Voiko maitoallergia oirehtia pelkästään huonoina öinä ja ohimenevänä ihottumana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
Meillä vuoden ikäinen lapsi,jota olen koko ajan imettänyt. Nyt olen hiljalleen antanut tavallista maitoa ja hapanmaitotuotteita. Tytölle tulee oitis tavallista maitoa juotuaan ihottumaa suun ympärille ja jos maitoa tippuu esim rinnuksille tai käsivarsille niin niihin tulee myös ihottumaa,hiukan nokkosihottuman tyyppistä. ihottuma menee ohi noin tunnissa,eikä vaikuta kutisevan. Tytölle on kokeiltu pienempänä antaa korviketta,josta myös tuli ihan punaiseksi suun ympärys. Itse siis imetän ja juon tavallista maitoa noin litran päivässä. Voisko tää siis olla maitoallergiaa vai jotain muuta? Itse en usko maitoallergiaan,koska hapanmaitotuotteet tuntuvat sopivan pieninä määrinä.Kiitos jos joku viittii kertoa kokemuksiaan.

Kuulostaa kyllä aivan maitoallergialta. Ei meidänkään tytöllä aina tullut oireita. Tai siis jos pieniä määriä sai vaikka jogurttia. Kuitenkin sitten jos sitä joi niin joskus tuli ihottumaa ja yöt olivat aina huonot. Vatsaa väänsi ja oli ilmavaivoja. Allergiatesteissä sitten todettiin tuo maitoallergia. Tyttö oli tuolloin 1v2kk.

[QUOTE="Rose";28649520]Kuulostaa kyllä aivan maitoallergialta. Ei meidänkään tytöllä aina tullut oireita. Tai siis jos pieniä määriä sai vaikka jogurttia. Kuitenkin sitten jos sitä joi niin joskus tuli ihottumaa ja yöt olivat aina huonot. Vatsaa väänsi ja oli ilmavaivoja. Allergiatesteissä sitten todettiin tuo maitoallergia. Tyttö oli tuolloin 1v2kk.[/QUOTE]

Täytynee siis suunnata allergiatesteihin. Kokeilen nyt jättää itseltäni tuon maidon pois hetkeksi,josko helppais oireet.

[QUOTE="vierailee";28649529]Täytynee siis suunnata allergiatesteihin. Kokeilen nyt jättää itseltäni tuon maidon pois hetkeksi,josko helppais oireet.[/QUOTE]

Kannattaa tosiaankin mennä heti testeihin. Meillä kesti (ehkä omaa tyhmyyttä) todella kauan tajuta, että kyse voisi olla maitoallergiasta. Aluski oli vain noita vatsavaivoja öisin ja neuvolastakin saimme aina kuulla että ihan normaalia on tuon ikäisellä. Vasta kun alkoi tulla noita iho-oireita vuoden ikäisenä, niin pääsimme testeihin ja kaikki selvisi. Nykyään tyttö voi todella hyvin ja pieniä määriä voi maitoakin jo nauttia. Pienellä siedätyksellä mennään allergiasairaalan ohjeistuksen mukaisesti.

[QUOTE="Rose";28649547]Kannattaa tosiaankin mennä heti testeihin. Meillä kesti (ehkä omaa tyhmyyttä) todella kauan tajuta, että kyse voisi olla maitoallergiasta. Aluski oli vain noita vatsavaivoja öisin ja neuvolastakin saimme aina kuulla että ihan normaalia on tuon ikäisellä. Vasta kun alkoi tulla noita iho-oireita vuoden ikäisenä, niin pääsimme testeihin ja kaikki selvisi. Nykyään tyttö voi todella hyvin ja pieniä määriä voi maitoakin jo nauttia. Pienellä siedätyksellä mennään allergiasairaalan ohjeistuksen mukaisesti.[/QUOTE]

Mitä annatte tytölle maidon tilalla? Jotain soijatuotetta vai mitä?

Yhteistyössä