voiko olla vti oireita? vai mitä muuta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana...

Vieras
Mulla alaselkää jomottelee ja ihan häpyluun yläpuolella tuntuu inhottavalta, usein täytyy käydä pissalla, mutta tuntuu ettei rakko kokonaan tyhjene. Yskäistessä saattaa vähän karata housuun.. Ikinä ei tällästä oo ollu. Pissaaminen ei kyllä kirvele mut tuntuu ehkä vähän hassulta..

Ja voinko oottaa huomiseen, että käyn pissaamassa purkkiin?
Alaselkä- ja alamahakivut ollu muutamia päiviä, tänään vasta alkanu noi pissaoireet... Lisäks on palelua ja vähän huonovointisuutta, ei kuumetta. Ja raskaana en ole..

Onko tänään ketään asiasta tietävää paikalla? Oireet jatkuu edelleen, nyt tullu myös sellasta että kovaa yskiessä saattaa pissaa lirahtaa vahingossa housuun, lisäks alko äsken taas repii tuolta ihan alhaalta... Inhottavaa :(
Oon käyny antaa näytteen tänää, mut huomisee pitäis odottaa vastausta..

Hitsi sentäs! Mulla oli joulun aikaan tollasta, että pissatti koko ajan ja tuntui juurikin siltä, ettei rakko tyhjene kunnolla.. Selkäkipua oli, mutta mulla oli sitä jo ollutkin limapussin tulehduksen ja iskiaksen takia.. Joulupäivänä menin päivystykseen "varmuuden vuoksi", ja kolmella plussalla oli ne "jotkut" pissatulehdus-bakteerit. Munuaisiin ei vissiin mennyt, mutta antibiootti-kuurin jälkeen jouduin syömään vielä toisen kuurin, kun oireet jatkuikin kuurin loputtua. Itselläni ollut ihan kroonisena ko.vaiva joskus muinoin, mutta AINA siihen on liittynyt se kirvely, ja nyt ei mtn muuta kuin tihentynyt tarve juosta vessassa. Kantsii näköjään aina juosta pissimään purkkiin, jos mitään normaalista poikkeavaa kropassa.

Hitsi sentäs! Mulla oli joulun aikaan tollasta, että pissatti koko ajan ja tuntui juurikin siltä, ettei rakko tyhjene kunnolla.. Selkäkipua oli, mutta mulla oli sitä jo ollutkin limapussin tulehduksen ja iskiaksen takia.. Joulupäivänä menin päivystykseen "varmuuden vuoksi", ja kolmella plussalla oli ne "jotkut" pissatulehdus-bakteerit. Munuaisiin ei vissiin mennyt, mutta antibiootti-kuurin jälkeen jouduin syömään vielä toisen kuurin, kun oireet jatkuikin kuurin loputtua. Itselläni ollut ihan kroonisena ko.vaiva joskus muinoin, mutta AINA siihen on liittynyt se kirvely, ja nyt ei mtn muuta kuin tihentynyt tarve juosta vessassa. Kantsii näköjään aina juosta pissimään purkkiin, jos mitään normaalista poikkeavaa kropassa.

Hei, kiitos vastauksesta.. :) Helpotti kummasti ku kuuli muilla olleen samanlaisia oireita... Eli nää mun vaivat vois hyvinkin olla vti:tä..? Toivotaan, ni saisin ainaki lääkkeet.. Ei oo meinaa kiva tunne..

[QUOTE="a p";30655263]Hei, kiitos vastauksesta.. :) Helpotti kummasti ku kuuli muilla olleen samanlaisia oireita... Eli nää mun vaivat vois hyvinkin olla vti:tä..? Toivotaan, ni saisin ainaki lääkkeet.. Ei oo meinaa kiva tunne..[/QUOTE]

No uskon joo, ettei kivaa oo. Pelkäätkö jtn muuta sitten oireiden perusteella? Mulla kyllä jo päivyksessä todettiin "pikanäytteellä" tulehdus, joten sain samantien onneksi hakea lääkkeet apteekista ja aloittaa kuurin. Ota ees panadolia sekä buranaa rinnakkain yötä vasten, niin helpottanee oloa niin, että saat aamuun asti jotenkin nukuttua ja oloa helpotettua..

En epäile muuta, koska ei voi olla mikään sp-tautikaan. Pelkään aina vaan ihan sikana kaikkea vakavaa ja siks en tykkää käydä lääkärissä koskaan :D
Mä en tiiä miks ne ei ottanu pikanäytettä vaan ainoastaan sen bakteeriviljelyn.. Voikohan tälläset oireet liittyä muuhunkin kuin virtsatietulehdukseen..?

[QUOTE="a p";30655341]En epäile muuta, koska ei voi olla mikään sp-tautikaan. Pelkään aina vaan ihan sikana kaikkea vakavaa ja siks en tykkää käydä lääkärissä koskaan :D
Mä en tiiä miks ne ei ottanu pikanäytettä vaan ainoastaan sen bakteeriviljelyn.. Voikohan tälläset oireet liittyä muuhunkin kuin virtsatietulehdukseen..?[/QUOTE]

Auts, mä oon samanlainen! En ikinä tahtoisi otettavan mitään kokeita, kun pelkään, että niistä löytyy jotain kauheaa ja sitä taas en tahtoisi tietää. Mutta en kyllä ihan heti keksisi noille sun oireille sen kummempaa selitystä. Tsemppiä, toivottavasti saat huomenna vastauksen ja täsmälääkkeet!

On se mahdollista. Mee ihmeessä huomenna käymään lääkärissä, varsinkin jollei ennen ollut eikä oireet tutut. Mä kerran vetkuttelin liian kauan buranan avulla ja jouduin lopulta sairaalaan.

Näytteen annoin siis tänään jo ja huomenna saan vastauksen...
Netissä luki että vois saada lääkkeet jo pelkkien oireiden perusteella, sitä ihmettelen että miksen niitä saanut..
Mä en tiiä miks oon näin vainoharhainen että pelkään heti jotain munasarjakasvainta tai muuta vakavaa..

[QUOTE="a p";30655366]Näytteen annoin siis tänään jo ja huomenna saan vastauksen...
Netissä luki että vois saada lääkkeet jo pelkkien oireiden perusteella, sitä ihmettelen että miksen niitä saanut..
Mä en tiiä miks oon näin vainoharhainen että pelkään heti jotain munasarjakasvainta tai muuta vakavaa..[/QUOTE]

Yleensä jos lääkkeet annetaan heti potilaalla on ollut hyvin usein vti, tietää tasan tarkkaan että se on nytkin ja oireet ovat hyvinkin kivuliaat. Tosin läheskään kaikkialla ei anneta antibiootteja kunnallisella suoraan käteen silloinkaan.

Mä niin toivon että tää olis sitä ja saisin lääkkeet kouraan aamulla ja olo helpottais.. En haluis yhtää mitää tutkimuksia, tosin lääkärikin sano että ei äkkiseltään keksis mistä muusta vois johtua..
Nouseeko vti muuten herkästi munuaisiin? Mietin vaan ku mulla näitä oireita jo jonku aikaa ollu...

Yhteistyössä