Voiko ovis olla joka kerta kp 9-10? Vaikeuttaako raskaaksituloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaaaa

Vieras
Kierto siis 26-27 päivää ja ovis aina jo kp 10, pitkä luteaalivaihe, harvemmin vain 14 päivää, yleensä jopa 16.

Voiko kp 9-10 irronnut munasolu edes kiinnittyä? Nytkin takana pitkät menkat, kestivät kaikkineen 5 päivää (normaali 3-4) ja heti 4 päivää menkkojen loppumisesta jo ovis

Voi, tuo ei ole missään mahdottomuuksien rajoissa.

Itse hieman epäilisin tuota ovulaatiotasi, koska alussahan kohdunlimaklvo paksunee ja munasolu kehittyy. Tuossa ajassa on mahdollista ettei limakalvo ole vielä tarpeeksi paksu tai munasolu on heikkolaatuinen tai ei irtoa ollenkaan. Itselläni on juuri limakalvon kanssa ongelmia ja se yleensä alkaa rapistua heikkona aikaisemmin pois, joten pitkä luteaalivaihe viittaisi mielestäni huonoon tai olemattomaan ovulaatioon. Riippuen kuinka pitkään on yritystä takana niin kävisin nuo ultrasuomalaisen tarkistuttamassa, mutta kuten sanottua ei ne noilla määrillä ole mahdotontakaan.

Tunnen ovulaation kovasta kivusta, kivun loppumisesta tiedän ovulaation tapahtuneeen. Juuri oli ovuloimaton kierto ja silloin ei ollut kipuja eikä runsasta valkovuotoakaan. En ole edes tikuttanut, kun oireet on niin selkeät.

Joskus taas tuntuu munasolun kasvukipua, mutta sitä kovempaa kipua ei tule, eli tällöin en välttämättä ovuloi, tai sitten se ei vain tee niin kipeää joka kuukausi.

Tai voisiko oikeasti olla niin, että tuo kipu on vain kasvukipua ja itse irtoamista en tuntisi ollenkaan? Eli tuntisin sen kun munasolu kasvaa, kivun loppuminen aika yhtäkkiä kyllä viittaisi irtoamiseen, tiedä sitten.

Ja kipu on niin kovaa, että kävely tekee tuskaa.

itselläni on ollut muutaman kerran juuri niin että tosi kovat kivut ja olen ollut aivan varma että nyt on ollut ovulaatio, mikä on sitten ultrasuomalaisen todettu että selvittämättön kipu, munarakkula irtoaa päivän kahden päästä. Usein itselläni toinen puoli on aina ollut kipeämpi ja kovat kivut ovatkin olleet juuri munasolun kehittymistä. Ei ne ovistikut prismassa niin paljoa maksa että selvittäisin niillä ja sitten kun lasket että plussasta ovulaatio tapahtuu oikeasti päivän kahden päästä niin voi olla että kiertosi onkin ihan hyvä. Tuo nyt on vain tosi helppo ja halpa testata enne mitään muuta, vaikka lasta ei yrittäisikään niin oman kehon tunteminen lisääntyy.
Itse olen käynyt niin säännölisesti ja paljon ultrissa ja muissa että uskon jo enemmän kalenteriin kuin omiin tuntemuksiin. Varsinkin nuo munasolun irtoamiset ovat menneet niin metsään ettei tosikaan. Ja aikaisempi esimerkkini oli toissakierto ja olin niin oman kehoni tunteva taas...
Sekä liianpitkä luteaalivaihe niin että munasolunon irronnut on aika harvinaista.

Ja kun se luteaali on pitkä joka kuukausi, viime kuussa taas menkat tuli tasan 14 päivän päästä tästä kivusta, oli muutenkin lyhyt kierto jostain syystä.

Edelliskierrossa taas ei ollut mitään ovistuntemuksia ja oli kierto peräti 28 päivää (harvinaista minulla)

Ja kun se luteaali on pitkä joka kuukausi, viime kuussa taas menkat tuli tasan 14 päivän päästä tästä kivusta, oli muutenkin lyhyt kierto jostain syystä.

Edelliskierrossa taas ei ollut mitään ovistuntemuksia ja oli kierto peräti 28 päivää (harvinaista minulla)

Luteaalivaihe on melkein säännöllisempi kuin muut ajat kierrossa, siis ovulaation ajankohta muuttuu helpommin juuri munasolun kypsymisen mukaan, mutta sen irtoamisesta kuukautisten alkamiseen pitäisi olla suht säännöllinen. Kuukautiset pitäisi siksi laskea väärinpäin eli kk alusta X päivä taakseppäin oli ovulaatio ja seurata tätä muuttujaa. 16 päivän luteaali on ihan hyvä vielä.

Yhteistyössä