Voiko mies ja nainen olla ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä

Vieras
Tapasin ihanan miehen ja nyt olemme päättäneet kuitenkin olla ystäviä.Tämä mies kuitenkin totesi,että kun aika kuluu niin voidaan olla muutakin,kun ystäviä. Mietin,että onko hänellä sittenkin jotain tunteita minua kohtaan,kun noin sanoi vai valehteliko.Kertokaa nyt joilla on kokemusta miehen ja naisen välisyydesta ystävyydestä niin tuleeko siitä mitään ja onko se ystävyys edennetkin sillä tavalla,että on muuttunut seurusteluksi.

voi olla ystäviä. mulla on montaki hyvää miesystävää joiden kanssa ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan mitään romanttista.

se on sitte eri asia että ymmärtääkö sun miesystäväs mahdollinen tuleva kumppani teidän olevan vain ystäviä oikeasti.

Todellakin voi. Mulla oli joskus niin ihana ystävä (poika) jota edelleen kaipaan. Meillä ei koskaan ollut muuta kuin ystävyyttä. Kerran nukuttiin kännissä samassa sängyssä ja yöllä alettiin pussailla. Ja kun hokattiin mitä ollaan tekemässä, niin siihen loppui, molemmat oikein pelästyi ja jatkettiin taas unia. Eli ihan kännin piikkiin meni ne pussailut.

Tätä mietin itsekin tällä hetkellä ja usein! Meillä on sama harrastus jossa ollaan tavattu. Ja nyt sitten huomataan olevamme lähes joka ilta jonkun aikaa yhdessä. Ja tiedän, ettei mieheni ja muu ympäristö hyväksyisi ystävyyttämme koska siinä automaattisesti oletetaan olevan jotain muuta! Joten joudun miettiä tarkoin mitä teen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tätä mietin itsekin tällä hetkellä ja usein! Meillä on sama harrastus jossa ollaan tavattu. Ja nyt sitten huomataan olevamme lähes joka ilta jonkun aikaa yhdessä. Ja tiedän, ettei mieheni ja muu ympäristö hyväksyisi ystävyyttämme koska siinä automaattisesti oletetaan olevan jotain muuta! Joten joudun miettiä tarkoin mitä teen.

No entäpäs kun ystäövyyden salailu tulee ilmi? Sitten on vielä pahempi soppa tiedossa....

Niin. Toi salailu saa kyllä miettimään kovin herkästi, että kyseessä on muutakin kuin ystävyys (ainakin ajatustasolla). Ei se oikeesti mene niin, että kel onni on se onnen kätkeköön, ei ystäviä toinna salailla.

Mielestäni miehen ja naisen välillä on aina jonkinlaista seksuaalista jännitettä. Jos ovat siis ystäviä niin, että voivat avautua toisilleen. Hieman etäisempi ystävyys miehen ja naisen välillä ehkä olisi mahdollista.

VOI!! Mulla on paljon mieskavereita! On entisiä poikaystäviä ja ihan semmoisia jotka on aina olleet vain kavereita. Onnistuu vallan mainiosti kunhan molemmat on varmoja tunteistaan...eli siitä, ettei halua ystävyyttä enempää.

Kyllä voi.
Mutta mun mielestä on reilua, että se miespuolinen ystävä käy myös kaffilla sun tykönä silloin kun sun mies on kotona jne. Että salailua en ymmärrä tossa tilanteessa.

Mulla on yksi miespuolinen hyvä ystävä, tosin se on miehenkin ystävä :)

Voi olla. MUTTA tässä ap-tapauksessa vähän kuulostaa sille, että jotain latausta tuossa välillä on, että en menisi vannomaan kovin puhtaan ystävyyden piikkiin. Musta rehti ystävyys sukupuolten välillä on semmoista, mihin ei kuulu tuommoinen miettiminen, tuleeko tästä mitään. Puolin eikä toisin.

Voi olla! Mutta kyllä siinä aluksi saa kuulla kaikenlaista, osa ei varmaan vieläkään usko, ettemme ole esim. petipuuhia harrastelleet. Nykyisen mieheni kanssa olimme myös aluksi vain kavereita työn kautta, mutta kun mies erosi exästään, aloimme olla yhdessä. Sinänsä hassua, kun en koskaan ajatellut miehen olevan ns. mun tyyppiä.

Yhteistyössä