Voiko joku selittää mulle mitä tasa-arvoa siinä on kun naisille avataan mahdollisuus sivariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tasa-arvoako muka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tasa-arvoako muka

Vieras
"Naisille halutaan antaa mahdollisuus valita siviilipalvelus asepalveluksen tavoin.

Kehittämistyöryhmän mukaan siviilipalvelus tarjoaisi naisille työharjoittelun tapaan tilaisuuden saada työkokemusta. Naisten vapaaehtoisen siviilipalveluksen suosion arvellaan kuitenkin jäävän melko vähäiseksi.

Työryhmä perustelee kantaansa tasavertaisuudella. Nykyään naiset voivat päätyä siviilipalvelukseen vain keskeytettyään asepalveluksen." -HS 9.3.2011.

Hmmm....mietitäänpä uudestaan. Mikä siinä on tasa-arvoa että miesten on edelleen PAKKO suorittaa jompikumpi mutta naiset saa yhä enemmän oikeuksia ja valinnanvaraa?? Itse asiassa sekin on enemmän tasa-arvoa että naiset EI SAA kumpaakaan suorittaa samalla ku miesten on pakko koska sillain kaikkia sorrettais. Tällä tavalla meistä tulee vielä vaan epä-oikeudenmukaisempi maa. Ja kyllä ne sen tietää.

Mikä tässä on niin vaikeeta? Joko kaikkien on pakko tai ei kenenkään. Se on tasa-arvoa. Ja jos joku taas valittaa että naiset on synnyttäjiä niin näyttäkääpä mulle missä kohdassa meidän lakikirjoissa on synnytys-velvollisuus?

Ah suomalaista tasa-arvoa....naisille vaan enemmän ja enemmän oikeuksia, miehille velvollisuuksia. Tää on sitä akka-valtaa. Halonen, Kiviniemi + noin puolet eduskunnasta taitaa olla naisia.

Kaikille se pitäis olla pakollista. Ja ne jokka valittaa että naiset on liian heikkoja niin voihan sitä mennä sivariinki. JUST samat lait kaikille pitäis olla! Pakollinen armeija/sivari kaikille.

Väärään suuntaan tässä mennään. Mutta eihän feministit sitä myönnä vaikka sen tietää. Hauska tuo tasa-arvo - kohta. Ihan niinku miehet ois voinu siitä päättää meneekö vai ei tähän saakka. Ihan niinku miehet oikein nauttis siitä että ne on pakotettu 6-12 kk sinne menemään ja näin ollen tämä työryhmä aatteli että "voi että miks naiset ei saa, täähän on kauheeta epätasa-arvoa. Mä TIEDÄN että siellä on joku jos toinenkin joka näkee sen mielettömän tekopyhyyden ja typeryyden tässä.

[QUOTE="Janne";23398552]Väärään suuntaan tässä mennään. Mutta eihän feministit sitä myönnä vaikka sen tietää. Hauska tuo tasa-arvo - kohta. Ihan niinku miehet ois voinu siitä päättää meneekö vai ei tähän saakka. Ihan niinku miehet oikein nauttis siitä että ne on pakotettu 6-12 kk sinne menemään ja näin ollen tämä työryhmä aatteli että "voi että miks naiset ei saa, täähän on kauheeta epätasa-arvoa. Mä TIEDÄN että siellä on joku jos toinenkin joka näkee sen mielettömän tekopyhyyden ja typeryyden tässä.[/QUOTE]

No itseasiassa kaikki feministit, jotka itse tunnen, kannattavat vapaaehtoista palvelua sekä miehille että naisille. Kyllä ne TOSI MIEHET KÄY ARMEIJJAN-huutajat ovat niitä feministien vihaajanaisia- ja miehiä.

[QUOTE="Janne";23398552]Väärään suuntaan tässä mennään. Mutta eihän feministit sitä myönnä vaikka sen tietää. Hauska tuo tasa-arvo - kohta. Ihan niinku miehet ois voinu siitä päättää meneekö vai ei tähän saakka. Ihan niinku miehet oikein nauttis siitä että ne on pakotettu 6-12 kk sinne menemään ja näin ollen tämä työryhmä aatteli että "voi että miks naiset ei saa, täähän on kauheeta epätasa-arvoa. Mä TIEDÄN että siellä on joku jos toinenkin joka näkee sen mielettömän tekopyhyyden ja typeryyden tässä.[/QUOTE]

Juuripa näin. Säälittävää touhua.

No tota, musta tää on aika hyvä juttu. Jos avattaisiin, menisin.
Sehän on uskomattoman hyvää työkokemusta! Sitä paitsi, koska tasavertaistahan on vain se, että sekä naisille ja miehille on jonkinlainen pakollinen palvelus olemassa, niin oikeaan suuntaanhan tässä ollaan väistämättä menossa. Noin niinkuin tasa-arvon kannalta. Mitä se sitten tarkoittaa joillekin yksilöille, siihen en ota kantaa.

No tota, musta tää on aika hyvä juttu. Jos avattaisiin, menisin.
Sehän on uskomattoman hyvää työkokemusta! Sitä paitsi, koska tasavertaistahan on vain se, että sekä naisille ja miehille on jonkinlainen pakollinen palvelus olemassa, niin oikeaan suuntaanhan tässä ollaan väistämättä menossa. Noin niinkuin tasa-arvon kannalta. Mitä se sitten tarkoittaa joillekin yksilöille, siihen en ota kantaa.

Sä ihan tosissaan menisit iloisesti vuodeksi tekemään käytännössä ilmaiseksi töitä johonkin "yhteiskunnallisesti hyödylliseen" paikkaan, mikä käytännössä tarkoittaa että isolla osalla siitä ei saa mitään validia työkokemusta vaan täysin hukkaanheitetyn vuoden?

Huomattavasti paremmille palkoille pääset kun menet oikeasti vaikka työkkärin koulutuksen kautta tekemään jotain järkevämpää..

Pakko pois kaikilta, sitten voidaan puhua tasa-arvosta. Ihan naurettavia tällaiset.

Yhteistyössä