Voiko lukujärjästys muuttua vielä jos vanhemmat valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olin tyytyvöinen kun lapsi toi ensimmöisenä koulupäivänä lukujärjästyksen jossa kaikki muut päivät alkoivat klo 8 ja yksi päivä klo 9. Nyt viikonlopun aikana asiasta on noussut luokan vanhempien whatsapp ryhmässä närää kun aamut alkavat niin aikaisin. Kolme vanhempaa oli aikeissa/ laittoi jo opettajalle viestiä, että heidän lapsilleen on liian raskasta aloittaa päivät näin aikaisin ja joutuvat tekemään kaksi reissua koululle kun vievät ensin tokaluokkalaisen klo 8 ja sitten eskarilaisen klo 9. Näillä kaikilla asiasta närkästyneillä on alle 1 km koululle ja turvallinen koulumatka, kahden omakotitaloille vievän päättyvän tien ylitys mutta muuten voivat kävellä samaa kävelytietä suoraan. En ymmärrä miksi heitä pitää edes kuskata autolla.
Meillä taas lapsella on aika isoja haasteita omantoiminnan ohjauksessa joten nuo klo 8 aamut helpottavat meidän arkea todella paljon kun lapsi voi lähteä meidän vanhempien kanssa samalla oven avauksella. Viime vuosi oli ainakin aikamoista säätöä ja omasta työnteosta ei tullut mitään kun sain opastaa puhelimen välityksellä lasta milloin missäkin asiassa tai murehtia ettei mitään ole sattunut jos en saanut lasta kiinni ja hänen olisi jo pitänyt lähteä kouluun. Nämä valittajat ovat joko työttömiä tai hoitovapaalla.
Voiko lukujärjöstys vielä muuttua jos riittävän moni vanhempi valittaa? Vai voinko huokaistahelpotuksesta ja todeta, että siinäpä valittavat.

Jos koululla on rahaa jakotunteihin, niin silloin voi osalla muuttua. Sittenkin varmaan voivat joutua tekemään kaksi matkaa, kuten vaikka yhdeksältä ja kymmeneltä.

Ei vanhempien ruikutuksella juuri vaikutusta ole.

Niin.. sellaista se on kun tekee niitä lapsia ja varsinkin useampia.
En ole opettaja, mutta eiköhän näillä opettajilla ole aikamoinen palapeli tehdä niitä lukujärjestyksiä kaikille luokille sopiviksi.
Opettajat opettavat muitakin lapsia kuin vain teidän pienokaisia.

Se lukujärjestys on monen tekijän palapeli. Ei pelkästään opettajien ja lasten oppitunnit, vaan myös ruokailut, koulukuljetukset, tilojen (eism. jumppasali) käyttö. Jos noita vanhempien kiukutellessa muutettaisiin, tarkoittaisi se paljon yli määräistä suunnittelua ja sitä, että jonkun muun ryhmän lukujärjestys muuttuisi vielä huonommaksi.
Rehtorit ainakin suuremmissa kouluissa tekevät nuo lukkarit tietokoneohjelman avulla. Kysymys on siis ohjelman suorittamasta optimoinnista.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Vanhemmat voisi vaikka vähän aikuistua ja ymmärtää, ettei koulun tunteja muokata heille sopiviksi.

Kannattanee myös laittaa ne lapset vähän aiemmin nukkumaan, jos herätys kasin aamuina tuntuu liian raskaalle.

• Tykkää
Reactions: m1es
Olin tyytyvöinen kun lapsi toi ensimmöisenä koulupäivänä lukujärjästyksen jossa kaikki muut päivät alkoivat klo 8 ja yksi päivä klo 9. Nyt viikonlopun aikana asiasta on noussut luokan vanhempien whatsapp ryhmässä närää kun aamut alkavat niin aikaisin. Kolme vanhempaa oli aikeissa/ laittoi jo opettajalle viestiä, että heidän lapsilleen on liian raskasta aloittaa päivät näin aikaisin ja joutuvat tekemään kaksi reissua koululle kun vievät ensin tokaluokkalaisen klo 8 ja sitten eskarilaisen klo 9. Näillä kaikilla asiasta närkästyneillä on alle 1 km koululle ja turvallinen koulumatka, kahden omakotitaloille vievän päättyvän tien ylitys mutta muuten voivat kävellä samaa kävelytietä suoraan. En ymmärrä miksi heitä pitää edes kuskata autolla.
Meillä taas lapsella on aika isoja haasteita omantoiminnan ohjauksessa joten nuo klo 8 aamut helpottavat meidän arkea todella paljon kun lapsi voi lähteä meidän vanhempien kanssa samalla oven avauksella. Viime vuosi oli ainakin aikamoista säätöä ja omasta työnteosta ei tullut mitään kun sain opastaa puhelimen välityksellä lasta milloin missäkin asiassa tai murehtia ettei mitään ole sattunut jos en saanut lasta kiinni ja hänen olisi jo pitänyt lähteä kouluun. Nämä valittajat ovat joko työttömiä tai hoitovapaalla.
Voiko lukujärjöstys vielä muuttua jos riittävän moni vanhempi valittaa? Vai voinko huokaistahelpotuksesta ja todeta, että siinäpä valittavat.

Eikai tää vaan ole Salossa tapahtuvaa? Sitten ei yllätä. Meiltä kanssa kouluun matkaa 1km ja vanhemmat kuskaa vaikka pyörätie menee monta kilometriä kouluun.Jopa 6 laisia viedään kouluun autoilla

Ei hyvää päivää. En ihmettele kun opettajat sanoo, että kyllä niiden oppilaitten kans pärjää. Mutta ku ne vanhemmat!! Mihin tää maailma on menossa. Minä minä minä ja mun lapseni. Ja eiku adressia ja valitus ja ou mai gaad! Juu, ehei veikkonen sentään muutu. Lukujärjestys on se mikä on annettu. Ei tulis mieleenkään alkaa nolaamaan itteeni jollain valituksella lukujärjestyksestä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Lukujärjestys on se mikä on annettu. Ei tulis mieleenkään alkaa nolaamaan itteeni jollain valituksella lukujärjestyksestä.
Minä muistelen, että jossain saivat valittamalla lukujärjestyksen muuttumaan. Mutta silloin oli kyse siitä, että jollain oli kahdeksan tunnin päivä ja sitten joku kolmen tunnin päivä ja valitusten jälkeen noita tasoitettiin. Mutta noin normaalista kuin kahdeksan aamuista normaalipituisene päivineen on ihan turha valittaa.