Voiko niskajumi puuduttaa kasvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksais enää

Vieras
Kirjoittelin siis viime viikonloppuna että mulla oli ollut melkein 2 viikkoa päänsärkyä. Maanantaina alkoi huippaus ja kävin lääkärissä. Lääkäri totesi, että niskat jumissa ja sain lihasrelaksantteja ja lääkettä huimaukseen. Päänsärky loppuikin, mutta tänään alkoi elohiiri toisessa silmässä ja saman puolen poski ja huuli puutuivat iltapäivällä. Voiko tää nyt olla saman jumin aiheuttamaa, vai jotain ihan muuta? Alkaa jo pelottaa :(

Joo ms-taudin googletinkin, mutta noi ois siis ainoot oireet. Huimaustakin oli siis vaan sen yhden päivän ja loppui sitten. Eniten kai mietin ett onks tää jotain vakavaakin, ett pitäskö päivystykseen viikonloppuna n lähtee

Itselläni jatkuvasti samaa vuosikausia ollut jo. Niskoista johtuvaa on sekä hampaiden narskuttelusta/yhteen puremisesta. MS-tauti suljettu pois, mutta tosiaan voi olla senkin oireita.

En nyt pääse päivystykseen lähtemään, oon yksin lasten kanssa jotka nukkuu jo. Otan ennen nukkumaan menoa sen lihasrelaksantin, en ole tänään ottanut, koska on sellainen lääke jonka vaikutuksen alaisena en uskalla töihin mennä. jos on niskoista kyse, niin luulis että helpottas sillä lääkkeellä. Huomenna sit soitan päivystykseen jos ei oo loppunut. Ja täytyy kai joka tapauksessa varata viel uus lääkäriaika.

Voi johtua niskajumistakin. Noi on kuitenkin neurologisia oireita, joten tiettyjä asioita kannattaisi kuitenkin sulkea pois, ennen kuin sanoo että niskajumista johtuu. Tollainen puutumiskohtaus on kyllä aihe lähteä päivystykseen ainakin jos samalla ilmenee puutuneen puolen "roikkumista" toiseen puoleen verrattuna. Jos et päivystykseen mene, niin kehottaisin varaamaan aikaa omalle lääkärille, tai jos on vakuutus/rahat riittää, suoraan neurologille yksityiselle.

Tää puutuminen ei ole ihan uutta, koska välillä migreenikohtauksen yhteydessa on ollut puutumista kasvojen alueella. Lääkärille silloin puhuin eikä pitänyt vaarallisena. Nyt ei kuitenkaan ole tullut päänsärkyä vaikka puutuminen on jatkunut jo useamman tunnin. Aion kyllä mennä lääkäriin, mutta näin viikonloppuna on vaikeaa

Voi liittyä niskoihin. Pieneen välilevyongelmaan joka ei kuitenkaan prolapsiin asti ole kehittynyt tai sitten hamapiden yölliseen puremiseen/narskuttelluun jolloin kasvohermon haara jää puremisen seurauksena puristuksiin ja oireilee noin. Itsellä tätä ollut vuosien (yli 10 v) ajan ja tutkimukset tehty ainakin kahteen kertaan (MRI, MRA, kaularangan MRI, likvor, ENMG). Minulla puutuu myös kieli jos on paha tilanne. Ja tällöin niska poikkeuksetta rutisee ihan kuin hiekkaa olisi kallon ja ylimmän nikaman välissä. Ja puutuu myös yläraaja samalla puolella. Naprapaatin käsittely voi viedä oireen kerrasta pois, samaten lihasrelaksantti auttaa.

Lihasrelaksantti auttoi, mutta oireet alko aamulla uudelleen. Soitin terveysneuvontaan ja sairaanhoitaja sanoi sen todennäköisesti liittyvän niskoihin eikä ole lääkärin tarvetta. Narskuttelua varten mulla on jo purentakisko, eikö sen pitäisi auttaa?

Niskarusetti kun menee jumiin ja trapezilihas,niin puuduttaa kielen,posken,käden. Aiheuttaa myös kaatavaa huimausta,pahoinvointia ja jopa oksentelua. Älkää hyvät ihmiset aina luulko puutumisia ym oireita ms-taudiksi. Itsellä ms tauti,lems sekä useita lihastauteja. Suoisittelen säännöllistä kevyttä pumppaavaa jumppaa sekä pilates on hyvä rentouttaja pidemmän päälle.

Mulla on silloin tällöin oikea niska jumis ja samalla melkein aina kyynerpäätä särkee oikean puolen ja päätä kolottaa oikealta puolelta viimeksi sitä oli eilen. Tänään pariin kertaan poski vähän puuruksis hetken mitähän se on.

Mulla on ollut noin kuukauden oikea niska jumis . Ei nyt joka päivä. Pariin päivään ei mutta kaulaa on särkenyt vähän ja pää vähän outo. Rintaan ottaa joinakin iltoina kun menee sänkyyn. Mistähän on kyse.

Ettekö te hyvät ihmiset koskaan venyttele niitä niskojanne? :/ Itselläni niska- hartiaseudun jumi tulee nimenomaan kun en ole venytellyt, pahimmillaan tulee huimausta ja käsien tai leuan kihelmöivää puutumista, kaikki oireet katoavat kun jaksaa pitää pari kunnollista venytyssessiota.

Voi liittyä niskoihin. Pieneen välilevyongelmaan joka ei kuitenkaan prolapsiin asti ole kehittynyt tai sitten hamapiden yölliseen puremiseen/narskuttelluun jolloin kasvohermon haara jää puremisen seurauksena puristuksiin ja oireilee noin. Itsellä tätä ollut vuosien (yli 10 v) ajan ja tutkimukset tehty ainakin kahteen kertaan (MRI, MRA, kaularangan MRI, likvor, ENMG). Minulla puutuu myös kieli jos on paha tilanne. Ja tällöin niska poikkeuksetta rutisee ihan kuin hiekkaa olisi kallon ja ylimmän nikaman välissä. Ja puutuu myös yläraaja samalla puolella. Naprapaatin käsittely voi viedä oireen kerrasta pois, samaten lihasrelaksantti auttaa.

Mulla hyvin samantapaisia oireita, alkoi vasemmanköden ja kasvojen tunnottomuudella olin kaksi yötä sairaalassa ja kaikki kuvaukset tehtiin tuloksetta pääsin kotiin ja sitten muutaman kerran taas tunnottomuutta kunnes yhtäkkiä myös oikeapuoli kasvoista tunnoton menin lääkärin puheille, hän huomasi heti että niska lihakset jännittyneet antoi voimakasta lihasrelaksanttia 100mg otin sen illalla niin nyt oireet olleet poissa kaksipäivää js todella hyvä olo pitkästä aikaa. Huomenna fyssärille

Mulla hyvin samantapaisia oireita, alkoi vasemmanköden ja kasvojen tunnottomuudella olin kaksi yötä sairaalassa ja kaikki kuvaukset tehtiin tuloksetta pääsin kotiin ja sitten muutaman kerran taas tunnottomuutta kunnes yhtäkkiä myös oikeapuoli kasvoista tunnoton menin lääkärin puheille, hän huomasi heti että niska lihakset jännittyneet antoi voimakasta lihasrelaksanttia 100mg otin sen illalla niin nyt oireet olleet poissa kaksipäivää js todella hyvä olo pitkästä aikaa. Huomenna fyssärille
Kerro sitten mitä teki.

wau musta on aina hienoo, kun sairaanhoitaja tekee puhelimitse diagnoosin ja väittää, että lääkäriä ei tarvita.

Sairaanhoitajat eivät tiedä mitään. En ensin päässyt lääkärille koska ei ollut kuumetta eikä yskää, mutta oili kylkikipua. Osoittaitui epätyypilliseksi keuhkokuumeeksi. Olisinpa varoissani niin kävisin yksityisellä aina, pääsisi heti lääkärille. Kaikkea hyvää AP:lle, toivottavasti vaiva selvisi 12 vuotta sitten.🙏🏻🌞

Sairaanhoitajat eivät tiedä mitään. En ensin päässyt lääkärille koska ei ollut kuumetta eikä yskää, mutta oili kylkikipua. Osoittaitui epätyypilliseksi keuhkokuumeeksi. Olisinpa varoissani niin kävisin yksityisellä aina, pääsisi heti lääkärille. Kaikkea hyvää AP:lle, toivottavasti vaiva selvisi 12 vuotta sitten.🙏🏻🌞
Osaa ne olla hiljaa ettei ainakaan työt lopu.

Yhteistyössä