voiko pieni vauva vierastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muisku78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muisku78

Jäsen
07.11.2007
695
0
16
Mä taas kyselen miten muilla...
Eli meidän pirpana, 3kk, on alkanut iltaisin hieman huutelemaan. Tämä huuto on pääasiassa silloin kun mies yrittää viihdyttää tai sylitellä. Kaikki tehdään syönnit ja muut niinkuin ennekin ja mies on aina osallistunut pojan hoitoon aktiivisesti ja vähintään yhtä paljon kuin minä. Tietysti on sen 8h päivässä töissä, mutta muuten. Voiko siis noin pieni vierastaa vai mitä tämä nyt sitten on?? Kun huutaa miehen sylissä niin otan usein omaan syliin ja huuto loppuu yleensä siihen.
Eilen neuvolassa vaan terkka sanoi kun sielä huuto alkoi hänen käsittelyssää että selvästi vauva vierastaa häntä. En edes olisi ajatellut koko vierastamista muuten mutta kun hän nyt siitä mainistsi niin mietin voisko tämä sitä olla. Vai rauhoittuukohan vaan sen takia että tietää "maitokoneen" olevan silloin lähellä kun on mun sylissä. :/
Käy vaan miestä sääliks kun hän yrittää ties mitä ja on hieman ihmeissään kun ei saa lasta hiljaseks mut sit minä saan.

No meidän poju oli varmaan kanssa suunilleen tuon ikänen kun alkoi ihan selvästi vierastamaan tuntemattomia. Miestä ei vierasta yleensä, mutta on käynyt niinkin, että jos itkevänä vaikka annan miehelle, niin alkaakin tosi kova parku ja muutenkin minun sylissä rauhoittuu hetkessä, kun miehen sylissä se saattaa kestää vähän. Oon kuullut kyllä myös, että jotkut vauvat kiintyvät vaan toisia enemmän siihen äitiin eikä kukaan muu kelpaa mihinkään. :/

Mulla tuli vaan mieleen että ei se vauva välttämättä miestäsi vierasta,vaan se on tottunut sinun kans olemaan päivät ja sinä teet silloin kaikki,viihdytät,syötät ja vaihdat vaipat.Vauveli saattaa vaan tykätä olla enemmän sun sylissä jos vaikka viihdytät sitä enempi mitä miehesi tai jotain.Näin minä oon omalla kohalla päätynyt kun tytöllä AINA kun kuulee mun äänen niin sillä rupeaa pää pyörimään ja alkaa ettimään minua ja sitten vielä kitisemään kun haluaakin mun syliin kun siinä se viihtyy paremmin :D Meillä on vauvelin kans aina niin mukavaa :D Rupatellaan,kutittelen sitä jne.Eli ts.se vaatii että pääsee mun syliin kun iskän kans ei oo niin mukavaa =) Ja mies ei aina oikein osaa tehä semmosia asioita että jos vauva alkaa kitiseen niin ei oikein tiiä miten sitä pitäis pitää sylissä tai muuta.Vauva vaistoaa epävarmuuden ja toinen on just nuo tissit vetää vauvaa puoleensa ku sieltä saa ruokaa aina kun haluaa :D

Meidänkin neiti 3kk1vko on alkanut vierastaa. Neuvolassa ja lääkärissä on muita tätejä selvästi alkanut vierastaa, alahuuli menee heti rullalle... Ja muutkin vieraat ihmiset selvästi alkaa vähän itkettää.
Miestä ei vierasta, mutta mies yritti ekaa kertaa nukuttaa neitiä yx ilta kun olin itse jumpassa, niin siitäpä ei tullut kerta kaikkiaan mitään. Itki hysteerisesti ja pää pyöri, etsi selvästi äitiä ja äitin kainaloa johon yleensä illalla nukahtaa... Ja muutenkin joskus kun kitisee, niin rauhottuu vaan mun sylissä.

voi vierastaa mutta en usko että vierastaa miestäsi.tietysti on tottuneempi sinuun jonka kanssa on enemmän ja jolta saa maidon.
mun tyttö vierasti kunnolla 4kk iässä mutta ihan jo muutaman viikon iässä huomattiin että on tosi herkkä ja reagoi vieraisiin paikkoihin ja ihmisiin.kovasti kitisi ja oli "hermostunut"kun kyläiltiin...

Meilläkin tyttö (ensi viikolla 4kk) vierastaa jopa isovanhempiaan ja se on vähän kiusallista! Vaikka viikoittain heitäkin nähdään, mutta siltikin.. Ensi viikolla tytön olisi vielä tarkoitus mennä hoitoon mammalle ja vaarille, joten saa nähdä tuleeko mitään vai joudutaanko ennen aikojaan se hakemaan pois :) Yleensä vierastus kyllä menee ohi kunhan ensiksi vähän totutellaan vieraisiin, mutta seuraa äitiä kyllä koko ajan ettei se vaan häviä mihinkään!
Onko kellään kokemusta kuinka kauan vierastusta kestää???

meilläkin tyttö alkoi vierastamaan joskus3-4kk iässä. Sitten 6kk ikäisenä se katos. Nyt kattoo vaan totisena vieraita, mutta ennen alkoi itkemään. Kerrankin yksi täti kutitteli jaloista niin heti meni alahuuli väärään. Äkkiä kun käänsi itseensä päin tytön niin säästyttiin itkulta =)

meilläkin isän sylissä ollessa koko ajan kattoo, että eihän äiti häviä minnekään. se on kyl niin kuin joku aiemmin jo kirjoitti, että kun äidin kanssa ollaan päivät ja hupsutellaan niin isä on tavallaan "oudompi". eihän se välttämättä kaikilla niin ole, mutta itse olen sen huomannut. ja jännä kans se, että mikä on äidin kanssa hauskaa niin isän kanssa se ei välttämättä ole hauskaa :D
Meilläkin mies töissä n.9h.

http://keskustelu.kaksplus.fi/t939380

Tässä linkki tohon toiseenkin vierastuskeskusteluun.

Eli kyllä meillä ihan selvästi isää hieman "vierastetaan" arkisin, on noin 11 tuntia työreissulla (työpäivä ja matkat). Viikonloppuisin eri meininki kun ollaan kotona kaikki, mutta jos suurempaa lohtua neiti tarttee, niin siihen kelpaa vain äiti.

Yhteistyössä