Voiko mennä vauvauintiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ei todellakaan voi mennä. olette taudinkantajia itse. uskomatonta, miten kerta oisensa jälkeen täällä on näitä kyselyitä, "voimmekomennä nnn paikkaan kun vauva ei ole nyt puoleen tuntiin oksentanut kun kaikilla perheessä on noro-virus" tyyppisiä kysymyksiä.
kun ollaan sairaana ollaan kotona ja kun perheessä on tarttuva sairaus jo järkikin sanoo, ettei silloin voi mennä muualle tartuttamaan.
mun serkku aikoinaan melki suuttui mulle kun kilesin tulemasta tapahtumaan, jossa oli 40 aikauista ja 25 lasta kun tämä nuorempi poika ei vielä ole vesirokossa kun vanhempi on... just joo.

eli pysytte kotona!

Alkuperäinen kirjoittaja syksy:
no ei todellakaan voi mennä. olette taudinkantajia itse. uskomatonta, miten kerta oisensa jälkeen täällä on näitä kyselyitä, "voimmekomennä nnn paikkaan kun vauva ei ole nyt puoleen tuntiin oksentanut kun kaikilla perheessä on noro-virus" tyyppisiä kysymyksiä.
kun ollaan sairaana ollaan kotona ja kun perheessä on tarttuva sairaus jo järkikin sanoo, ettei silloin voi mennä muualle tartuttamaan.
mun serkku aikoinaan melki suuttui mulle kun kilesin tulemasta tapahtumaan, jossa oli 40 aikauista ja 25 lasta kun tämä nuorempi poika ei vielä ole vesirokossa kun vanhempi on... just joo.

eli pysytte kotona!

Hah. On muuten hiukan eri kysyä tätä kuin tuota, että lapsi ei ole puoleentuntiin oksentanut jne jne.

Ja kysyin tätä sen takia, kun ihmisiä ei paskaakaan hetkauta vaan aina tartutetaan tahallaan. Itse olen aina tarkka ja vituttaa, kun toiset raahaa niitä sisaruksia kerhoihin ja kotona on vatsatautisia. Täälläkin niitä aina puolustellaan, koska "ei töistäkään voi olla pois jos joku on kotona sairaana" tai "ei siltä terveeltä voi evätä kivoja juttuja vain sen takia, että sisarus on sairaana". Niin että miksi pitää nyt evätämeidän kuopukselta vauvauinti kun kerran ei voi edes varmuudella tietää, että koska sairastuu vai sairastuuko mahdollisesti ollenkaan. Sekin on ihan mahdollista kuitenkin vaikkakin epätodennäköistä. Mutta tarkoittaako tämä siis sitä, että kuopukseni ei saa nyt kahteen viikkoon liikkua sisältä minnekään vai?

Vauvauinnissa on kuitenkin hyvin nuoria vauvoja, joten en lähtis tarkotuksella heitä tartuttamaan.

Mutta jos vittuilla haluaa niin siitä sit vaan toki se alle 6kk ikäinen vauva omaa aivan sen saman vastustuskyvyn mitä eskaria käyvä kun tossa eskarilaisesta jo olit kirjoittanutkin.

vesirokon tarttuvuusaika on 10- 20 päivää. isompa lasta et voi ottaa koulusta pois tuoksi aikaa jos on mahdollisuus saada vesirokko sisarukselta mutta vauvauintiin en lähtisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä on kyse melkein 2vuotiaasta.

Hei, menkää vaan. Jos olisi riski tartuttaa monia oikeasti pieniä vauvoja (eli jotain puolivuotiaita), niin en lähtis. Mut jos kaikki uijatkin on parivuotiaita, niin ei se mahdollinen tartuntakaan niin kauheaa ole, osa varmaan rokon jo sairastanutkin tai ehtinut hankkia rokotukset. Ja eskarilaisen kohdallahan tilanne on se, että suuri osa hänen ryhmäläisistään on todennäköisesti jo rokon sairastanut, joten hän ei kovin suurta riskiä aiheuta.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä on kyse melkein 2vuotiaasta.

Hei, menkää vaan. Jos olisi riski tartuttaa monia oikeasti pieniä vauvoja (eli jotain puolivuotiaita), niin en lähtis. Mut jos kaikki uijatkin on parivuotiaita, niin ei se mahdollinen tartuntakaan niin kauheaa ole, osa varmaan rokon jo sairastanutkin tai ehtinut hankkia rokotukset. Ja eskarilaisen kohdallahan tilanne on se, että suuri osa hänen ryhmäläisistään on todennäköisesti jo rokon sairastanut, joten hän ei kovin suurta riskiä aiheuta.

Eskariryhmässä on jo vesirokkoa eli oli ajan kysymys, että kummasta se tulee meille ekana, kerhosta vai eskarista. Kerho kerkesi ensin. Tai sitten keskimmäinen sai sen jostain harrastuksesta missä noita eskarilaisiakin on samassa ryhmässä. Mene ja tiedä.

Vauvauintiryhmä koostuu tosiaan noista alle 2v ikäisistä.

Oli ryhmäläisten ikä mikä tahansa, on minusta edesvastuutonta mennä riskeeraamaan muiden terveyttä. Yksi tai kaksi kertaa uinnista ei nyt ole niin paha... Siellä voi ryhmässä olla sellaisiakin, jotka joutuvat sairaalahoitoon jos saavat vesirokon. Ainakin pitäisi ilmoittaa kaikille etukäteen, että meidän perheessä on tautia ja ollaan silti tulossa. Saa sitten kaikki miettiä oman lapsensa terveyden kohdalla, haluaako ottaa riskiä. Vesirokko ei aina ole mikään vaaraton!

Yhteistyössä