Voiko Kätilöopistolla tai Jorvissa saada perhehuoneen (esim.) sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grapefruit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Grapefruit

Vieras
Tai jos synnytyksessä menee jotain muuta "pieleen"? Olenko ymmärtänyt oikein, että Naistenklinikalla ei missään nimessä saa? Tuoreita kokekemuksia kaipailisin siis Kättärillä tai Jorvissa synnyttäneiltä.

Ainakin Jorvissa olisi sektion jälkeen saanut vuonna 2010. Meiltä moneen kertaan kysyttiin, että halutaanko perhehuone. Tosin ei sitä haluttu, joten olin ihan tavallisessa huoneessa.

kiireellisen sektion jälkeen v.2004 perhehuoneen vaikka en edes ollut pyytänyt....Syynä se, että olin todella huonossa kunnossa ja hoitajat olivat sitä mieltä, että tarvitsen rauhaa.

Kahden kerran kokemuksella Jorvissa saa ylipäänsä perhehuoneen aika usein ja varmasti vielä helpommin sellainen, joka on huonossa kunnossa (sektio tai ei) sekä sitten esikoisen äidit. Jos ei heti synnytyksen jälkeen onnistu, niin viimeistään seuraavana päivänä pyrkivät kyllä järjestämään, jos sitä edelleen toivoo.

[QUOTE="Maui";24952930]Kättärillä on ainakin kova tunku perhehuoneisiin eli tuskin.[/QUOTE]

Eli kukaan ei sitten tuskin saisi? Kyllä sektioon joutuneet ovat etusijalla, ainakin mulle sanottiin että tarvitsevat eniten. Mitä alatiesynnyttäjä miehen avulla tekee kun voi ihan hyvin itsekin tehdä.

no ainakin kättärillä syksyllä 2008 perhehuone annettiin ensisijaisesti sektioäideille. näin isät auttoivat vauvanhoidossa hyvin paljon ja se taas säästi hoitajien tarvetta.

Eli kukaan ei sitten tuskin saisi? Kyllä sektioon joutuneet ovat etusijalla, ainakin mulle sanottiin että tarvitsevat eniten. Mitä alatiesynnyttäjä miehen avulla tekee kun voi ihan hyvin itsekin tehdä.

Mä olin ainakin niin huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen (syitä en ala tänne kirjoittelemaan) että en pystynyt tekemään yhtään mitään ja silti en saanut perhehuonetta. Syyksi sanottiin että ei ole tilaa ja ne jotka perhehuoneissa olivat näyttivät vain elävän siellä tavallista perhe-elämää ja äitikin pystyi tekemään kaiken. Seuraavana päivänä siitä kun itse synnytin, perhehuoneen sai äiti joka esimerkiksi kulki meikattuna ja siisteissä vaatteissa itse käytävillä ja hoiti lastaan eikä merkkiäkään siitä että oli juuri synnyttänyt. Siltikään minulle ei huonetta annettu. Hoitajat joutuivat sitten olemaan öisin auttamassa kun en päässyt ollenkaan sängystä ylös eikä isä saanut olla paikalla.

no ainakin kättärillä syksyllä 2008 perhehuone annettiin ensisijaisesti sektioäideille. näin isät auttoivat vauvanhoidossa hyvin paljon ja se taas säästi hoitajien tarvetta.

Onneksi sain, olin tosi kipeä kuten arvata saattaa. :) Se auttoi henkisesti että oma mies oli auttamassa koko ajan. Musta typerää edes antaa jollekkin joka kävelee muina miehinä siellä alapää vähän kipeänä...Ensisijaisesti pitäisi antaa tosi kipeille, eli etenkin sektioäideille. :)

Mulle tehtiin huhtikuussa hätäsektio ja ukko kun odotteli mua sillä osastolla mihin mut sit kiikutettiin jossain vaiheessa, niin olivat tarjonneet ukolle, et jos halutaan niin päästään perhehuoneeseen. Mutta ukko kieltäyty.

Yhteistyössä