Voiko perunasosetta pakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elinan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elinan äiti

Jäsen
21.08.2006
501
0
16
Hei, meillä aloitellaan kiinteiden maistelua ja olisin kysellyt tuosta itsetehdystä perunasoseesta. Olen kuullut ettei sitä kannattaisi pakastaa mutta onko näin ja mihin se perustuu? Voiko perunasosetta pakastaa jonkun muun kasviksen kanssa yhdessä? Kun ei (laiskana) jaksaisi joka päivä perunasosetta keitellä... Tosin saisihan purkkeja kaupastakin mutta jos edes näin alkuinnostuksen aikaan kuitenkin tekisi soseet itse.

kiitos

Joskus luin jonkun tekevän perunasoseen vauvalle Oolannin perunasoseaineksista, siis pakasteesta, jossa on vain pelkkää perunaa. Se olisi kyllä kätevää, tuo peruna on sellaisena rakeena pussissa.

Onko kukaan kokeillut?

Mä tein kaikki tuoreena ja syötin samaa pöperöö aina kolme päivää. Ei sen tartte aina olla eri ruokaa kun vasta maistellaan. Sitäpaitsi ne soseet kiehuu itestään hellalla ja puolivuotiaalle ei tartte montaa pottuu keittää parin päivän satsiin. =)

peruna kannattaa keittää ja pakastaa paloina, näin se ei mene liimaiseksi. minigrip mini pusseihin voi tehdä kasvipalavalikoimia, sulaa hetkessä. teen itse vauvalleni ruat.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
peruna kannattaa keittää ja pakastaa paloina, näin se ei mene liimaiseksi. minigrip mini pusseihin voi tehdä kasvipalavalikoimia, sulaa hetkessä. teen itse vauvalleni ruat.

Siis tarkoitatko, että ensin soseeksi ja sitten paloina pakkaseen? Vai kokonaisia perunklomppeja?

Minä teen niin, että keitän (erikseen) ison satsin montaa erilaista kasvista, sitten soseutan, latan soseen jääpalamuotteihin ja seuraavana päivänä tyhjennän ne pakastepussiin pakkaseen.

Helppo ottaa aina muutama kuutio ja kuumentaa mikrossa ja tarvittaessa voi laittaa maitoa sekaan. HYvin maistuu meillä! :wave: =)

Minulle ihan ravintoterapeutti suositteli tuota oolannin perunasosetta, joka on siis pelkkää perunaa soseenaa/rakeena. Samaa on tarjolla myös luomuna. Varsinkin ensisoseena tuo on kätevää kun voi tehdä pienen määrän kerralla..

Yhteistyössä