Voiko selkäkipu ja jatkuva pissahätä jotenkin liittyä toisiinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yleensä terve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yleensä terve

Vieras
Kerron heti alkuun, että EN ole raskaana, joku kysyy kuitenkin :D
Mutta viikon verran on ollut ristiselkä ollut vasemmalla puolella selkärankaa kipeä. Lisäksi saan koko ajan ravata pissalla.
Ensin luulin, että kuntosalilla on tullut rehkittyä liikaa, mutta tämä ei tunnu normaalilta lihassäryltä.
Kipu säteilee vasemmalla sekä ylös, että alas kipukohdasta, käytännössä koko vasen puoli tuntuu puolipuutuneelta.

Mikähän tää voi olla?

Joo selkeä virtsatietulehdus ja aika pahakin jo, eli levinnyt munuaisiin. Mars lääkäriin pissanäytettä antamaan, vaikka jo yöllä päivystykseen. Näytepissa pitäis pystyä pitämään rakossa 4 tuntia, mutta se on usein tulehduksessa mahdotonta. Parin tunnin näytekin on jo ihan hyvä ja itselläni pahat tulehdukset on näkynyt vieläkin lyhyemmillä pissaväleillä.

Ja jos on virtsatietulehdus, niin voi päästä munuaisiin saakka ja voit saada munuaisaltaan tulehduksen. Selkä kipeä ja varsinkin, jos joku koputtaa munuaisten kohdalta, niin sattuu kuulemma todella lujaa.

Ei sulla lämpöä tai kuumetta ole?
Mutta lääkäriin menisin. Sekä kokeilisin myös juoda puolukka- tai karpalomehua.

Ei ole kuumetta, eikä edes lämpöä.
Meinaatteko oikeesti, että voisi olla jonkunlainen virtsatietulehdus, vaikka ei kirvele tms :O ei ole koskaan sellaista minulla ollut, joten en kyllä tiedä miltä sekään tuntuu.
Ajattelin vielä katsoa aamuun, josko tämä tästä helpottuisi ja sitten jos tarve vaatii niin varaan ajan työterveydestä.

Pyysin äsken miestä koputtelemaan mua selkää, mutta ei se aiheuttanut kipupiikkiä.

Mä olin ensin pelkän selkäkivun takia lääkärissä, sanottiin että lihas jumissa. Kipu ei hellittänyt ja viikkojen jälkeen menin kovassa kuumeessa lääkäriin. Virtsaaminen ei kirveltänyt, mutta virtsatietulehdus oli levinnyt munuaisiin, munuaisaltaan tulehdus, lähellä verenmyrkytystä. Viikko sairaalassa. Mene lääkäriin.

Munuaisaltaan tulehdus voi johtaa kuolemaan, joten ei hirveästi kannata odotella lääkäriinmenoa. Sukulaiseni kuoli tähän. Hän oli puhekyvytön, eikä voinut kertoa kivuistaan hoitajille.

Mulla oli sama pari vuotta sitten, ei tullut mieleenkään sillon että ois ollut mitään virtsatulehdusta eikä tuntunut siltä, mutta valtava polte alaselässä ajoi lopulta lääkäriin. luulin että on jokin lihaskramppi tai vastaava mutta munuaisaltaan tulehdus ja lääkäriltä motkotus miksen tullut aiemmin.. Ei kiva, mutta joitui lopulta antibiootein, eli hopi hopi lääkäriin!

Yhteistyössä