Voiko kuukautta vanhaa suklaata syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suklaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suklaa"

Vieras
Ostin eilen kaupasta fazerin lontoo rae suklaalevyn ja nyt huomasin ku nolin suklaata avaamassa että sen päiväys on 26.12.2010. Voiko siis suklaata syödä?

Kyseessä on parasta ennen, joten ei kai hetkessä pilaannu mut kuitenkin kuukausi on pitkä aika.

Olen yleensä tarkka noitten päivämäärien kanssa, suklaasta niitä en kaupassa katso mutta taidanpa alottaa senkin nyt.

Mutta siis. onko vielä syömäkelpoista? =)

Avaa ja kato. Kyllä se yleensä on syömäkelpoista, semmoista valkoista on voinu tulla, mutta se ei oo vaarallista ja johtuu lämpötilan vaihtelusta. Jos ei karvoja kasva niin suuhun vaan :)

Jos sul on kuitti niin voit kyllä käydä vaihtamassa uuteen, vaikka olisit avannutkin vähän. Mun mielestä joskus suklaa jossa on päivämäärää tallellakin maistuu vanhalta, kyllä suu sanoo sit jos se on syömäkelvotonta, myös suklaan väri saattaa vaihtua vanhetessa, varsinkin jos on säilytetty vaihtelevissa lämpötiloissa. Maistaisin ja sitten päättäisin syönkö. Voihan siitä vaikka leipoa jotain jos on arveluttavan makuista...

Tiedän ettei parasta ennen päiväys ole viimeinen käyttöpäivä, kuukausi vaan pitkä aika verrattuna päiviin tai viikkoon.

Kuitti on tallella, kaupassa käyn seuraavan kerran ens viikolla joten pitää sitä ennen maistella onko vielä syötävää. Itse kun en tiiä miten pian esim suklaa pilaantuu, meneekö siihen kuukausi vai enempi.

Ok, ei se suklaa siis hetkessä pilaannu =) Juuri palasen maistoin, makeeta oli ja jälkimaku ehkä vähän jännä tai sitten vaan kuvittelen kun maistelen liikaa. Mutta eiköhän se vielä ihan syötävää ole, ulkonäkö oli ok. =)

Kiitos teille, en olis ehkä muuten uskaltanu levyä avata :D

[QUOTE="suklaa";22987915]Missähän vaiheessa sanoin että vain nuolin sitä? =) Kyllä mä ihan koko palan suuhun laitoin ja purinkin, ei kai pelkkä nuoleminen kerro onko suklaa vielä hyvää vai ei =)[/QUOTE]

Aloitukessa 3 rivi ensimmäinen sana olet unohtanut uu:.n siitä sanasta.

Yhteistyössä