Voiko kahvipakkaukset laittaa metallinkierrätykseen vai pitääkö ne laittaa sekajätteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyiita

Vieras
Mulla on hyllyllinen tyhjiä kahvipaketteja, melkein kaikki on juhlamokkakahvista.
Mies niitä kyllä on roskiinkin laittanut, itse en pysty.

Maksan vaikka miljoonan, tai mitä on, jotta maailmaan ei tulisi enemmän jätettä ja jotta kulutus ei olisi niin valtavaa, jotta kaikkia luonnonvaroja ei käytettäisi, jotta kaikki pohjavedet eivät likaantuisi.

Juu, mun elämässä kai tärkeintä on siis elää siivosti että teen mahdollisimman vähän pahaa ja se tarkoittaa että meillä on paljon rompetta kotona.

Onko mun siis pakko opetella se laukkujen teko vai voiko metallinkeräykseen laittaa kahvipakkaukset?
(En jaksaisi opetella kun laukkujakin on jo riittävästi.)

Kahvipaketit kuuluu sekajätteeseen, mutta ONNEKSI ihmiset ovat keksineet käyttää niitä käsityömateriaalina. Niistähän voi tosiaan tehdä kasseja, pusseja, koreja, tehtiin jossain ohjelmassa sadetakkikin.

Jos et itse jaksa käyttää tyhjiä paketteja, niin kysypä vaikka fb:ssa kavereiltasi tai sitte jossain kirppisringissä, haluaisiko joku paketit.

Meillä tekee töissä pari kauppakoreja kahvipaketeissa, vien kotoakin aina paketit heille :)

[QUOTE="vieras";28989374]Tuopa vasta on fiksua![/QUOTE]

Niin meillä poltetaan maitopurkitkin ja kaikki palava. Vaikka nekin pitäis kierrättää. En vaan näe mitään järkä alkaa tuhlaan vettä ja peseen niitä purkkeja että voin viedä ne kierrätykseen. Keksuspesässä palaa siinä puiden seassa.

Pussit voi lahjoittaa kierrätyskeskukseen, monihan näitä tarvitsee askarteluun. Myydä koko erä vaikka huutiksessa parilla eurolla....
Se pussi on energiajaetta. Jos sen käräilyä ei ole, niin sitten sekajätettä.

Meillä menee pinoon säästöön, teen niistä kasseja - n.40pussia menee aina kassiin, joten ihan pieniä määriä en lähtis myymään kahvipaketin hinnalla (joo 40kipaleesta voisin hyvin tarjota kahvipakettia maksuna) tai lahjoittamaankaan.
Mulle tulee aina n.50kpl kerrallaan tutuilta.

Niin meillä poltetaan maitopurkitkin ja kaikki palava. Vaikka nekin pitäis kierrättää. En vaan näe mitään järkä alkaa tuhlaan vettä ja peseen niitä purkkeja että voin viedä ne kierrätykseen. Keksuspesässä palaa siinä puiden seassa.

Meillä ei polteta mitään pahvia tai paperia nuohoojan toivomuksesta. Nokeuttaa kuulemma piipun liian tehokkaasti ;)

Ei meillä pestä pahvitölkkejä. Ne vaan valutetaan ja kuivatetaan. Eivät haise. Sen jälkeen pahvinkeräykseen.

Ap, niitä ei saa laittaa metallinkeräykseen. Ne kuuluu sekajätteeseen. Mutta anna ne ennemmin ilmaiseksi fb-kirpparilla :)

Yhteistyössä