Voiko mulla olla hiivaa vai mitä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
kutiaa, kutiaa, kutiaa!!! en voi istua kunnolla ja olo on just kuin sillä Canesten mainoksen naisella.

Mulla ei ole koskaan ollut hiivaa, mutta mikä muukaan aiheuttaa tälläistä??? mä en nyt taida tänään päästä lääkäriin ja pahalta tuntuis olla koko viikonloppu tällaisen kanssa... mulla kyllä alkoi muutama päivä sitten antibioottikuuri, mutta toisaalta en ole saanut tällaisia vaivoja ennenkään antibiooteista.

Auttakaa nyt, suositelkaa jotain!

nimim. epätoivoisin

[QUOTE="a.p";24096143]no haittaako se jos sitä käyttää turhaan...? ja jostain olen myös kuullut että joku suun kautta otettava toimisi paremmin?[/QUOTE]

Sen saa vaan reseptillä eikä kovin helposti anneta ainakaan meillä päin...
Canesten ei tehonnu mulla ollenkaan, gynodaktarin oli huippu ja rauhotti kutinan ekasta illasta lähtien

Se tabletti on Fluconazol. On aiemmin saanut vain reseptillä, nyt on reseptivapaa. Näppärämpi mun mielestä kuin voiteet (vaikka aika tyyris onkin). Voiteet tosin parempia siihen akuuttiin tuskaan.
Mutta tablettia ei voi käyttää raskaana. Kysyin neuvolasta viime viikolla.. :(

Jos epäilee hiivaa itsellään ensimmäistä kertaa niin olisi syytä käydä lääkärissä tutkituttamassa, että onko se varmasti hiiva. Nimittäin muutkin tulehdukset voivat aiheuttaa hiivanoireita. Hiiva sinällään ei ole vaarallinen mutta esimerkiksi emätintulehdus kuuluu hoitaa lääkäriltä saatavilla lääkkeillä.

Varsinkin jos on raskaana, niin menisin ehkä kahta nopeammin tutkituttamaan toosani ettei ole mitään sen vakavampaa.

joo ymmärrän edellisen, mutta nyt kun on tää perjantai jne jne tuntuu vaikealta päästä nyt mihinkään toosatutkimuksiin. ni sen takia ajattelinkin, että haittaako jos haen ne hiivalääkkeet ja käytän ne, vaikka oliskin jotain muuta kun hiivaa. että siinähän tuon näkis, että auttaako.

No, kyllä toi nyt aivan selvästi hiivalta vaikuttaa, kun juuri ollut a-kuurikin. Eikä se tietty aina niistä tule, joten sillä ole mitään väliä ettei "ennenkään ole ollut"...

Luultavasti on ,mutta voi olla vaikka piilevä sp-tauti. Jos kerran on ekaa kertaa tota vaivaa ja olet vielä raskaana niin totta ihmeessä käyt gynellä näyttäytymässä! Yksityiselle ainakin vielä pääsee.

Yhteistyössä