Voiko köyhä saada mistään ennen joulua apua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne on nyt se, että minulla on alle 2 e rahaa. Ruokaa pariksi päiväksi. Erään ihmisen PITI maksaa velkansa perjantaina, mutta ei ole maksanut. Sain eilen viestin, ettei hän myöskään pysty maksamaan mitään ennen ensi kuuta.

Eli olen nyt itse pulassa. Ruuat yms loppuvat jouluksi. Onko mitään paikkoja, mistä voisi saada akuuttiin hätään apua, jos asuu pikkupaikkakunnalla?

Pyhien tulo ei helpota tilannetta:(

Tilanne on nyt se, että minulla on alle 2 e rahaa. Ruokaa pariksi päiväksi. Erään ihmisen PITI maksaa velkansa perjantaina, mutta ei ole maksanut. Sain eilen viestin, ettei hän myöskään pysty maksamaan mitään ennen ensi kuuta.

Eli olen nyt itse pulassa. Ruuat yms loppuvat jouluksi. Onko mitään paikkoja, mistä voisi saada akuuttiin hätään apua, jos asuu pikkupaikkakunnalla?

Pyhien tulo ei helpota tilannetta
Ota yhteyttä paikallisen seurakunnan diakoniin.

Seurakunnilla on monesti vähävaraisille puurojuhlia tässä ennen joulua ja ehkä aattonakin jotain ruokaa tarjolla. Oletko yksineläjä vai onko lapsia? Jos lapsia, niin pyydä apua lasten isovanhemmilta, että saat edes pienille jotain. Itsestä niin väliä. Kerää pulloja? Laita facebookiin ilmoitus, että olet valmis tekemään joulusiivoja tai lumitöitä korvausta vastaan. Oletko mies vai nainen? Joulupukkikeikoilla tienaa aattona hyvin, mutta kyllähän suurin osa haluaa miespuoisen pukin. Voit kuitenkin mainostaa itsesi modernina jouluemäntänä, ehkä joku tarttuu tarjoukseen, jos ei pukkia saa.

Yhteistyössä