Voiko lievästi nuhaisen lapsen viedä hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Niin tuollainen oli kysymykseni.

Lapsella on tänään ollut lievää flunssaa ja mietin, että kehtaanko hänet huoletta maanantaina viedä päiväkotiin hoitoon?

Kun opiskelut ovat vasta alkaneet ja meillä on läsnäolopakko tunneilla, ei passaa jäädä pois, muuten tipahtaa kelkasta kuin eno veneestä.

Jos ei ole kuumetta(eikä ole ollut sunnuntaina) ja lapsen peruskunto on kohtuullista nuhaa lukuunottamatta hyvä, voit viedä. Ei ole mitään pakkoa mihinkään silloin jos oma lapsi on sairas!

Voihan sen lapsen viedä hoitoon, mutta kyllä saikkuakin varmaan saa...ja suositeltavampaa olis et flunssanen lapsi ei ois hoidossa, koska sit on jo moni muukin kipeenä.

Näille jotka sanoo, että saikkua saa: Monessa koulussa monella linjalla on tiettyjä kursseja joissa on 100% läsnäolopakko vaikka olis syöpään kuolemassa. Jos olet poissa, kurssi menee ohi ja olet tervetullut käymään sen uudestaan vuoden päästä. Poissaolo siis saattaa laittaa koko opiskeluaikataulun sekaisin. Ymmärrän ap:n huolen.

Liveästi nuhaisen lapsen veisin ehkä hoitoon jos ei ole muita oireita. Mulla oli lapsena joskus nuhaa 3 kuukauttakin putkeen; ei mua olis voinu kotona pitää niin kauaa. Ehkä yrittäisin lyhentää hoitopäivää? Käydä ihan pakollisilla tunneilla, jos vois jotain karsia? Tai sitten joku muu hoitamaan lasta jos mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Näille jotka sanoo, että saikkua saa: Monessa koulussa monella linjalla on tiettyjä kursseja joissa on 100% läsnäolopakko vaikka olis syöpään kuolemassa. Jos olet poissa, kurssi menee ohi ja olet tervetullut käymään sen uudestaan vuoden päästä. Poissaolo siis saattaa laittaa koko opiskeluaikataulun sekaisin. Ymmärrän ap:n huolen.

Liveästi nuhaisen lapsen veisin ehkä hoitoon jos ei ole muita oireita. Mulla oli lapsena joskus nuhaa 3 kuukauttakin putkeen; ei mua olis voinu kotona pitää niin kauaa. Ehkä yrittäisin lyhentää hoitopäivää? Käydä ihan pakollisilla tunneilla, jos vois jotain karsia? Tai sitten joku muu hoitamaan lasta jos mahdollista.

Missä koulussa on noin tiukaa? Kauppakorkeassa tai amkissa en ole törmännyt moiseen, aina on saikkulappu kelvannut :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Missä koulussa on noin tiukaa? Kauppakorkeassa tai amkissa en ole törmännyt moiseen, aina on saikkulappu kelvannut :)

Kaverilla oli mm sosionomi ja lähihoitajalinjoilla pari sellasta. Samoin sairaanhoitajasukulaisellani. Kauppakorkeassa en kyllä uskois olevan :D Mutta nuo tuollaset hoitohommat... Tietyt jutut on pakko käydä koulussa läpi. Kuka muuten on vastuussa sitten jos uus hoitsu mokaakin jos ei koulussa edes olla opeteltu.

Mulla oli lukiossa 7h/per kurssi poissaolomaksimi. Jos olit enemmän poissa, niin olit tervetullut jäämään luokalle tai vaihtamaan opiskelulinjaa.

Minä olen vienyt jos kuumetta ei ole ollut ja yleisvointi on muuten ollut hyvä.
Tytöllä on ollut jo pari viikkoa pientä nuhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ihan perus ammattikoulussa ON noin tiukkaa... Kaikki tunnit on korvattava oli sitten ollut kipeenä tai lintsannut... Ei ole perheellisenä kovin kivaa olla 5-6 asti koulussa siksi että lapsella vuoti nenä ja piti siksi olla päivä-pari kotona...

Kyllä lievästi nuhaisen lapsen voi hoitoon viedä, tämä myös ainakin meidän pk:n kanta! Meillä ei montaakaan hoito-/työpäivää talvessa tulis, jos jokaisen nuhasta jäätäis kotiin parantelemaan! Kuumeinen/yleiskunnoltaan huono lapsi kuuluu tietenkin hoitaa kotona!

Päiväkottin vaan! Muutenhan sais melkein koko ajan olla saikulla lapsen takia.. Meillä ainakin nuhaa useinkin, muttei sen kummempaa, pientä yskää lisäksikorkeintaan.
Olen kyllä huomannut että joillekin lapsi on suorastaan tekosyy jäädä kotiin, sillä työ ei kiinnosta tippaakaan
Ja hei, en tarkoittanut alkuperäistä kysyjää. Miksi edes mennä töihin jos haluaa olla lapsen kanssa kotona jatkuvasti ja työ tuntuu vastenmieliseltä?
Itse rakastan työtäni, mutta myös lastani. Saikulla ollaan, jos on ihan pakko.

Yhteistyössä