Voiko rakkautta parisuhteessa enää saada takaisin, jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos oikeasti tuntuu pääasiassa, että toinen on vain ärsyttävä ja omaa napaa tuijottava itsekeskeinen ihminen.. Ei osallistu lastenhoitoon (vauva ja parivuotias uhmis) kovinkaan oma-aloitteisesti, jättää kaikki kotityöt mun kontolle. Omia menoja hänellä jatkuvasti (n. 5 iltana viikossa). Alkaa mielenkiinto koko ihmiseen olla vähissä, keskustellakin olen yrittänyt monet kerrat, mutta mies ei kestä minkäänlaista kritiikkiä itseään kohtaan. Syyllistää vaan että vika on minussa..

Tuntuu, että en todellakaan enää rakasta häntä.

Miksi se kaikki vika sinussa olisi? Miten mies niin voi sua syyllistää?

En tiedä, voiko rakkautta saada takaisin. Töitä se ainakin vaatii, molemmilta. Oisko mies valmis muuttumaan?

Mies syyllistää sillä, että mä vaan valitan hänelle. Tottahan sitä saattaa tulla muutama valituksen sana sanottua, kun esim. tänään minä hoidin sekä lapset että siivosin koko asuntomme oksennustaudin jäljiltä. Mies istuu vaan tietokoneella, ei tee yhtään mitään.. Pyysin kyllä nätisti että osallistuisi, vaan ei. Nyt lähti juopottelemaan kaverinsa luokse, kun "akka ei tee muuta kuin valittaa".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tänään minä hoidin sekä lapset että siivosin koko asuntomme oksennustaudin jäljiltä. Mies istuu vaan tietokoneella, ei tee yhtään mitään.. Pyysin kyllä nätisti että osallistuisi, vaan ei.

Mitä sanoi syyksi, ettei osallistu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tänään minä hoidin sekä lapset että siivosin koko asuntomme oksennustaudin jäljiltä. Mies istuu vaan tietokoneella, ei tee yhtään mitään.. Pyysin kyllä nätisti että osallistuisi, vaan ei.

Mitä sanoi syyksi, ettei osallistu?

No eipä oikein mitään. Vauvaa sentäs suostui nettisurffailun lomassa pitämään muutaman minuutin sylissä.

No, ei ainakaan kuulosta tasavertaiselta parisuhteelta, mä en jaksaisi enää toista tuollaista miestä katella. VAIHDOIN, ja nyt mulla on niin ihana mies, että ei voi olla edes totta! =)

Syyllistäjä voisi syyllistää tässä tapauksessa itseään. Harmi, ettei hän katso tarkemmin siihen peiliin.
Auttaisi, jos saisit hänet ymmärtämään sen työmäärän, mitä päiviisi sisältyy. Käytännössä tuo on keskusteluun kykenemättömän miehen kanssa vaikea toteuttaa muuten kuin jättämällä hänet yksin pariksi päiväksi lasten kanssa. Nalkuttaja lähti =)

Yhteistyössä