Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä olen vanhoillinen näköjään näiden mielipiteiden nojalla, minusta mies ja nainen vain eivät voi olla pelkästään ystäviä vaan jompikumpi haluaisi enemmän. omakohtaisella kokemuksella sekä sillä mitä olen ystäviäni seurannut.

en tosiaankaan voisi ymmärtää että lähdenpä pirkon kanssa ajelulle tai menen pirkon luo saunomaan...se olisi kaikki pois muutenkin hektisestä perhe-elämästä, pois lapsilta ja minulta ja meidän perheen ajasta. myös kaikki pirkko soitti ja tilitti tilannetta, aamuyöllä kello 5 saisi minut menettämään hermoni- ihan aikuisten oikeasti. hienoa on jos ihmiset ovat avarakatseisia mutta kaikki eivät ole, eivät myöskään kaikkien miesten vaimot ja avokit!!

Minä ainakin voin olla pelkästään ystävä miehelle, kai tuo toisinkin päin onnistuisi? Vaikka sinänsä toki valovoimainen persoonallisuus olenkin, häikäisevä :D Mutta kuitenkin.

Miksi ystävien kesken olisi seksuaalista jännitettä?
Alkuperäinen oletus tässä keskustelussa oli etteivät nainen ja mies voi olla aidosti ystäviä ja se on "höpsis"-puhetta.
;)

On ihan totta, että nainen ja mies voivat olla aidosti ystäviä ja jos seksuaalinen jännite puuttuu, niin sitä aidompia ystäviä ovat. Mulla vaan on tänä päivänä entinen ystävä kahden lapseni isänä. Oltiin aidosti ystäviä, mutta kymmenen vuoden ystävyyden jälkeen lempi leiskahti ja silloin sai edelliset kumppanit jäädä. On mulla kuitenkin ystäviäkin, joiden kanssa näin ei ole käynyt. Lempi tuskin olisi päässyt leiskumaan, jos eksän kanssa asiat olisivat olleet kunnossa. Tälle oli siis olemassa tilaus. Ero hoidettiin tietysti pois alta, ennen kuin tilanne pääsi riistäytymään käsistä. Ketään ei siis fyysisesti petetty.

Voi olla. Jännite ei estä ystävyyttä, paitsi jos jompikumpi aikoo jotain tai elättelee toiveita. Ja jos se jännite estää normaaliutta ja aiheuttaa outoa käytöstä.

Yhteistyössä