Voiko olla raskausmyrkytys vaikka olisi tosi matala verenpaine?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Oli viimeksi valkuaista pissassa neuvolassa ja epäilivät että voisi olla alkava raskausmyrkytys. Nyt pari päivää päätä särkenyt hulluna ja silmät ei meinaa auki pysyä väsymyksestä. Viikkoja 30.

No tiedätkö nyt tällä hetkellä verenpaineesi? Voihan se pompata kattoon nopeastikin. Ota nyt varmuuden vuoksi ihan rauhallisesti ja ole makuulla paljon! Ja tietäähän neuvola nyt päänsärystä? Kävisin sinuna rutiinilla joka päivä mittauttamassa verenpaineen.

mulla täysin sama tilanne ja myrkytystä epäillään koska esikoisesta alkoi myrkytys ihan samalla tavalla, ensin tuli proteiinit ja sitten vasta nousi paineet. onko sulla muita oireita? turvotusta tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
mulla täysin sama tilanne ja myrkytystä epäillään koska esikoisesta alkoi myrkytys ihan samalla tavalla, ensin tuli proteiinit ja sitten vasta nousi paineet. onko sulla muita oireita? turvotusta tms?

No ei juurikaan ole turvotusta. Vähäsen ehkä välillä jos enemmän jalkeilla joutuu olemaan muttei hälyttävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
miulla oli raskausaikana tosi matala verenpaine ja sen vuoksi jatkuvasti särki päätä!

Minulla on ollut koko ikäni noin päin. Päätä huimaa ja outo olo kun matalat paineet. Paineet ei ole juurikaan nousseet nyt raskaanakaan. Rauta-arvot myös alhaiset ja olen syönyt rautanappeja jonkun aikaa.

Mulla oli ensimmäisen raskauden aikana noin puolessa välissä kovaa päänsärkyä, väsymystä ja heikotusta, ja virtsassa oli proteiinit hieman koholla. Verenpaine alhainen, niinkuin aina mulla. Luulin, että mulla oli raskausmyrkytys. Lopulta kävi ilmi, että mulla olikin "vain" todella matala hemoglobiini.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli ensimmäisen raskauden aikana noin puolessa välissä kovaa päänsärkyä, väsymystä ja heikotusta, ja virtsassa oli proteiinit hieman koholla. Verenpaine alhainen, niinkuin aina mulla. Luulin, että mulla oli raskausmyrkytys. Lopulta kävi ilmi, että mulla olikin "vain" todella matala hemoglobiini.

Vähän samaa epäilen itselläni. Toissakerralla kun mitattiin hemoglobiini niin neuvolantäti ihmetteli kun en ollut sen väsyneempi. Nimittäin hemoglobiini oli jyrkässä laskusuunnassa. Nyt oli viime viikolla hienoisessa nousussa, mutta kai yhä matalanpuoleiset arvot.

Yhteistyössä