Voiko jättää miehen veljen perheineen kutsumatta meidän lapsen ristiäisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras84

Vieras
Emme yksinkertaisesti ole niinkään paljoa tekemisissä miehen veljen ja tämän perheen kanssa, että haluaisimme heidät meidän lapsemme ristiäisiin (saatika muihin juhliin).

Eihän ole pakko kutsua, eihän... :whistle:

Kuitenkin molempien vanhemmat tulee, samoin minun sisarukseni, joista yksi on kummi ja kaksi niin pieniä että luonnollisesti ovat paikalla (kun mun vanhempien luona juhlat pidetään).

Hyvin pienimuotoiset juhlat kaikkinensa.

Meillä miehen veli jätti yhden veljistään kutsumatta ja kyllä siitä aikamoinen haloo syntyi.. Ja sitä haloota on jatkunut jo vuosia (aina muistuttavat "ettehän tekään silloin kutsuneet meitä") ja tuo pätee asiaan ku asiaan, aina kun tulee jotain kränään niin tuo asia vedetään esiin.. Kannattaa miettiä tarkkaan..

No mun mielestä ei tarvitse kutsua semmoisia lähisukulaisiakaan, joiden kanssa ei muutenkaan ole missään tekemisissä. Miksi pitäisi joihinkin ristiäisiin kutsua semmoisia ihmisiä joilla ei juurikaan ole merkitystä lapsen elämässä.
Jokainen tehköön vieraslistansa itse ja omansa näköiseksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Meillä miehen veli jätti yhden veljistään kutsumatta ja kyllä siitä aikamoinen haloo syntyi.. Ja sitä haloota on jatkunut jo vuosia (aina muistuttavat "ettehän tekään silloin kutsuneet meitä") ja tuo pätee asiaan ku asiaan, aina kun tulee jotain kränään niin tuo asia vedetään esiin.. Kannattaa miettiä tarkkaan..

No siis meitä nyt ei pahemmin hetkauttaisi, jos veli ja vaimonsa eivät meitä mihinkään juhliin kutsuisi. :D Tosin harvemmin ovat kutsuneetkaan, emme ole tekemisissä juurikaan kuten sanottu.

Pernteisesti ristiäiset ovat olleet perhejuhla, johon on kutsuttu vain lähimmät sukulaiset (sisarukset, vanhemmat) ja kummit. Nykyään tyyli on vissiin vähän muuttunut ja ristiäisiin kutsutaan myös ystäviä. Jos teillä on perinteet kunniassa, kutsukaa veli perheineen, jos teette omat perinteenne, kutsukaa vain ne, jotka oikeasti tahdotte.

pitää kutsua. ihan lapsen takiakin,että saa hyvät suhteet sukulaisiin.ei tarvi jutella niiden kaa jos et haluui ,anna muiden seurustella niiden kanssa.varmasti miehes ei halua katkaista välejään veljeensä...

Onko miehesi samaa mieltä siitä, että veljeä ei kutsuta? Minusta miehen pitää päättää tämä asia, koska kyse on hänen veljestään. Meille on aina ollut selvää, että kaikki sisarukset kutsutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras84:
Alkuperäinen kirjoittaja rer:
Onko miehesi samaa mieltä? Vai päätätkö sinä mitä mieltä te molemmat olette miehesi sukulaisista?

Väsyttääkö sua vai miten noin tökerö kommentti? :o

No mun mielestä taas ihan asiallinen kysymys.

Samoin mun mielestä.

Mun mielestä myös täysin asiallinen kysymys. Tämä on nimittäin vain ja ainoastaan miehesi päätettävissä oleva asia kun kerran hänen veljestään on kyse jolloin myös hän joutuu seuraukset kantamaan.

Pakko ei ole ketään kutsua, mutta helposti noista sanomisia tulee. Jos kerran ette missään tekemisissä ole, niin tuskinpa he paikalle tulevat vaikka kutsuisittekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Onko miehesi samaa mieltä siitä, että veljeä ei kutsuta? Minusta miehen pitää päättää tämä asia, koska kyse on hänen veljestään. Meille on aina ollut selvää, että kaikki sisarukset kutsutaan.
peesaan tätä. jos miehesi on ihan samaa mieltä kanssasi, ja ilman että sä sitä aivopeset siihen koko ajan niin sitten ok.

Oletteko riidoissa jostain tai muuten välit huonot? Mietin vaan miksi ette halua heitä kutsua, pelkkä heikoille jäänyt yhteydenpito ei kuulosta minulle oikealta syyltä. Silloinhan olisi vain kiva tavata näinkin läheisiä sukulaisia joita ei muuten juuri näe.

Itse varmaan kutsuisin jos ei ole jotain syytä olla kutsumatta, päättävät sitten itse tulevatko vai ei. Jos taas kyseessä on muuten tulehtuneet suhteet niin en kutsuisi, oli kyse miten läheisestä sukulaisesta hyvänsä. Tuolloin varmaan myös vanhemmat olisivat selvillä tilanteesta ja ymmärtäisivät miksi yhtiä ei olla kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
peesaan tätä. jos miehesi on ihan samaa mieltä kanssasi, ja ilman että sä sitä aivopeset siihen koko ajan niin sitten ok.

No näin. Mutta silti onko tilanne miehen vanhemmille hiukan kiusallinen... He joutuvat tavallaan tässä kiistassa valitsemaan puolensa. Ja olemaan paikalla ristiäisissä, johon on kutsuttu lapsen äidin vanhemmat ja sisarukset mutta mieheltä vain vanhemmat.

Yhteistyössä