Voiko koira pilata ystävyyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
voi toki pilata. mut mulla toisin päin: en oikeastaan voi olla ystäviä laajemmin ihmisen kanssa joka ei pidä koirista/on allerginen. eikä se minua haittaa, löytyy niitä koiraystävällisiäkin ystäviä. minulla nyt on elämänarvot näin päin, pienestä saakka oon eläinten keskellä ollut enkä osaa elämää ilmankaan elää. koirat on meillä ja karvaavat ja haluavat rapsutuksia, ja koirien kanssa harrastetaan ja lenkkeillään. kaverit on enemmän tai vähemmän koiraihmisiä ja enemmän tulee oltua niiden koiraihmisten kanssa kun vierailuihin voi yhdistää koirien leikittämisen ja lenkkeilyn. mutta en kyllä tunge kysymättä kenenkään luo koirineni, käytännössä vaan jää kyläilyt vähemmäksi niihin paikkoihin joihin koirat ei voi tulla.

Samaa mieltä! Olen myös sitä mieltä että ihmiset jotka eivät pidä koirista ovat tosi nipoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Kaikella ystävyydellä: miksi koirienkin pitää kyläillä?

jos koira on päivät jo itsekseen ilman seuraa, se otetaan mukaan kun olllaan vapaalla. ja kun on koiraystäviä, eli ystäviä joilla on koiria, koiratkin voivat tavata toisiaan ja leikkiä. koirat on sosiaalisia eläimiä.

ymmärrän kyllä, että ei-koiraihmisen on meitä vaikee ymmärtää :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä ymmärrän sen, jos tullaan kyläilemään pitkän mtkan takaa. Mutta en mä ole ikinä tuota muuttia ottanut kavereideni luokse.

nykyään kun koiralla on kaveri kotona, siis toinen koira, ovat enemmän keskenään. mutta kun asuin yksin koian kanssa niin en mä sitä 9 tunnin yksinolon jälkeen viittiny kotiinkaan jättää jos lähin kavereille ja kyllä se yleensä on heille käynyt.

jos koira on päivät jo itsekseen ilman seuraa, se otetaan mukaan kun olllaan vapaalla. ja kun on koiraystäviä, eli ystäviä joilla on koiria, koiratkin voivat tavata toisiaan ja leikkiä. koirat on sosiaalisia eläimiä.

ymmärrän kyllä, että ei-koiraihmisen on meitä vaikee ymmärtää :xmas:

Kurkkaa profiiliin..

Itse en siis kuskaa ötököitä mukanani kylään, ellei varta vasten ole sovittu reenistä tai lenkistä..

Jotkut voivat tulla pitkän matkan päästä kylään ja olla mahdollisesti yötä niin silloinhan koirankin on pakko tulla mukaan. Meillä vaan on sellainen tilanne ettei voida allergian takia ottaa koiria tänne, joten joilla on koira joutuvat valitettavasti miettimään mistä saavat sille hoitajan kun tänne tulee

Minä myös en ymmärrä sitä että koira roudataan mukaan |O mulla yks kaveri toi aina koiransa mukaan ja syötti kahvipöydästä kaikki herkut koirallensa :o :headwall: joopa joo ... koiraa varten ne ostinkin :whistle: ja sitten vielä se että koiraa haukutetaan tahalleen kyläpaikassa :x "sano kovasana" :kieh: :headwall: :headwall: noh .. kukin tyylillään ja koiran kyläilyt lopetin siihen kun muutimme ja uuteen kotiin laitoimme ohutpuulattiat joten ei koiravieraita meille kirmailemaan :D ja sama tahti jatkuu meillä tässäkin asunnossa mutta nyt vielä lisänä se että esikko on allerginen ilmeisesti kun silmät rupee punottamaan ja nenä vuotamaan kun on paikassa jossa on koiria eli ei tarvii enää selitellä kenellekkään :saint:

Ei pelkkä koira ystävyyttä pilaa. Ystävyys voi jatkua, vaikka ei toisten luona enään kyläilisikään. Kun koira varttuu, voi ystävä tulla sulle kylään tai koiran voi laittaa vierailusi ajaksi toiseen huoneeseen. Tai sitten sinä voit tottua koiraan ja koira sinuun.

nykyään kun koiralla on kaveri kotona, siis toinen koira, ovat enemmän keskenään. mutta kun asuin yksin koian kanssa niin en mä sitä 9 tunnin yksinolon jälkeen viittiny kotiinkaan jättää jos lähin kavereille ja kyllä se yleensä on heille käynyt.
Oukei, ymmärrän =) Mä en arkisin muutenkaan jaksa työpäivän jälkeen kyläilemään, joten meillä kyläillään vain viikonloppuisin ja lomilla eli koira ei joutuisi olemaan niin kauaa yksin. Sitäpaitsi koira otettiinkin meille vasta sitten, kun likka oli jo koulussa, joten koiruli ei ole koskaan 9 tuntia yksin kotona.

:) meitä on niin monenlaisia ihmisiä ja meil on monenlaisia ystäviä. kavereilla kun on koiria niin oikein pyytävät koirat mukaan kylään kun saa samalla heidän koira purkaa energiaansa pihapainissa. ja toinen kaveri on usein ollut pahoillaan jos en ookaan ottanut koiraa mukaan kun on varannut tälle jotain hyvää kaappiin. eikä niitä tietenkään kysymättä mukaan oteta kylään.

koiraihmisenä minä en ymmärrä, että sessut pitää raahata joka paikkaan mukaan. esim. Hulluille Päiville ja ilotulituksiin ja kauheisiin ihmisjoukkoihin, joissa aina näkee niitä koiria. Koirat eivät varmasti nauti noista tilanteista. Kyläilyt ymmärrän, jos kyläpaikka tykkää koirista/on niihin tottunut. Minulle ei tulisi mielenkään viedä koiraani paikkaan missä koirista ei tykätä tai ollaan allergisia.

:) meitä on niin monenlaisia ihmisiä ja meil on monenlaisia ystäviä. kavereilla kun on koiria niin oikein pyytävät koirat mukaan kylään kun saa samalla heidän koira purkaa energiaansa pihapainissa. ja toinen kaveri on usein ollut pahoillaan jos en ookaan ottanut koiraa mukaan kun on varannut tälle jotain hyvää kaappiin. eikä niitä tietenkään kysymättä mukaan oteta kylään.
Totta, meitä on monenlaisia =) 90% mun ystävistäni asuu kerrostalossa, joten tuo viiskytkiloinen ei siellä varmasti edes kauaa viihtyisi.

Yhteistyössä