Voiko kannettava tietokone olla sim-lukittu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton-nettailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton-nettailija

Vieras
Ostin kannettavan tietokoneen jossa Windows xp-järjestelmä. Mulla on Saunalahden nopsa nettitikku joka sopii hyvin vanhaan kannettavaan ja netti toimii hyvin. Olen yrittänyt kytkeä nettitikkua ostamaani koneeseen ja kone ei löydä langatonta yhteyttä. Olen ottanut palomuurin ja virustorjunnankin pois. Kone ei vaan löydä yhteyttä kuin kaksi kertaa on löytänyt ja olen hakenut varmaan sata kertaa. Kun kone löysi yhteyden niin yhteyttä ei enää ollut kun kirjauduin uudelleen koneeseen siis kummallakin kerralla. Olen yrittänyt vaikka mitä ja kysyisinkin mikä mahtaa olla vikana? Voikohan kannettava olla sim-lukittu. Entisellä omistajalla oli prepaid-dna mokkula ja sillä kone toimi. Kiitos ihan kauheesti jos joku auttaa mua:)

Ei se kannettava ole sim-lukittu. Se ettei ettei tuo automaattisesti löydä Saunalahtea johtuu siitä että sen mokkulan ominaisuudet on erilaiset kuin koneeseen asennettu "Dna-ohjelma"

Eli myös nettitikku tarvii ns. ajurin, ihan kuin printteri. Yleensähän se ajuri on mukana siinä aloituspaketissa joko CD:llä taikka sitten suoraan siinä mokkulassa. Se pitää ensin asentaa.

Toinen vaihtoehto on myös se että langaton verkko ei ole päällä. Tiedäthän mistä paneelista löytyy sen langattoman verko kuvake.

Kolmas vaihtoehto on se ettei koko koneessa ole verkkokorttia jolla se ottaisi yhteyttä yhtikäs mihinkään

Nyt olen jo viisaampi:) Olen yrittänyt asentaa sitä ajuriakin ja mistähän se langaton verkko-kuvake löytyy ja mitenhän sen saa päälle? Verkkokortti varmaan on koska ex-omistaja kirjautui dna-prepaidilla nettiin kun ostin koneen.

Mä annan vinkin: heitä se nettitikku ikkunasta ulos kadulle. Mene Elisan tai Soneran liikkeeseen ja sano että haluat laajakaistan. Kaveri antaa sulle boxin, jonka tokkäät kiinni kotona verkkotöpseliin. Sen verkon salasana löytyy sen boxin pohjasta. Sitten avaat tietokoneen, se ilmoittaa sulle että "langaton verkko löydetty". Klikkaa siihen että "yhdistä" ja sen jälkeen se kysyy salasanan. Kun sen olet siihen laittanut, sulla on varmatoiminen, OIKEASTI nopea netti, joka ei tartte mitään yhdistelemisiä/salasanoja seuraavan kerran kun avaat tietokoneen. Se on sen jälkeen aina netissä.

[QUOTE="vieras";28264257]Mä annan vinkin: heitä se nettitikku ikkunasta ulos kadulle. Mene Elisan tai Soneran liikkeeseen ja sano että haluat laajakaistan. Kaveri antaa sulle boxin, jonka tokkäät kiinni kotona verkkotöpseliin. Sen verkon salasana löytyy sen boxin pohjasta. Sitten avaat tietokoneen, se ilmoittaa sulle että "langaton verkko löydetty". Klikkaa siihen että "yhdistä" ja sen jälkeen se kysyy salasanan. Kun sen olet siihen laittanut, sulla on varmatoiminen, OIKEASTI nopea netti, joka ei tartte mitään yhdistelemisiä/salasanoja seuraavan kerran kun avaat tietokoneen. Se on sen jälkeen aina netissä.[/QUOTE]

...ja tähän koko prosessiin menee ainakin Elisalla vaivaiset 6 viikkoa.

[QUOTE="vieras";28264257]Mä annan vinkin: heitä se nettitikku ikkunasta ulos kadulle. Mene Elisan tai Soneran liikkeeseen ja sano että haluat laajakaistan. Kaveri antaa sulle boxin, jonka tokkäät kiinni kotona verkkotöpseliin. Sen verkon salasana löytyy sen boxin pohjasta. Sitten avaat tietokoneen, se ilmoittaa sulle että "langaton verkko löydetty". Klikkaa siihen että "yhdistä" ja sen jälkeen se kysyy salasanan. Kun sen olet siihen laittanut, sulla on varmatoiminen, OIKEASTI nopea netti, joka ei tartte mitään yhdistelemisiä/salasanoja seuraavan kerran kun avaat tietokoneen. Se on sen jälkeen aina netissä.[/QUOTE]

Muuten ihan toimiva juttu mut entäs jos sen netin haluaa ottaa mukaan ulos, mökille. lomalle, kaupungille.... :)

Ja toisaankin, ettitikku EI käytä langaonta yhteyttä. Onko sulla nyt siellä koneella se saunalahden ohjelma vai ei? Se tarvii olla jos aiot käyttää ko. yhteyttä. SIinä pitäää siis lukea saunalahti, ei dna. JA sit sun pitää esim käsin laittaa se yhteys päälle kilkkaamalla yhdistä.

Muuten ihan toimiva juttu mut entäs jos sen netin haluaa ottaa mukaan ulos, mökille. lomalle, kaupungille.... :)

Ja toisaankin, ettitikku EI käytä langaonta yhteyttä. Onko sulla nyt siellä koneella se saunalahden ohjelma vai ei? Se tarvii olla jos aiot käyttää ko. yhteyttä. SIinä pitäää siis lukea saunalahti, ei dna. JA sit sun pitää esim käsin laittaa se yhteys päälle kilkkaamalla yhdistä.

Mobiililaajakaista -käyttöohje — SAUNALAHTI Asiakaspalvelu

Ei sul vaan suinkkas älypuhelnt' oo? kato ko siinä on langattoman verkon tukiasema, ko vaan laittoopi asetuksistä piälle. Ja jos ei ole sellaasta vielä, notta kaupasta kannattoo hakija. Sil on muutaki käyttöä ko pelkkä "nettitikkuna" oleminen mökillä.

Nämä ketjut joissa mykkä huutaa kuuroja avuksi ovat säälittäviä mutta samalla suurta hupia. Tulee jos jonkinlaista "neuvoa", termit menevät enemmän sekaisin kuin kontulalaisnuori vappuna ja mammat silti sitkeästi yrittävät ja korjailevat toistensa sanomisia omilla vinksahtaneilla käsityksillään.

Nämä ketjut joissa mykkä huutaa kuuroja avuksi ovat säälittäviä mutta samalla suurta hupia. Tulee jos jonkinlaista "neuvoa", termit menevät enemmän sekaisin kuin kontulalaisnuori vappuna ja mammat silti sitkeästi yrittävät ja korjailevat toistensa sanomisia omilla vinksahtaneilla käsityksillään.

No tämän ketjun kumulatiivinen avunsaanti korreloi palstan kontribuutiota mihin tahansa ongelmaan... noin yleisesti...

Saunalahdelta saattaa saada sekä ADSL:n että mobiililaajakaistan varsin kohtuuhintaan, kun kysyy ensin tarjousta ja kertoo sitten saaneensa kilpailevalta operaattorilta vastaavan tarjouksen pari euroa edullisemmalla kuukausihinnalla.

Yhteistyössä