Voiko kaalia pakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mulla olisi kaalia kahden kaaliraasteen verran, mutta ei varmaan ehditä kaaliraastetta syömään toista kertaa ennen kuin se kaali menee pahaksi.

Eli voiko kaaliraastetta pakastaa ja syödä sitä sen jälkeen kaaliraasteena? Vai pitääkö siitä tehdä jotain muuta ettei siis sovi enää kaaliraasteeksi...vai onko niin etei sitä voi raakana pakastaa mitään käyttöä varten?

Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
Moi chef, epäilen ettei tuoreena voi pakastaa, paleltuuhan (mustuu, nahistuuu) se vähemmästäkin. Tee siitä kaalilihalaatikkoa tai jtain...

No voi harmi :(

Sitä on niin vähän ettei siitä kannata kaalilaatikkoa tehdä. Ehkä mä sitten koitan rosukuttaa lähipäivinä kaalia joka aterialla :D

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Moi chef, epäilen ettei tuoreena voi pakastaa, paleltuuhan (mustuu, nahistuuu) se vähemmästäkin. Tee siitä kaalilihalaatikkoa tai jtain...

No voi harmi :(

Sitä on niin vähän ettei siitä kannata kaalilaatikkoa tehdä. Ehkä mä sitten koitan rosukuttaa lähipäivinä kaalia joka aterialla :D

Niin tai tee siitä joku salaatti..jotain (majoneesi?) kastiketta siihen ym. makua ja lisuketta ... ja sitten pakastaa sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
En ole ihan varma, mutta voisin kuvitella että sen vois pakastaa valmiiksi raastettuna - tai ainakin porkkanaa mie oon raastanut valmiiksi raasteeksi pakkaseen sellaisiin annosrasioihin niin voisin kuvitella tekeväni niin kaalillekin.

niin tein minä ja kaali oli vetistä hapankaalin hajusta mut ihan syötävää mut sellasta löllöä

tee siittä coleslawta :p eli kaalta, porkkanaraastetta, aurajuustoa, majoneesia, suolaa ja pippuria :p :p :p

menee kuule ihan hetkessä niin ettet huomaakkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja enkannata:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
En ole ihan varma, mutta voisin kuvitella että sen vois pakastaa valmiiksi raastettuna - tai ainakin porkkanaa mie oon raastanut valmiiksi raasteeksi pakkaseen sellaisiin annosrasioihin niin voisin kuvitella tekeväni niin kaalillekin.

niin tein minä ja kaali oli vetistä hapankaalin hajusta mut ihan syötävää mut sellasta löllöä

Ok. Mie en tosiaan tiedä, miten se käyttäytyy pakkasessa, mutta ajattelin että jos se on niinkun se porkkana.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tee siittä coleslawta :p eli kaalta, porkkanaraastetta, aurajuustoa, majoneesia, suolaa ja pippuria :p :p :p

menee kuule ihan hetkessä niin ettet huomaakkaan :D

Hyvä ajatus itseänikin ajatellen. kiits!

Tuosta oli hyvä googlettaa vähän lisää.

http://www.ruokamenot.fi/reseptit/arjennopeatreseptit/401-englantilainen-coleslaw-salaatti

Voi jeesus teitä naisia! Kaalia ei pysty syömään edes tuoreena, niin miten sitten pakastettuna? Lihapullia nyt äkkiä tai ukkonne häipyy vieraiden lihapatojen ääreen.

Aurajuusto :x

Eli ei kiitos coleslawille :D

Ei välttämättä aurajuustoa. Katsopas esim. nuo linkkaamani englantilaiset coleslaw reseptit - niihin ei tainnut kumpaankaan tulla sinihometta. Tästä on monia eri variaatioita (amerikkalaiset versiot jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja vihannekset kuuseen:
Voi jeesus teitä naisia! Kaalia ei pysty syömään edes tuoreena, niin miten sitten pakastettuna? Lihapullia nyt äkkiä tai ukkonne häipyy vieraiden lihapatojen ääreen.

Ukko otti evääksi viikko sitten kaalipataa pakkasesta...eli ainakin toistaiseksi on pysynyt kotipadan äärellä :D

Ei välttämättä aurajuustoa. Katsopas esim. nuo linkkaamani englantilaiset coleslaw reseptit - niihin ei tainnut kumpaankaan tulla sinihometta. Tästä on monia eri variaatioita (amerikkalaiset versiot jne.)

Joo...se vaikutti jo paremmalta :)

joo siis eihän niihin kaikkiin toellakaan tule sitä homejuustoa, tuo oli vaan yks variaatio.

se perusperiaate lienee se, että kaali ja porkkana ryöpätään nopeasti että ne pehmenee.

Alkuperäinen kirjoittaja vihannekset kuuseen:

Ukko otti evääksi viikko sitten kaalipataa pakkasesta...eli ainakin toistaiseksi on pysynyt kotipadan äärellä :D

Huh! Sitten sillä on toinen. Yllättävä laihduttaminen on varma merkki.

Yhteistyössä