Voiko olla jo raskausoireita, jos sunnuntaina tärppäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;27619529:
Kuviteltuja kyllä, oikeita ei. Raskausoireet alkaa vasta istukan kehittymisen myötä.

Ok. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä, joten on kaiketi turha tehdä testiä vielä... Vaikeinta tässä on tämä epätietoisuus ja odottaminen.

Jotain ihan ekoja voi alkaa olla, kohdun aristamista. Niiden pitäisi kuitenkin vasta olla aluillaan parin päivän sisään, jos ottaa huomioon, että kiinnittymiseen menee yleensä se 5-6 pv.

Ja siis oireilla tarkoitan kohdun aristamista, repäisykipuja ja menkkajuilintaa. Valitettavasti niitä voi kyllä tulla muulloinkin ennen menkkoja, mut itse oon itseltäni pystynyt silti erottamaan normaalin kierron ja semmoisen, jossa olen raskaaksi tullut. Pahoinvoinnit jne. mulla on ainakin alkanut vasta rv 6-8.

Mulla ei valitettavasti ole mitään vertailupohjaa siitä, mikä on menkkakipua ja mikä raskausoireilua, kun kyseessä olisi eka raskaus. :/ Enkä ole kiinnittänyt huomiota menkkoja edeltävään kipuiluun (milloin se tarkalleen alkaa ennen menkkoja jne.), joten en pysty siitäkään oikein päättelemään mitään. Tosin, vatsani on oireillut iät ja ajat, nyt vain ovulaatio sattui kohdilleen ja siksipä olenkin ehkä yli-innokaskin tämän asian suhteen...

[QUOTE="vieras";27619574]Mulla ei valitettavasti ole mitään vertailupohjaa siitä, mikä on menkkakipua ja mikä raskausoireilua, kun kyseessä olisi eka raskaus. :/ Enkä ole kiinnittänyt huomiota menkkoja edeltävään kipuiluun (milloin se tarkalleen alkaa ennen menkkoja jne.), joten en pysty siitäkään oikein päättelemään mitään. Tosin, vatsani on oireillut iät ja ajat, nyt vain ovulaatio sattui kohdilleen ja siksipä olenkin ehkä yli-innokaskin tämän asian suhteen...[/QUOTE]

Menkkajuilinta voi olla tosi kovaa, siis semmosta, et tuntuu, että vuoto alkaa justiinsa. Johtuu siitä, että kohtu kasvaa.

Mulla on myös ollut tosi aristava kohtu. Kundista n. viikkoa ennen plussatestiä alkoi olla tukalaa nojata esim. tiskialtaan reunaan (tai kun se pöydän reuna osuu mahaan, kun tiskaa tms.). Mieluusti käännyin vähän sivuttain, kun se vaan "sattui".

Repäisykivut on sellaisia, et kun nouset ylös vaikka sohvalta tai sängystä, joku repäisee alamahasta eli viiltää niin, että hetkeks on jäätävä kipparaan. Tämäkin on kohdun kasvusta/turvotuksesta (ja kannattimien löystymisestä) johtuvaa.

Yhteistyössä