Voiko lapsen viedä päiväkotiin, jos on itse sairaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tällaista tässä mietiskelen 38,5 asteen kuumeessa. Töihin en varmasti pääse, mutta onko tällaisessa tilanteessa oikeutta viedä lasta hoitoon? Muuten pidän aina lapsen kotona, jos en ole töissä.

Jos olen tosi sairas niin kyllä mies vie ja minä nukun ja levähdän kotona.. ei se lapsellekkaan ole kiva olla kotona kun ei pääse ulos jne. ku äiti makaa sängynpohjalla.

No kylläpä vaan vien. Meillä on sovitut hoitopäivät, 15 kuussa. Sovitut käytän, olin sitten sairas tai en. Ja jos olet sairas, niin eikös se lepo ole se, mitä tarvitset eniten. Tekopyhää jättää lapsi kotiin, ei saa kukaan kirkkaampaa kruunua vaikka omansa sairaana hoitaisikin.

Mä kyllä veisin, jos kyse olisi vain yhdestä tai kahdesta päivästä. Muuten tyttö on aina mun kanssa kotona, kun mulla vapaata, mutta jos olen kipeä, saa kyllä mennä hoitoon. On se meinaan vaan ihan hirveetä hoitaa lasta sairaana.

Onkohan tähän asiaan mitään sääntöä oikeasti olemassa? Toisaalta harmittais pojan puolesta pitää huominen kotona, kun kovasti on odottanut huomista päiväkodin retkipäivää...

[QUOTE="vieras";22033619]Onkohan tähän asiaan mitään sääntöä oikeasti olemassa? Toisaalta harmittais pojan puolesta pitää huominen kotona, kun kovasti on odottanut huomista päiväkodin retkipäivää...[/QUOTE]

Ihan tosissaanko tätä pitää vielä pohtiakin?
Että jos vaakakupissa on mahdollisesti kovastikin hauska päivä päiväkodissa retkeillen, tai sitten sisäpäivä äidin kanssa kotona, niin kumpikohan on LAPSELLE mukavampi?!

En todellakaan veisi hoitoon, jos olen itse kotona. Aika sairas pitää olla, ettei voi lasta hoitaa.

Mä en ymmärrä näitä kommentteja.
Jos pystyn olemaan lapsen kanssa koko päivän kotona, pystyn kyllä menemään töihinkin. Jos jään sairaana kotiin, en ole siinä kunnossa, että kykenisin olemaan vastuussa lapsesta. Pakko on tietysti pakko, esim. yksinhuoltajan viikonloppuna.
Sairasloman syitä on tietysti erilaisia, esim. haava sormessa voi estää keittiötyöntekijän työskentelyn, mutta ei muuten vaikuta terveydentilaan.

Jos on itse sairaana niin pahasti ettei jaksa lasta hoitaa, niin miksi ei veisi hoitoon. Varmasti on lapsellakin mukavampaa hoidossa kuin sairaan äidin kanssa kotona. Mulla ainaskin jos on vähänkin kuumetta niin olen aivan petikamaa ja todellakin vien lapsen hoitoon. Ei se lapsi jaksa terveenä koko päivää olla sisällä ja pahimmassa tapauksessa katsoo videoita suurimman osan päivästä.

Ilman muuta viet lapsen hoitoon! Tai laitat miehen tai naapurin viemään jos et itse kykene! Tuollanen kuume on jo riittävän kipeä olo nukkua koko päivän, lapsi siinä sit kattelisi videoita koko päivän vai?

No jos se lapsi sitä retkeä odottaa niin viet tietysti hoitoon. Voit sitten hakea aikaisemmin pois, jos omatunto vaivaa.
Ei kukaan voi kieltää sinua viemästä lasta päiväkotiin, jos hänellä siellä paikka on.

Yhteistyössä