voiko ottaa lapsen mukaan ultraan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos minulle sanottaisiin etten saisi ottaa lasta mukaan, niin sitten jäisi tutkimus tekemättä. Isi on meillä päivät töissä eikä lasta voi yksinkään jättää!

Sosiaalivirastolta voi pyytää lastenhoitoapua siksi aikaa jos ei lastenhoito mitenkään muutoin järjesty. Mutta toiset sairaalat ovat tässä tiukempia kuin toiset.

Mulle ei olisi tullut mieleenkään ottaa lasta / lapsia mukaan. Mitäs jos ne uutiset eivät olisikaan hyviä? Puhumattakaan tietysti siitä että ultraajalle on suotava työrauha jos hän sitä toivoo.

kannattaa soittaa sinne sairaalaan ja kysyy et miten heillä toimitaan asiassa. Se näköjään vaihtelee.

mut ei siin ultrauksessa mene kuin max. 30min et kyl se poika varmaan selviää hoitajalla niin kauan jos ei saa ottaa mukaan ja mies kuitenki haluaa tulla.

Minulla tytön perhepäivähoitaja sairastui juuri ultra-aamuna, eikä auttanut kun ottaa tyttö (1.5v) mukaan eikä siitä ollut sen isompaa ongelmaa. Ultraamisen aikana kun makasin siinä sängyllä niin tyttö istui kainalossani ja ihmetteli...

Silti en kyllä suosittelisi lapsen mukaan ottamista, mutta ei se nyt maata pitäisi kaataa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Meillä oli poitsu peräti kahdessa ultrassa mukana, eli ensin niskapoimussa ja sitten vielä rakenneultrassa.

Nauratti kun mies ja poika oli tuossa jälkimmäisessä ultrassa ihan hiljaa paikallaan ja tuijottivat monitoriin. Molemmat kun kovasti pelkäsivät että odottaisin tyttöä. Ja voi heidän silmiensä loistoa kun ruudussa näkyikin pippeli :D :D

miks ne pelkäs tyttöä?

No pojan mielestä kaikki tytöt on tällä hetkellä tyhmiä (7-vuotias) ja mies pelkäsi ettei osais hoitaa tyttöä, esim. pestä kakkapyllyä. Miehellä 2 pikkuveljeä ja yks poika, ei se raukka osannut edes kuvitella että osais olla tytölle isä.

Todellisuudessa se olis tietty mennyt niin että pojasta olis tullut suojeleva isoveli siskolleen ja mies olis pärjännyt vallan mainiosti tytön kanssa =)

Mulla on ollu välillä joku lapsi mukna, välillä ei, eikä siitä ole miään sanottu. Lapset oli kyl jo isompia, 6 ja 7, kun tämä nuorin syntyi.
Itseasiassa joskus ihan kannustettiin ottamaan isommat sisaukset mukaan ultraan, jota pääsevät konkreettisemmin mukaan odotukseen. Ja kyllä poika 6v ja lääkäri kävikin milenkiintoisen keskustelun kun rakenneultrassa oltiin :D
Ulkokautta mulle on np-ultra tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla on ollu välillä joku lapsi mukna, välillä ei, eikä siitä ole miään sanottu. Lapset oli kyl jo isompia, 6 ja 7, kun tämä nuorin syntyi.
Itseasiassa joskus ihan kannustettiin ottamaan isommat sisaukset mukaan ultraan, jota pääsevät konkreettisemmin mukaan odotukseen. Ja kyllä poika 6v ja lääkäri kävikin milenkiintoisen keskustelun kun rakenneultrassa oltiin :D
Ulkokautta mulle on np-ultra tehty.

Kolmosta odottaessa Jorvissa miehen piti jäädä käytävään odottamaan kakkosen kanssa vaikka tuolla ei silloin ollut ikää kuin 6kk ja oli turvakaukalossa. Tosin ultraajalla sitten kävi vissiin miestä sääliksi kun toisen naama niin kovin venähti että kun oli varsinaiset tutkimukset tehnyt, hihkaisi sisään tirkistelemään kuvaruutua :) Mutta Jorvissa ovat todella tiukkoja asian suhteen, työrauha on annettava ja henkilökunta ei ala lapsia vahtimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Jos minulle sanottaisiin etten saisi ottaa lasta mukaan, niin sitten jäisi tutkimus tekemättä. Isi on meillä päivät töissä eikä lasta voi yksinkään jättää!

Sosiaalivirastolta voi pyytää lastenhoitoapua siksi aikaa jos ei lastenhoito mitenkään muutoin järjesty. Mutta toiset sairaalat ovat tässä tiukempia kuin toiset.

Mulle ei olisi tullut mieleenkään ottaa lasta / lapsia mukaan. Mitäs jos ne uutiset eivät olisikaan hyviä? Puhumattakaan tietysti siitä että ultraajalle on suotava työrauha jos hän sitä toivoo.

Niin, mähän kirjoitinkin että sitten en menisi tutkimukseen, jos en saisi ottaa lasta mukaan. Mulla kylläkin on lapsi vielä pikkuinen eikä ymmärrä niistä tapahtumista mitään, eikä myöskään vielä laiteta vieraalle hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs jos?:
Ei varmaan ole hauska tilanne, jos ultrassa löytyykin kuollut tai pahasti vammainen sikiö, ja lapsi on mukana.

No kerrottava se sille lapselle kuitenkin on. Myös surulliset asiat kuuluu elämään.

Mä mieluummin kerron itse kuin että lapsi kuulee sen hoitohenkilökunnan suusta ja kuulee samalla sepustuksen josta ei todennäköisesti ymmärrä mitään. Sen lisäksi että mun oma ensireaktioni ei välttämättä ole parasta katseltavaa lapselle, vaikka surulliset asiat kuuluukin elämään, ei niitä ihan sellaisenaan ole tarvis aina lapselle läjäyttää.

Mä ymmärrän kyllä, että sisätutkimuksen vuoksi olisi outoa isompaa lasta ultrassa mukana kuljettaa. Mutta ei mulla ole tullut edes mieleeni, että pieni lapsi ei sielä voisi mukana olla. Mä olen tässä lähiaikoina joutunut ultrassa ravaamaan aika usein ja mulla on ollut tuo 1v 11kk mukana. Harvoin on mies päässyt mukaan tai on lapsenvahtia ollut. Ainoana ongelmana olen nähnyt sen, että lapsi äkkiä tekisi ultrauksen aikana tuhojaan niille hienoille laitteille. Siksi lapsi on istunut rattaissa. Mutta en mä ole edes miettinyt noin pienen lapsen kanssa ettei voisi paikalla olla, vaikka olisi sisätutkimuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs jos?:
Ei varmaan ole hauska tilanne, jos ultrassa löytyykin kuollut tai pahasti vammainen sikiö, ja lapsi on mukana.

No kerrottava se sille lapselle kuitenkin on. Myös surulliset asiat kuuluu elämään.

Tätä mieltä mäkin olen. Ja on ihan tervettä näyttää surunsa sellasessa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Niin, mähän kirjoitinkin että sitten en menisi tutkimukseen, jos en saisi ottaa lasta mukaan. Mulla kylläkin on lapsi vielä pikkuinen eikä ymmärrä niistä tapahtumista mitään, eikä myöskään vielä laiteta vieraalle hoitoon.

Sit kannattaa mennä yksityiselle jos ei voi ei lapsia mukaan-sääntöä noudattaa

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Sit kannattaa mennä yksityiselle jos ei voi ei lapsia mukaan-sääntöä noudattaa

Niin, tai ei ole pakko mennä ultraan ollenkaan:) voin sanoa viel kolmannen kerran...

Alkuperäinen kirjoittaja annaliisa:
kun mulla on ultra niskapoimuun, niin voiko sinne tulla mukaan mies sekä 2v lapsi?
kun en tahtois poikaa jättää mihinkään, ja mieskin haluaa olla paikalla katsomassa niin luuletteko että vois ottaa mukaan? toki jos lapsi rupeaa villiks niin mies joutuis sitten lähtemään siitä tutkimushuoneesta..

Kyllä mulla on ollut mukana.

itse ultraa tekevänä en voi käsittää sitä, kun selvästi ilmastaan ettei sisaruksia/lapsia mukaan, niin aina on joku jonka pitää se nicopetteri mukanaan tuoda.

siinä ei mitenkään pysty keskittyyn täysillä ultran tekoon, kun lapsi kulkee ympäri huonetta hipeltäen kaikkea mitä vastaan tulee.. siellä on niin paljon erittäin herkkiä laitteita... tai sitten jos sikiöllä ei olekaan kaikki hyvin, kukaan kohtaamani äiti ei ole senjälkeen pystynyt huolehtimaan isommista lapsista... ja siinä on taas oma rumbansa edessä kun aletaan järjesteleen asioita... siihen ei vaan ole aikaa... käytävällä odottaa seuraava äiti jonka mies on varannut vain 30 min aikaa....
okei, kaiikki lapset ei kulje ympäriinsä, vaan istuvat hiljaa paikallaan, mutta kun ei koskaan voi tietää....
se lappunen ettei lapsia mukaan tutkimukseen ei ole teidän vanhempien kiusaksi vaan kaikkien parhaaksi

Nkl.lla ei saa olla lapset mukana.
Eikä syy oo sisätutkimus vaan se, että jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin ja vanhemmat hätääntyvät, tulevat hysteerisiksi tms. se pelottaa sitä isompaa lasta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
ja ainakaan mulle ei ole yhtään ultraa tehty alakautta... =)

kyllä mulle on jo neljä kertaa tehty toi niskapoimu-ultra nimenomaan alakautta! :O täällä pk-seudulla ainakin on näin tapana, liekö sitten muualla muut käytännöt.

Yhteistyössä