Voiko sairaalan osastolle mennä vierailemaan lastenrattaiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
On varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta olen huomenna menossa katsomaan leikkauksesta toipuvaa sukulaistani ja haluaisin ottaa taaperon mukaan. Parkkipaikalta on sen verran pitkä matka että rattaita tarvitaan, mutta voiko rattaiden kanssa mennä osastolle? Mulla on jotenkin sellainen tunne että se ei olisi suotavaa? Osaako joku vastata?

Mä jättäisin ne sinne käytävälle, enkä veis potilashuoneeseen asti kärryjä. Mut eikös isommissa sairaaloissa ole kärryjä sisääntuloaulassa, jos sieltä ottais lainaan ja palauttais samaan paikkaan...?

Voit viedä rattaat ihan huoletta mukanasi. Kävin miestäni katsomassa sairaalassa ja vein vaunut ihan potilashuoneeseen asti eikä kukaan hoitajista tai huoneen muista potilaista sanonut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä jättäisin ne sinne käytävälle, enkä veis potilashuoneeseen asti kärryjä. Mut eikös isommissa sairaaloissa ole kärryjä sisääntuloaulassa, jos sieltä ottais lainaan ja palauttais samaan paikkaan...?

En kyllä muista tuolla sairaalassa nähneeni kärryjä... Enkä tiedä minne siellä uskaltaisi sitten rattaat jättää ettei kukaan varasta niitä. Ehkä sitten jos jätän ihan siihen osaston käytävää, voi olla tietysti parempi että ei vie niitä huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja SariK:
Mun mielestä se on kiellettyä, syy; renkaiden välityksellä voi tulla pöpöjä ;)

Ai. Kyllä mulla ainakin oli kuopus omissa rattaissaan, kun kuljettiin isääni kattomassa sairaalassa. Ihan sinne huoneeseen saakka aina mentiin, eikä ikinä kukaan tullut sanomaan ettei niin sais tehdä. Ei vaikka hoitajat kävi huoneessa moneen kertaan.

oikeasti ainakin meiän aluesairaalassa ei saa lastenrattaita/-vaunuja viedä lastenosastoille/synnytysvuodeosastolle justiinsa tuon syyn takia että tulee pöpöjä. isot kiletoplakaatit on ovissa ja hoitsut vahtii haukkana että kärryt jää oven toiselle puolelle.
pitääkin joskus kysyä että mitenkäs sitten kengät, pyörätuolit ja muut vempaimet..

ihan hyvin voi viedä, ei ne pöpöt sieltä maasta kehenkään tartu. ellei sitten siellä lattioita nuohoa... keskolaankin saa mennä kengät jalassa ja siellä olla tarkkoja kaikkien pöpöjen suhteen.

Saa mennä. Ei pyörien välityksellä sellaisia bakteereita tule jotka vaarallisia olisivat normaalille potilaalle. Eri asia on jos kyse eristyspotilaasta tms.

Tyksin keskolaan ei kyllä pääse omat kengät jalassa.

Ihanko totta, joku kuvittelee lastenvaunuista leviävän niin paljon bakteereja, ettei voisi sairaalaan niitä lykkiä? Itse olisin enempi huolissani sairaalasta niihin kärryihin tulevista pöpöistä...

Mutta potilashuoneet voivat olla niin pieniä, joten ruokailuaikaan en ainakaan vierailulla kävisi. Ruokailuaikaan kun käytävässä kulkee ruokakärry niin olisi ongelma rattaiden säilytyksestä. Potilashuoneiden koko on tietysti sairaala jaosatokohtaista.

Meillä mies ja lapset ovat aina käyneet kaksostenrattaiden kanssa katsomassa minua osastolla eikä ole tullut edes mieleen, ettei kärryjä saisi tuoda sisään. Myöskään en ole koskaan henkilökunnan kuullut sanovan kärryistä mitään. Yhtä likaiset varmasti ihmisten kengät on kuin ne pyörät.

Pappaa kun olen ollut katsomassa niin tuntuu, että käytävät on niin täynnä, ettei kärryjen kanssa edes mahtuisi. Vauvan olen kuljettanut kopassa tai sylissä, jos on ollut hereillä.

Yhteistyössä