Voiko pph kieltäytyä ottamasta hoitolapsia tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen myös pph. Myös meillä on palkatonta, jos joutuu oman lapsen sairastumisen takia olemaan pois töistä. Nämä on kuntakohtaisesti sovittavia asioita. Tai ei niistä voi edes sopia, vaan kunta jyräsi, että näin on. Tämä vain tiedoksi tuolle yhdelle vänkääjälle.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Vanhemmat voivat soittaa MLL:n lastenhoitovalitykseen ja tilta siletä omille lapsilleen hoitajan.

Juu paitsi että sinne pitää soittaa ainaki päivää-kahta aikaisemmin. En ole kuullut sellaisesta hoitaja palvelusta jossa saisi samana päivänä hoitajan ja mulla on kokemusta parista eri paikkakunnasta. Että jos pph:n lapsi on tänä aamuna sairastunut niin hoitajaa ei ainakaan mll:ltä saa.
Mut meidän pph:lla oli sellainen varahoitaja systeemi et jos tää oli sairas tai sen lapset niin toinen otti hoitoon ja se oli sovittu jos siinä sopimusvaiheessa et mihin ne lapset meni.

Meillä ei pph edes ilmoita etukäteen millon omat lapsensa ovat sairaina. Yleensä aamulla lasta vietäessä sanoo tai sitten vasta iltapäivällä kun haen pois :( . Ei halua pitää palkattomia päiviä lapsen sairastamisen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei pph edes ilmoita etukäteen millon omat lapsensa ovat sairaina. Yleensä aamulla lasta vietäessä sanoo tai sitten vasta iltapäivällä kun haen pois :( . Ei halua pitää palkattomia päiviä lapsen sairastamisen vuoksi.

No itse taas haluaisin pitää, koska oman lapsen terveys menee edelle, vaan on tehty niin vaikeaksi. Juuri tuo palkattomuus on yksi erittäin iso epäkohta...
Ja se vielä, että syyllistetään jos jää palkattomalle, kun hoitajia muutenkin vähän niin pitäisi vaan yrittää tehdä työtä vaikka itsekin olisi pää kainalossa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No itse taas haluaisin pitää, koska oman lapsen terveys menee edelle, vaan on tehty niin vaikeaksi. Juuri tuo palkattomuus on yksi erittäin iso epäkohta...
Ja se vielä, että syyllistetään jos jää palkattomalle, kun hoitajia muutenkin vähän niin pitäisi vaan yrittää tehdä työtä vaikka itsekin olisi pää kainalossa...

Täällä meidän kunnassa ei pph:lla ole mitään oikeuksia. Lääkäriinkin pääsee vain silloin kun on lasten ulkoilu puistossa missä on muitakin hoitajia jotka kattoo lapsia sen aikaa et oma hoitaja pääsee lääkäriin.
Muuten olisi varmaan ihanaa työtä, mutta kaikki pph:n oikeudet on jyrätty niin alas että en yhtään ihmettele vaikka joillakin loppuunpalamisia tulee.

Yhteistyössä