Voiko menkkoja siirtää vaikka ei oo varmaa tietoa niitten alkamisajankohdasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vähän hassusti tuli tuo otsikko, mutta siis, mul ei oo vielä synnytyksen jälkeen menkat alkaneet. Imetyksen lopetin muutama viikko sit ja pahoin pelkään että kuukautiset tulee juuri ens viikolla kun olen lähdössä kylpylään. Niin antaako lääkäri mulle pillereitä millä sais mahdolliset menkat siirrettyä? Vaikka niistä ei oo mitään tietoa alkaako nyt vai vaikka kuukauden kuluttua? Nyt on kyllä koko ajan sellanen tunne et kohta alkaa....

Joskus vuosia vuosia sitten (lapseton silloin vielä ) menin pyytämään kans siirtoon lääkkeitä (en syönyt e-pillereitä silloin)
Terveyden hoitaja sanoi että buranalla voisi siirtää myös. En siis saanut lääkkeitä koska olisi ollut pieni mahdollisuus että olen raskaana.

Yksi 400mg burana 3 kertaa päivässä oli ohjeena, jos ei siirrä niin ainakin niukentaa vuotoa.

Niin pitkään kun pitää menkat olla pois piti noita napsia.
Muistaakseni ei kuitenkaan mulla siirtänyt, mutta vuoto oli niukempaa että kylpylässä viitsi olla ja nauttia.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Jopas tuntuu omituiselta buranaa vedellä joka pvä tota tahtia.. Toki se estää ovulaatiota mut silti

niin, no.. paha mennä sanomaan kun kerran terveydenhoitaja näin ohjeisti.

Mutta toisaalta tuleehan sitä syötyä tulehduskipulääkkeitä jossain muussakin tapauksessa samalla annoksella muutamia päiviä.. esim. viisurin poisto, tosin siihen taitaa saada 600mg buranaa..

Mut siis antaako lääkäri mulle e-pillerireseptin jos mulla ei mitään hajua oo alkaako menkat nyt vai kuukausien päästä? Et ikäänku varmuuden vuoksi söisin niitä... Harmittaa niin lujaa jos tuo kauan odotettu kylpyläloma menee yksien menkkojen takia pieleen...

Mä sain yksityisellä jotain keltarauhaslääkettä kun halusin varmistaa ettei tuu lomamatkalle. En tiennyt olisko tullut menkat vai ei mutten halunnut ottaa riskiä. Lääkäri ensin tarkisti etten ole raskaana.

Yhteistyössä