyllähän tuo myrkytystä voi olla. Vaikka on raskausmyrkytys niin aina ei kaikkia oireita siinä tule. Mulla oli paha myrkytys rv:lla 27 ja ei ollut esim.turvotusta ollenkaan. Onkohan pieni jo maailmassa??? :)

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Taitaa olla pienokainen jo syntynyt tai sitten Dynamite on sairaalassa? :attn:

Joo, poksahdin 2.1. ihanniinkuin Åboriginaali ennusti. :D Yöllä klo 03:10 tuli pörröinen mustatukkainen peikkotyttö maailmaan aikamoisella vauhdilla!

Alkoi supistella yhtäkkiä illalla perjantain puolella säännöllisen epäsäännöllisesti. Keskiyötä kohden tuli äkkilähtö ja kohdunsuu oli jo 5cm auki "sinähän olet synnyttäjä!" tokaisi kätilö ennen saliin siirtymistä.

Muutaman tunnin ehdin salissa viettää kun tyttö oli jo maailmassa. Oli uskomatonta miten nopeasti 5 min ponnistuksella tyttö vain liukui ulos! Kätilö kehui minua unelmasynnyttäjäksi. =) Jäi taas kerran hyvät muistot syntymästä niinkuin aiempienkin synnytysten kohdalla. Kaiken kruunasi ystäväni joka oli maailman paras doula!

Kuvia tytöstä löytyy piakkoin blogistani...

Yhteistyössä