Voiko iso koira katkaista ystävyyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän ystävillä on iso bokseri ja suoraan sanottuna pelkään sitä koiraa. Koiran omistajat naureskelevat mun pelolle, kun heidän koiransa on niin kiltti. Eilen istuttiin iltaa heillä ja tämä koira murisi mulle kaksi kertaa. Ja omistajat taas nauroivat ja sanoivat, että työnnät vaan koiran pois jos se häiritsee. Joo, tosi helppoa.

Ja sattumoisin mun kimppuun lapsena hyökkäsi juuri bokseri, joten sen vuoksi pelkään suuria koiria.

Itsehän tiedät, kestätkö tilannetta vai et. Itselläni jäi vierailut vähiin perheessä, jossa huonosti opetettu iso koira työnsi kuolaista kuonoaan alvariinsa kahvipöytään ja kerjäsi herkkuja. Koko keittiönpötä oli ällöttävässä venyvässä kuolassa ja vaahdossa, mutta omistajia vain nauratti.

ei koira, vaan koiran omistajat. Mä suhtaudun kaikkiin koiriin epäluulolla, alkaen siitä, kun yksi otti kiinni mun polvitaipeesta (jäi hampaanjäljet ja tuntui hieman kipeältä). Sen jälkeen en ole antanu koirien mennä mun selän taa mielellään ja olen valmiina potkasemaan, jos tulee lähelle (vaistomainen reaktio, ei varmaa auttais, puris vaan kahta kauheemmin). ja kaikki koirat puree, jos niikseen tulee.

ei koira, vaan koiran omistajat. Mä suhtaudun kaikkiin koiriin epäluulolla, alkaen siitä, kun yksi otti kiinni mun polvitaipeesta (jäi hampaanjäljet ja tuntui hieman kipeältä). Sen jälkeen en ole antanu koirien mennä mun selän taa mielellään ja olen valmiina potkasemaan, jos tulee lähelle (vaistomainen reaktio, ei varmaa auttais, puris vaan kahta kauheemmin). ja kaikki koirat puree, jos niikseen tulee.

Voi, jos niin haluaa. Mutta voisitteko tavata jossain muualla kuin tämän kaverin luona? Mulla on kavereita, jotka ovat kissoille allergisia ja kun meillä oli vielä kissoja, niin heitä tapasin muualla kuin meillä kotona. Olisi ollut ikävää, jos ystävyys olisi katkennut kissa-allergiaan.

Onpas ikäviä ihmisiä noi sun "kaveriot". Meillä on koira, josta kaikki ei tykkää (pelkoa, allergiaa yms yms) ja jos kaverit tulee meille kylään niin koira saa mennä muualle siksi aikaa (pihalle naruun). Sitten on taas kavereita jotka tykkää koirastani :)

mun kaverit onneks ymmärtää ja uskoo mun pelkoa koiria kohtaan, mut jos joku ystäväni ei ottais mun pelkoa tosissani niin ei tarttis odottaa mua kylläänkään sellaseen paikkaa mis on koiria.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Ooksä varma että se murisi. Jotkut rodut ja koirat on sellaisia että niiden tyytyväinen hyrinä voi kuulostaa maallikon korvaan murinalta...

Mitä väliä ... murisee tai ei, mut jos koira pelottaa niin nuo kaverit käyttäyty tosi törpösti.

Ja vierasta koiraa ei todellakaan saa mennä TYÖNTÄMÄÄN yhtään minnekään.

Ooksä varma että se murisi. Jotkut rodut ja koirat on sellaisia että niiden tyytyväinen hyrinä voi kuulostaa maallikon korvaan murinalta...

Kyllä, 100% varma, että murisi! Omistajakin sen huomasi ja naurahti. Sano vaan että koira on tuollainen hupsu ja työnnät vaan sen pois.

Mun vierailut aina on tosi ongelmaisia tuolla, kun koira tuijottaa mua aikaa tiiviisti ja enkä uskalla edes käydä vessassa. Kiva oli eilen istuskella ja juoda siideriä siellä ilman että kävi vessassa kertaakaan. Aika rentoa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kai se voi katkaista ystävyyden, jos et voi suoraan sanoa ystävillesi, että pelkäät koiraa ja jos he eivät ota sitä tosissaan.

Olen sanonut monta kertaa että pelkään ja kertonut että lapseni mun kimppuun hyökkäsi just bokseri. Naureskelevat ja sanovat vaan, ettei heidän koiransa tee mitään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä, 100% varma, että murisi! Omistajakin sen huomasi ja naurahti. Sano vaan että koira on tuollainen hupsu ja työnnät vaan sen pois.

Mun vierailut aina on tosi ongelmaisia tuolla, kun koira tuijottaa mua aikaa tiiviisti ja enkä uskalla edes käydä vessassa. Kiva oli eilen istuskella ja juoda siideriä siellä ilman että kävi vessassa kertaakaan. Aika rentoa ;)

Ehkä teidän pitää alkaa tavata sun luona, jos ymmärtäisivät jättää koiran kotiin? itsellä oli aiemmin kans koiria ja kyllä mä siinä mielessä kunnioitin koirille allergisia tai koiria pelkääviä että jos sellaisia oli kylässä niin en todellakaa tupannu koiria siihen heidän viereen istumaan...

Ei voi. Jos ollaan oikeasti ystäviä ja halutaan tämän suhteen jatkuvan niin tuollaisissa tilanteissa tullaan toisia vastaan. Tavataan tämän koirattoman luona tai jossain muualla, koirallisen luona laitetaan koira ulos/toiseen huoneeseen jne. Kenenkään peloille ei naureskella vaan ymmärretään että ihmiset ovat pelkoineen ja mieltymyksineen erilaisia.

Tuo ap:n kertomus ei kuulostanut mielestäni ystävyydeltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yöks:
Itsehän tiedät, kestätkö tilannetta vai et. Itselläni jäi vierailut vähiin perheessä, jossa huonosti opetettu iso koira työnsi kuolaista kuonoaan alvariinsa kahvipöytään ja kerjäsi herkkuja. Koko keittiönpötä oli ällöttävässä venyvässä kuolassa ja vaahdossa, mutta omistajia vain nauratti.

Mä jopa kestäisin kaiken kuolan ja muun, mutta en sitä että mun pitää istua koko ilta paikoillaan yhdessä paikassa ja koira vartioi siinä vieressä ja tuijottaa tiukasti mua silmiin ja kun yritän liikkua, niin murisee. Ja omistaja vaan nauraa ja sanoo, että "Työnnä se siitä edestä pois!"

Alkuperäinen kirjoittaja ei:

Niin, ehkä olisi jopa parempi ollut että omistaja olisi jotenkin edes komentanut koiraa olemaan murisematta, mutta se, että ottaa kaiken vitsinä, niin se vähän ihmetytti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voi, jos niin haluaa. Mutta voisitteko tavata jossain muualla kuin tämän kaverin luona? Mulla on kavereita, jotka ovat kissoille allergisia ja kun meillä oli vielä kissoja, niin heitä tapasin muualla kuin meillä kotona. Olisi ollut ikävää, jos ystävyys olisi katkennut kissa-allergiaan.

Pitää kyllä tavata jossain muualla, vaikka sitten meillä tai jossain ravintolassa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Grace1982:
Jos koira katkaisee ystävyyden, se on alunperin ollut jo huonolla perustalla.

Niin kai se sitten niin on. Ymmärrän kyllä että oma koira on kaikista tärkein, mutta toisaalta odottaisin vähän empaattisuutta, toiset vain pelkäävät isoja koiria. Jotenkin loukkaa, että sille vain naureskellaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ehkä teidän pitää alkaa tavata sun luona, jos ymmärtäisivät jättää koiran kotiin? itsellä oli aiemmin kans koiria ja kyllä mä siinä mielessä kunnioitin koirille allergisia tai koiria pelkääviä että jos sellaisia oli kylässä niin en todellakaa tupannu koiria siihen heidän viereen istumaan...

Juu, pitää tästä edes nähdä vain meillä tai jossain muualla koiravapaassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ei voi. Jos ollaan oikeasti ystäviä ja halutaan tämän suhteen jatkuvan niin tuollaisissa tilanteissa tullaan toisia vastaan. Tavataan tämän koirattoman luona tai jossain muualla, koirallisen luona laitetaan koira ulos/toiseen huoneeseen jne. Kenenkään peloille ei naureskella vaan ymmärretään että ihmiset ovat pelkoineen ja mieltymyksineen erilaisia.

Tuo ap:n kertomus ei kuulostanut mielestäni ystävyydeltä.

Kaipa mun pitää vain sanoa suoraan, että en halua enää mennä heille. Tosin aika kurjaa, kun ovat aika uusi tuttavuus (vuoden verran) ja hirmu mukavia ihmisiä muuten, mutta vaan toi koira-asia..

Jos se koira tuijottaa sua ja murisee niin kyllä se myös jossain vaiheessa puree. Se alistaa sua ja saa vahvistusta omistajiltaan, sä olet koiralle arvojärjestyksessä alapuolella. Tosi ikävää... empä halua tuohon koiraan tutustua minäkään.

Yhteistyössä