voiko neuvolan tädiltä saada pilleri reseptin?

OneStepCloser

Jäsen
05.05.2007
570
0
16
Mietin vaan kun omalääkärille on hirveet jonot, eikä kuulema meinaa saada aikoja ollenkaan, kun kesäkin on tulossa.. (en oo viel ite soittanut ja edes yrittänyt saada aikaa)

Mietin vaan kun tytöllä ois kesäkuun alussa 2,5v tarkastus, niin jos se neuvola täti vois samalla kirjottaa reseptin mulle?

Siis uusia reseptin, kun pillerit loppuu kohta..<br><br>

Lääkäriltä se neuvolantätikin sen joutuu pyytämään, eli ei voi ite sitä kirjoittaa. Mut kannattaa kysäistä niin saisit ainakin alkuun ja kävisit sit vaik myöhemmin ite lääkärillä näytillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:42 Ei onnistu kirjoitti:
niillä ei ole lupaa kirjoittaa saati uusia reseptiä

hmm.. miksihän mulla sitten neuvolan täti ois kirjottanu mulle reseptin, mutta jouduinkin sitten lääkärille menemään, kun mun menkat oli kadoksissa..?

Neuvolan tätit ei reseptejä kirjoittele. Mutta sieltä omalääkärin tädeiltä voi kysellä reseptin uusimista. Et maininnut mistä pillereistä on kyse, joitakin ei uusita ilman lääkärillä käyntiä, joitakin saa vuodesta toiseen käymättä lääkärillä, riippuu siitä mitä ovat. E-pillereille sai ainakin joskus 1 kk:n reseptin käymättä, jos entinen oli lopussa ja lääkäriaikaa ei ajoissa saanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:45 vieras kirjoitti:
Neuvolan tätit ei reseptejä kirjoittele. Mutta sieltä omalääkärin tädeiltä voi kysellä reseptin uusimista. Et maininnut mistä pillereistä on kyse, joitakin ei uusita ilman lääkärillä käyntiä, joitakin saa vuodesta toiseen käymättä lääkärillä, riippuu siitä mitä ovat. E-pillereille sai ainakin joskus 1 kk:n reseptin käymättä, jos entinen oli lopussa ja lääkäriaikaa ei ajoissa saanut.

Niin siis e-pillereistä oli kyse.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:49 OneStepCloser kirjoitti:
Soittele ihmeessä sinne ajanvaraukseen ja kerro, että resepti pitäisi uusia. Siellä ne osaavat sanoa, saatko lääkärillä käymättä (lääkäri kirjoittaa sen reseptin kuitenkin) vai täytyykö tutkiakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:52 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:49 OneStepCloser kirjoitti:
Soittele ihmeessä sinne ajanvaraukseen ja kerro, että resepti pitäisi uusia. Siellä ne osaavat sanoa, saatko lääkärillä käymättä (lääkäri kirjoittaa sen reseptin kuitenkin) vai täytyykö tutkiakin.

Juu, täytyy heti huomena soittaa (tosin niin mun on jo pidempään pitäny soittaa mut hitsi, kun aina vaan unohtuu :/ )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 15:55 Eikö kirjoitti:
teillä päin ole perhesuunnitelu neuvolaa siellä hoidetaan kaikki ehkäsyyn liittyvät jutut kuten reseptit ja lekuriajat

On, joka toimii vissiin ihan neuvoloissa, mutta sivuilla lukee näin:

Ehkäisyneuvolan asiakkaaksi

Ehkäisyneuvontaa annetaan neuvoloissa. Neuvola antaa tukea perhesuunnittelua ja
raskaudenehkäisyä koskevissa asioissa.

Ehkäisyneuvolassa hoidetaan:

*

yli 22-vuotiaat
*

ensimmäisen kerran e-pillerit aloittavat asiakkaat
*

kierukan tai kapselin laitot ja vaihdot
*

neuvonta erilaisissa ehkäisymenetelmissä
*

jos ehkäisymenetelmässä on ongelmia

Hyvinkään kouluissa ja oppilaitoksissa olevat nuoret varaavat ensikäyntiajan omalle koulu- tai opiskelijaterveydenhoitajalle ja jatkokäyntiajan omalääkärille (käynti on maksuton).

Muut hyvinkääläiset varaavat ensikäynti- ja kierukanvaihtokäyntiajan oman alueensa terveydenhoitajalle
arkisin klo 12-13. Ehkäisyn jatkohoitoaika varataan omalääkärille (käynti on maksuton).

Eli omalääkärille pitäis varata aikaa näköjään :/

Noniin, soitin meidän TK:n ajanvaraukseen ja pyysin omalääkärille aikaa.

No, sieltä täti kysyi, että koska sisätutkimus tehty, ja kerta mulle oli noin vuosi sitten tehty, niin se täti sanoi, että viet vaan sen vanhan reseptin neuvolaan, niin he pystyvät sieltä uusimaan sen. :)

Eli saan sitten uuden reseptin kun käyn tytön kanssa neuvolassa..