Voiko liian kireät vaatteet vaikuttaa sikiöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plou

Vieras
Moi,
oon yrittäny etsiä tietoa, voiko liian kireistä vaatteista mahan kohdalla olla jotain vaikutusta sikiöön. Voiko kohtu jotenkin painua linttaan eikä sikiö esim. mahdu niin hyvin heilumaan?

Ja ennenkuin alkaa huuto, että onks mulla joku korsetti käytössä, niin mietintä vain lähti äitiyshousuistani, joissa on napakka leveä kuminauha, joka kuitenkin hieman jo painuu mahaan. Oikein mukavat siis edelleen, mutta siitä lähti tuo pohtiminen, että missä vaiheessa pitää vaihtaa isompiin vaatteisiin, vaikka itsellä olisi mukava olla.

Ei varmaankaan ole mitään haittaa vauvalle! :) Sulle ennemmin. Itseä ainakin laittoi supistelemaan välittömästi jos kiskaisi jotain liian piukkaa ylleen. Lisäksi jos kehoon on kertynyt vähänkään nestettä jää kireistä vaatteista ikävät painaumat.

Sinuna pitäisin täysin huoletta niitä pöksyjä jos ne sinusta tuntuu hyvältä päällä.

no mun luokalla kauppaopistossa oli tyttö, joka odotti lasta ja piti koko ajan ihan hirveen kireitä vaatteita, lapsi syntyi sitten pahasti kehitysvammaisena. mm. jalat kääntyneet sisään päin ja kädet jotenkin vääntyneet myös. silloin kyllä yleisesti vanhemmat ihmiset puhui, että ne johtui siitä että tyttö piti niin tiukkoja vaatteita, tiedä sitten pitikö paikkansa

Lapsi on kohdussa lapsiveden suojissa ja jos kohdun saisi niin pahasti puristumaan että lapsi vammautuisi, olisi melkoinen korsetti oltava ja lapsivesi vähissä.

Yleensä tiukat vaatteet estävät verenkiertoa, aiheuttavat turvotusta ja raskausarpia. Ja aiheuttavat supistelua.

Yhteistyössä