Voiko pph valita / toivoa hoitolapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksityinen voi valita ja kunnallinenkin voi toivoa. Meidän kunnassa ainakin on ihan sääntönä, ettei tuttujen, sukulaisten ja naapureitten lapsia saa hoitoon (ja hyvä niin).

Meillä nyt ainakin on naapurissa kunnallisella perhepäivähoitajalla lapset, eli mitään sellaista sääntöä ei ole ettei naapurin lapsia saisi hoitaa.

Meillä kyllä jonotettiin perhepäivähoitoon ihan siinä kuin muutkin, eli ei niitä paikkoja jaeta millä kaaveriperusteilla vaan sen mukaan miten lapset on jonossa olleet tai hoidontarve alkaa.

Meidän esikoisen kunnallinen hoisi omia lapsenlapsiaan. Mutta meidän lapsi ei siellä kyllä kauaa ollut. Ei oikein kohdellut tasapuolisesti ja katsottiin parhaimmaksi hakea päiväkotipaikkaa.

Mitä jos tahtoisin täydellä palkalla alkaa hoitaa kaverin lapsia siinä samalla kun olen omien kanssa kotona? Mulla ei ole mitään alan koulutusta. Onnistuuko muuten kuin että kaveri maksaa koko hoidon ihan omasta pussistaan vai voiko tuohon saada esim. yksityisen hoidon tukea sen mitä muuhunkin hoitoon?

Ainahan ohjaaja kysyy et otatko tälläset ja tälläset lapset, pakko ei oo suostua. Ja sitten me täytettiin sellanen paperi, johon sai esittää toivomuksen ottaako minkäikäsiä, mitä sukupuolta jne.. Jätinpä itse sen kohdan tyhjäksi..
Elikkä toki voi vaikuttaa ja mun mielestä ihan hyvä jos ei ota naapurin tai kaverin lapsia. Tutulla oli ja kun lapsella ilmeni ongelmia oli naapurisuhde pilalla..

Yhteistyössä