voiko kaason hommasta peruuntua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Kun kaveri pyysi kaasoksi ja tottakai suostuin, on myös meidän lapsen kummi. Mutta jo ennen tätä pyyntöä otti kovasti etäisyyttä eikä tunnu enään olevan aikaa (halua?) tavata. Nyt olen siis kaason virassa ollut 2kertaa mukana ostoksilla, katsomassa pukukankaita jolloin en tajua kyllä mitä mulla siä tehtiin koska ompelija oli myös siellä ja sen kanssa valitsi ne. Hänellä on myös toinen kaaso ja toka kertaa oltiin kolmin shoppailemassa ja juteltiin kuka mitäkin tekee. Itse en ole naimisissa enkä ole ikinä kaasonakaan ollut ja tämä toinen on molempia. Hoitaa asioita kun kerran on kokemusta. Minulle ei oikeastaan annettu mitään tehtävää, lupasin kirjoittaa runoja mistä voisi valita kutsuun ja ne olenkin tehnyt. Mutta morsiampa ei soita eikä pidä mitään yhteyttä, käsitän kumminkin, että se olisi ensisijaisesti morsiamen asia ilmoitella milloin esim. niitä kutsuja aletaan tekemään (sanoi, että tehdään yhdessä kaikki) häihin on nyt enään aikaa jotakuinkin 2kk eli eikö niiden kutsujen pitäisi jo pian olla valmiina? Kehtaanko soittaa ja sanoa että helvettiäkö se tekee mulla kaasona jos ei sitten edes kerro mitä pitää tehdä/ei ole mitään tehtävää muutakuin sitten häissä seistä edessä kimppua pitämässä jollei se toinen pidä sitten sitäkin...

Peru ihmeessä! Itse peruutin kaason tehtäväni. Hirveäähän se on perua mutta joskus voi olla sellainen elämäntilanne ettei pysty suoriutumaan :( Jollei morsian ymmärrä niin ei se oikea ystävä ole ollutkaan

Ehkä tuo sun kaveri on ite niin stressaantunu niistä häistä ettei tajua pitää yhteyttä? Ei sekään olisi huono idea että itse kysyisit että mitenkäs niiden runojen laita/ kutsukortti hommelit? Uskon kyllä että tollasissa tilanteissa tuntee itsensä tosi ulkopuoliseksi jos on valittu 2 kaasoa ja kaikki on pitäny tehä yhdes ja sitte homma meneeki niin että perjaatteessa sun "apua" ei kysytäkkään.
En itse kehtaisi sanoa enää että en tahdokkaan olla kaasosi,koska pidän kaasoksi pyyntöä niin suurena asiana että pahoittaisin ainakin oman mieleni jos olisin ollut itse ajattelematon ja tai kovin kiireinen häiden suhteen ja sitten viellä ystävä peruuttelisikin kaasona olemisen..:/
Pitkää pinnaa sinne sen morsiammen suhteen ja ota rohkeasti itse yhteyttä ja kysy että mitä kaikkea tässä viellä tekemäti ja miten voit olla avuksi:)

En ymmärrä mitä valitat ja miksi vaivaudut tänne kirjoittamaan kun voisit ottaa kaveriin yhteyttä ja kysyä, voisitko olla avuksi jotenkin ja koska teette kutsuja. Ole vain iloinen, ettet ole ylityöllistetty. Se päivä on morsiusparin tärkeä päivä ja ole avuksi sen verran, mihin pystyt ja morsian haluaa. Varmasti saat vielä hommia ihan tarpeeksi. Morsiammella on paljon ajateltavaa ja tehtävää, joten älä "loukkaannu", jos hänellä ei ole aikaa sinulle.

No tämä yhteydenpito oli vähentynyt jo radikaalisti ennen kuin kaaso pyyntö tuli, ihmettelinkin hieman miksi pyytää...Samalla kun vaihtui mies niin ei enään kiinnostanut minä tai kummityttö ollenkaan. Jos soitin niin oli aina niin kiire ettei ehtinyt puhua, viitsi siinä sitten soitella kun tietää että vastaus on "kauhee häslinki, soitan sulle myöhemmin, oikeesti lupaan yrittää nyt muistaa soitaa" eikä se soita kumminkaan. Ennenkun sain muksun oltiin yhteyksissä lähestulkoon päivittäin ja puhuttiin paljon puhelimessa ja kummasti sillon oli aikaa lörpöttää turhanpäiväsyyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän kyllä jos perutaan liiallisen työmäärän vuoksi, mutta syynä että töitä on liian vähän?

*olisin hiljaa ja tyytyväinen* =)

Tai sen takia, että en tiedä edes hääpäivää! Eikö sitä olisi edes voinut ilmoittaa...helppohan se tietenkin on kun toinen kaaso asuu naapurissa ja meille n.20min automatka...

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
No tämä yhteydenpito oli vähentynyt jo radikaalisti ennen kuin kaaso pyyntö tuli, ihmettelinkin hieman miksi pyytää...Samalla kun vaihtui mies niin ei enään kiinnostanut minä tai kummityttö ollenkaan. Jos soitin niin oli aina niin kiire ettei ehtinyt puhua, viitsi siinä sitten soitella kun tietää että vastaus on "kauhee häslinki, soitan sulle myöhemmin, oikeesti lupaan yrittää nyt muistaa soitaa" eikä se soita kumminkaan. Ennenkun sain muksun oltiin yhteyksissä lähestulkoon päivittäin ja puhuttiin paljon puhelimessa ja kummasti sillon oli aikaa lörpöttää turhanpäiväsyyksiä.

No mun mielestä sun kaverin käytös on jo yksi hyvä syy perua. Emmä ainakaan jaksais nähdä vaivaa tuollaisen "kaverin" Prinssessa-päivä leikkiin. Hyväksikäyttäjä. Ottanu sut "varakaasoksi" jotta jos tulee jotain paska-hommaa tai joku juttu ei mee niinku oltiin aikataulus suunnitellu niin voi pyytää sut hätiin. Ja hädässä se ystävä tunnetaan. Mitäs se teki silloin kun sä sitä tarvitsit? Mä jättäisin varmaan perumattakin koko kaason tehtävän. Antaisin häälahjaksi sit kylmää totuutta :D kyllä se hääpäivänä huomaa että oot perunu :D

Taitaa olla että se onkin ottanut vain yhden kaason eikä oo kehdannu perua sitä lupaustaan että sustakin tulis kaaso :/ Siis kerta jos sä et oo tietoinen edes hääpäivästä. voihanse olla että et saa edes kutsua häihin

vähän kyllä alkaa olemaan tuommonen hyväksikäytetty olo...niin paljon oon sitä auttanut/lainannut rahaa/kuskannut yms...ja sitten kun itse olis tosiaan tarvinnut ystävää niin kummasti vei uusi mies voiton.

Taitaa olla että se onkin ottanut vain yhden kaason eikä oo kehdannu perua sitä lupaustaan että sustakin tulis kaaso :/ Siis kerta jos sä et oo tietoinen edes hääpäivästä. voihanse olla että et saa edes kutsua häihin

Toisen kaason oli pyytänyt jo ennen minua. Jos en olisi kaasona tietäisin, että kutsua häihin ei tulisi, tästä oli puhe jo kun kuulin että olivat kihloihin menneet, iso suku ja koittavat pitää pienet juhlat.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Et tiedä hääpäivää?? :o Mikset?

koska silloin kun oltii siellä shoppaan hän sanoi 3päivää mitkä kävis ja sanoi soittavansa vielä samanapäivänä papille tms, sen jälkeen ei morsiamesta ole kuulunut mitään. Ja jos mulle hommaksi annetaan tai itse sanoin että voin ne runot tehdä mistä valita niin kyllä mä oletan, että sitten kun kortteja aletaan tekeen mulle soitetaan ja pyydetään niitä runoja eikä niin että mä soitan vähänväliä et no millon ne häät on? koska tehdään kortteja?

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Suna tarttuisin härkää sarvista ja selvittäisin asiat morsiammen kanssa ja sitte jos ei onnistu niin peruuta toi kasso homma

Muttakun sitten taas toisaalta vähän kurjaa sekin että häiden alla pitää alkaa välejä selvittään...ettei sitten ainakaan mun takis tarttis stressata mtn.

No mun mielestä sun kaverin käytös on jo yksi hyvä syy perua. Emmä ainakaan jaksais nähdä vaivaa tuollaisen "kaverin" Prinssessa-päivä leikkiin. Hyväksikäyttäjä. Ottanu sut "varakaasoksi" jotta jos tulee jotain paska-hommaa tai joku juttu ei mee niinku oltiin aikataulus suunnitellu niin voi pyytää sut hätiin. Ja hädässä se ystävä tunnetaan. Mitäs se teki silloin kun sä sitä tarvitsit? Mä jättäisin varmaan perumattakin koko kaason tehtävän. Antaisin häälahjaksi sit kylmää totuutta :D kyllä se hääpäivänä huomaa että oot perunu :D

Ehdotat kirkkain silmin oharien tekemistä. Hädässä se ystävä tunnetaan, todellakin. Aito ystävyys kestää viileitäkin kausia, ja rehti ihminen puhuu asiat halki. Onkohan sinulla yhtään ystävää?

Kinkkistä kyllä...toisaalta tekis mieli rimpauttaa ja sanoo et antaa olla...mut himputti kun tuli valittua kummiksi tytölle kun luulin et ollaan oikeasti ystäviä :headwall:

No jos haluat olla ystävä, niin hoida ensin häät läpi ja sitten järjestätte jotakin kahdenkeskistä ajanvietettä. Ja jos juttu ei tunnu sujuvan vanhaan tapaan, nostat kissan pöydälle.

Moni lapseton kokee, että ystävyys lapsen saaneen ystävän kanssa laimenee tilapäisesti, koska toista eivät enää kiinnosta ollenkaan ne vanhat yhteiset asiat. Se on ihan luonnollista, ja jos tosi ystäviä ollaan, asia korjaantuu muutamassa vuodessa, kun toinen huomaa ettei äitiys ole ihan koko elämä (tai toinenkin saa lapsia). Nyt tarvitaan teiltä molemmilta kärsivällisyyttä.

Mä olin viime kesänä kaasona ja mietin silloin perumista. Erosin puoli vuotta ennen häitä mun miehestä (paljastui suhteita, pettämisiä, valehtelua.) Tämä morsian, mun ystävä ei ottanut muhun mitään yhteyttä yli kuukauteen vaikka tiesi että olen todella huonossa jamassa tuon eroamisen takia. Ajattelin kuitenkin hoitaa kaason tehtävän kunnialla loppuun.

Jälkeenpäin ajateltuna oli todella typerää etten perunut koko hommaa.
Tätä ystävää oon nähnyt vain pari kertaa häiden jälkeen, ikinä ei ota itse yhteyttä, mä olen aina se joka soittaa hänelle.

Puhu ap sen morsiamen kanssa ja sano miltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Täti:
Kinkkistä kyllä...toisaalta tekis mieli rimpauttaa ja sanoo et antaa olla...mut himputti kun tuli valittua kummiksi tytölle kun luulin et ollaan oikeasti ystäviä :headwall:

No jos haluat olla ystävä, niin hoida ensin häät läpi ja sitten järjestätte jotakin kahdenkeskistä ajanvietettä. Ja jos juttu ei tunnu sujuvan vanhaan tapaan, nostat kissan pöydälle.

Moni lapseton kokee, että ystävyys lapsen saaneen ystävän kanssa laimenee tilapäisesti, koska toista eivät enää kiinnosta ollenkaan ne vanhat yhteiset asiat. Se on ihan luonnollista, ja jos tosi ystäviä ollaan, asia korjaantuu muutamassa vuodessa, kun toinen huomaa ettei äitiys ole ihan koko elämä (tai toinenkin saa lapsia). Nyt tarvitaan teiltä molemmilta kärsivällisyyttä.

siis tällä morsiamella on 3lasta. Eli lapsiin ei ainakaan olisi pitänyt kaatua ja aina kun nähdään juttu kyllä luistaa vanhaan malliin, mutta harmittaa silti tämmöinen. On vähän hyväksi käytetty olo että ennen notkui minun kanssa kun oli miehen kanssa vaikeeta eikä halunnu olla kotona ja nyt uusi mies niin mun asiat tai kummitytön ei kiinnosta enään ollenkaan vaikka oli niin tohkeissaan kummiudestaan ja selitti miten tärkeenä pitää ja haluaa olla läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Täti:

siis tällä morsiamella on 3lasta. Eli lapsiin ei ainakaan olisi pitänyt kaatua ja aina kun nähdään juttu kyllä luistaa vanhaan malliin, mutta harmittaa silti tämmöinen. On vähän hyväksi käytetty olo että ennen notkui minun kanssa kun oli miehen kanssa vaikeeta eikä halunnu olla kotona ja nyt uusi mies niin mun asiat tai kummitytön ei kiinnosta enään ollenkaan vaikka oli niin tohkeissaan kummiudestaan ja selitti miten tärkeenä pitää ja haluaa olla läsnä.

No minkä ihmeen takia sä suostuit kun pyysi??? Jos kerran tilanne kertomasi.